<p>Hoi! </p><p> </p><p>Ik ben 18 sept bevallen van een zoon; Jax. </p><p>Ondanks dat hij wat kleiner en lichter was dan 'normaal' was, doet hij het super goed.</p><p>Alleen... hij valt in slaap aan de borst. Omdat ik veel melk aanmaak, hoeft hij maar 15/20 en maximaal 30 minuten per borst te drinken. Hij hapt goed aan, drinkt goed. Alleen dat in slaap vallen is vervelend omdat ik hem niet wakker krijg. Hij word dan alleen wakker als ik hem in bed leg en dan is hij dus nog niet verzadigt en moet ik weer aanleggen. Zo ben ik best lang bezig met voeden en dat is voor mij maar ook voor hem niet prettig natuurlijk.</p><p> </p><p>Ik kriebel bij zijn kaakje, masseer de handpalm en kriebel onder de voeten maar hij word gewoon NIET wakker. Ook kreeg ik van de kraamhulp de tip om hem als hij in slaap valt tijdens het voeden, hem op de rug te leggen. Als hij rustig blijft en ontspannen heeft hij genoeg. Zo niet, moet hij nog meer. Alleen hier hetzelfde verhaal; hij blijft rustig maar zodra ik hem in bed leg blijft hij mieren om de borst. </p><p> </p><p>Per voeding mag ik twee keer per borst voeden. Dus 4 'borsten' in totaal. Hierna moet hij genoeg hebben. Maar ja, dan komt het in slaap vallen weer om de hoek kijken. </p><p>Tevens heeft hij een speen nodig om in slaap te vallen, hij heeft een giga zuigbehoefte. Iemand enige tip hoe ik dit kan afbouwen? Hij slaapt zonder speen in als hii genoeg gedronken heeft en daardoor knockie gaat maar dat is nu dus lastig in schatten. </p><p> </p><p>Ik ga een afspraak maken bij een lactatiedeskundige maar tips voor nu zijn al heel erg welkom.</p>