Baby valt in slaap aan de borst

<p>Hoi! </p><p> </p><p>Ik ben 18 sept bevallen van een zoon; Jax. </p><p>Ondanks dat hij wat kleiner en lichter was dan 'normaal' was, doet hij het super goed.</p><p>Alleen... hij valt in slaap aan de borst. Omdat ik veel melk aanmaak, hoeft hij maar 15/20 en maximaal 30 minuten per borst te drinken. Hij hapt goed aan, drinkt goed. Alleen dat in slaap vallen is vervelend omdat ik hem niet wakker krijg. Hij word dan alleen wakker als ik hem in bed leg en dan is hij dus nog niet verzadigt en moet ik weer aanleggen. Zo ben ik best lang bezig met voeden en dat is voor mij maar ook voor hem niet prettig natuurlijk.</p><p> </p><p>Ik kriebel bij zijn kaakje, masseer de handpalm en kriebel onder de voeten maar hij word gewoon NIET wakker. Ook kreeg ik van de kraamhulp de tip om hem als hij in slaap valt tijdens het voeden, hem op de rug te leggen. Als hij rustig blijft en ontspannen heeft hij genoeg. Zo niet, moet hij nog meer. Alleen hier hetzelfde verhaal; hij blijft rustig maar zodra ik hem in bed leg blijft hij mieren om de borst. </p><p> </p><p>Per voeding mag ik twee keer per borst voeden. Dus 4 'borsten' in totaal. Hierna moet hij genoeg hebben. Maar ja, dan komt het in slaap vallen weer om de hoek kijken. </p><p>Tevens heeft hij een speen nodig om in slaap te vallen, hij heeft een giga zuigbehoefte. Iemand enige tip hoe ik dit kan afbouwen? Hij slaapt zonder speen in als hii genoeg gedronken heeft en daardoor knockie gaat maar dat is nu dus lastig in schatten. </p><p> </p><p>Ik ga een afspraak maken bij een lactatiedeskundige maar tips voor nu zijn al heel erg welkom.</p>

Mijn kraamhulp had als tip gegeven na het wrijven onder de voetjes, handpalm etc dat je ook nog met je vingertoppen over zijn rugje kan tippelen. Niet te hard maar ook niet te zacht. 

[quote quote=10251009]
Mijn kraamhulp had als tip gegeven na het wrijven onder de voetjes, handpalm etc dat je ook nog met je vingertoppen over zijn rugje kan tippelen. Niet te hard maar ook niet te zacht.
[/quote]
Heb ik ook geprobeerd.. Werkt helaas niet. Ik hou hem tijdens het voeden ook al in de gaten zodat ik kan ingrijpen als hij in slaap dreigt te vallen maar het gaat zo snel dat ik vaak gewoon te laat ben. ?

Ik voed op verzoek trouwens.. dit wil ik ook graag langzaam(heel langzaam, hij is nog erg jong) aan aanpassen aan vaste tijden. Als iemand hier ook tips voor heeft.

Heel herkenbaar dat slapen. Hier kwam er soms zelfs nog een natte waslap aan te pas. Na een aantal weken was het niet meer nodig. Dochter is wel gehaald met 37 weken ivm eclampsie.

Heb je last van ‘spuitende’ borsten? In dat geval kan het helpen eerst een beetje te kolven en dan pas aan te bieden. Mijn dochter had dit in begin ook; ze dronk dan (te) snel en ging van een op andere moment knock-out. Lactatiekundige van CB was wat vaag, met behulp van internet ben ik een borst gaan aanbieden binnen bepaalde tijd, dus bijv als ze om de twee uur zou ‘moeten komen’, maar door slapen eerder kwam, bood ik dezelfde borst aan, zodat de druk er af was en ze de vette melk kreeg. Na tijdje ging het goed en vanaf een maand of 2 dronk ze prima

Ik verschoonde tussen de borsten de luier. Juist om ze even wakker te maken. Heb je dat al geprobeerd?
Maar 15/20 minuten, max 30 per borst vind ik veel klinken. Mijn zoontje beperkte ik tot 15/20 minuten per borst. Mijn dochtertje dronk uit zichzelf 5/10 minuten per borst. 

[quote quote=10251035]Heb je last van ‘spuitende’ borsten? In dat geval kan het helpen eerst een beetje te kolven en dan pas aan te bieden. Mijn dochter had dit in begin ook; ze dronk dan (te) snel en ging van een op andere moment knock-out. Lactatiekundige van CB was wat vaag, met behulp van internet ben ik een borst gaan aanbieden binnen bepaalde tijd, dus bijv als ze om de twee uur zou ‘moeten komen’, maar door slapen eerder kwam, bood ik dezelfde borst aan, zodat de druk er af was en ze de vette melk kreeg. Na tijdje ging het goed en vanaf een maand of 2 dronk ze prima[/quote]
Yes, heb ik ook last van.. maar tegen mij werd gezegd pas vanaf vier tot zes weken te kolven.. en hoeveel moet ik dan afkolven voordat ik heb aanleg? 

De kraamhulp zei wel dat ik na een voeding,  bij dr volgende voeding de borst moest geven die ik als laatste van te voren had gegeven. Ook iets met vette melk..

Terug
Bovenaan