Baby van 4 maand wil alleen maar rechtop zitten.

Mama van Cha

New member
<p>Hallo pappies en mammies,</p><p>Mijn kleine mannetje van 4 maanden wil alleen nog maar rechtop zitten. Wel met behulp van ondersteuning want dit lukt hem nog niet zelfstandig. Zodra ik hem neerleg gaat hij protesteren en huilen omdat hij het veel leuker vind om rechtop te zitten maar jullie snappen zeker zelf ook wel dat ik hem niet de hele dag op schoot kan nemen en blijven ondersteunen. Ik heb een Bumbo stoeltje maar hierin zakt hij helemaal naar de zijkant en heb ook het gevoel dat hij hierin niet volledig ondersteund wordt. Ook heeft hij een wipstoeltje maar wil dat niet als enige optie hebben. Ik Heb namelijk het gevoel dat hij erg geprikkeld wil worden. </p><p>Mijn vraag, zijn er nog andere opties waar een baby van 4 maanden al in kan en mag zitten en wat voldoende ondersteund?</p><p>Xx, </p>
 
Wij hebben ook een dochter van 4 maanden die graag alles in de gaten houdt. Wij leggen haar ook regelmatig op haar buik, ze kan dan ook alles goed in de gaten houden en is ook een goede oefening. Daarnaast hebben wij een new born set op de stokke trip trap stoel. Daar zit ze in tijdens onze maaltijden. Ze vindt het dan ook erg fijn om erbij te zitten. Ze kan zich daarnaast ook goed vermaken in de kinderwagen/box met speelgoed. 
 
Toen mijn dochter 4 maanden was deed zij het zelfde. Ze wilde er vooral altijd bij zitten en alles in de gaten houden. Ik zette haar ook in de kinderstoel die ik bij de eettafel kon aanschuiven ( voor baby's) . Op onze hoogte dus. Meestal was ze daar altijd wel tevreden mee. Ze is inmiddels 7 maanden en zit er nu echt overal bij haha. De enige momenten dat ze ligt is in bed en soms in de box voor de rest wil ze dat echt niet meer. Ook toen ze nog in de wipper kon ging ze steeds helemaal recht op zitten omdat ze niet meer achterover wilde ?
 
Hier in zijn wipstoeltje ook hetzelfde. Ook al zet ik de leuning helemaal rechtop komt meneer alsnog met zijn hoofd omhoog. Als ik hem wel op schoot heb en ik hou zijn handjes vast heeft hij daar soms wel genoeg ondersteuning aan en lukt het hem om een tijdje zo te zitten. Soms leg/zet ik hem ook in de wagen met maxicosi en zet ik hem bij me in de keuken als ik aan het koken ben zodat hij ook kan zien wat ik aan het doen ben.
 
Hey 
onze kleine van 4 maand ook heltijd recht op zelfde proberen zelf rechtop te gaan terwel hij nog niet eens kan kruipen ben bang dag dees nadel gaat hebben heeft hier iemand tips voor ? 
 
Terug
Bovenaan