Baby van 2 maanden slaapt slecht overdag

@junootje ik hou graag zelf ook nog een romantisch leven met mijn man. Ik ben van mening dat je zo een heel verwende baby krijgt, die straks alles bepaald en nergens mee tevreden is.
 
heb mijn kinderen ook altijd in hun eigen bedje gelegd[op eigen kamer] ging altijd goed ,je kunt eventueel een zacht muziekje op de achtergrond laten spelen of liedjes die je zelf zingt zodat ze zich niet zo alleen voelt[of eventueel een klein lampje zodat het niet zo donker is ,heb zelf een roze lavalamp met glitters die vind ze fantastisch haha],met men bijde zoons is de hersenontwikkeling ook wel goed gekomen ze doen nu havo dus volgens mij heeft dat er niks mee te maken.
 
eigenlijk zou ik heel makkelijk willen zeggen, laat het los...hij Moet in zijn eigen bedje slapen,niet in de box met geluiden om zich heen enzzzz... ik was zo ook bij mijn zoontje.pas toen ik al die gedachte los liet ging hij het beter doen, ik liet hem dan rond 3 maand 1 slaapje per dag in zijn eigen bedje, en zo bouwde ik dat dan rustig op, ik heb hem heel veel bij me gehad, en ik denk nu dat hij daar gewoon behoefde aan had!ik heb dan ook nu pas met 5 maand een ritme...so what???
echter ben ik ook niet van mening dat je een kleintje van 2 maand kan verwennen door hem veel bij je te houden hoor...volgens mij is het heel erg normaal/natuurlijk als zo'n kleintje veel bij papa/mama is, jij bent diegene bij wie hij zich veilig voelt.
succes, het komt vanzelf goed!
 
Als je er meer informatie over wil hebben zou ik adviseren om het boek van Ria Blom te lezen. Staan erg veel tips in hoe je je kindje het beste kan leren slapen. Het heet Regelmaat en Inbakeren, voorkomen van huilen en onrust. Ook als je niet gaat inbakeren geeft dit boek nog erg veel tips die je misschien verder kunnen helpen. Heeft ons bij beide kinderen de eerste maanden erg geholpen!

Succes.
 
Ben het met iris eens!
Onze kleine vent sliep ook heel lang bij ons op de kamer of lekker tegen ons aan op de bank overdag
Ook de eerste 4 maanden sliep hij een uurtje overdag ( met geluk! anders minder )
Op een begeven moment begonnen met elke x als hij in slaap viel hem in zijn eigen bedje te leggen.
Werd hij wakker? eruit halen en zodra hij weer in slaap viel weer in zijn eigen bedje leggen. Dan geven ze het snel genoeg op heeft bij ons 2 dagen geduurt en nergens last van nu!
Ook onze man geeft gewoon zijn eigen ritme aan.
 
Onze kleine jongen slaapt nog steeds (4,5 maand) bij ons op de kamer. Ik kan hem nog niet op zn eigen kamer laten slapen. Ik ben er ook van overtuigd, dat hem dit een heel veilig gevoel geeft. Daarnaast is het inderdaad ook veel gemakkelijker. Ik steek mn arm 's nachts even in de wieg en stop zn speentje er weer in en hij slaapt weer heerlijk verder. Af en toe met een regeldag komt hij 's nachts en dan is het voor ons allebei wel makkelijk. Mijn man en ik vinden het heel bijzonder, dat hij nog bij ons op de kamer slaapt. Als hij groter wordt gaat ie steeds meer zn eigen ding doen. Deze tijd kun je nooit meer terug draaien; heerlijk toch!! Iedereen moet doen, waar zijn/haar gevoel het beste bij is.
 
Excuses voor mijn late reactie, maar iedereen bedankt voor jullie reactie. Ik ben nog steeds van mening dat ik mijn dochtertje in haar eigen bed wil laten slapen. Ik heb nog een zoontje van ruim 2 jaar en als zij bijvoorbeeld in de box zou slapen of dichtbij mij, dan zou ze heel vaak wakker worden...het is een druk mannetje! ;) ik geloof ook juist dat een redelijk rustige omgeving juist goed voor haar is. We hebben inmiddels ontdekt dat mijn dochtertje reflux heeft, en ze is net beter van de waterpokken... Het is dus pittig geweest de laatste tijd... Nu huilde ze langer dan een half uur...dat geeft mijn zorgen...maar, misschien was dat omdat ze toen geen nutriton tegen reflux had en daarna dat virus van de waterpokken had...Het boek van Ria Blom heb ik inderdaad gelezen en ik ga het weer proberen, al ben ik het niet altijd met haar eens. Inbakeren en een puckababy heb ik geprobeerd, maar was geen succes...maar misschien was het door die kwaaltjes...bij mijn zoontje heeft het wel gewerkt. Laura slaapt trouwens wel goed 's nachts! Dus ik hou haar lekker in haar eigen bedje :)Allemaal bedankt en ik sta altijd open voor tips en ervaringen!
 
Terug
Bovenaan