baby van 5 maanden maar nog geen fruit,groente of pap geef ik?en de mensen bemoeien er mee?

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
A

Anoniem

Guest
hallo mijn baby van 5 maanden krijgt elke 4 uur 200 cc perdag   5 voedingen en de mensen in mij omngeving vinden dat niet goed ikzelf wel.maar ik voel me door hun niet goed.ze zeggen elke 4 uur is veel ze moet ook bijvoedingen krijgen enz, maar mijn baby zegt waneer ze melk wil heben ze komt zelfs aan ik ben nu op dieet he me oma zij aan mij toen me dochter haar vingetrtjes ging duimen laat je haar ook dieet maken.ik was razend boos ik weet toch wanneer me kindje honger heeft?ik zei een baby blijft niet stil als ie honger heeft huilt die krijsend hebben jullie dat ook meegemaakt? zijn er ook moeders die afwachten tot 6 maanden de cb zei alles zit in de melk.maar ik zie ook in me omgeving sommige vrouwen gefen wel bijvoeding wat zal ik doen?tips graag
groetjes adam

Adema,

Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. 5 flessen voor een baby van 5 maanden is nog keurig. Je merkt vanzelf wel wanneer je kindje niet meer komt voor de laatste voeding. Meestal valt de laatste voeding weg als je gaat beginnen met bijvoeden.

Je baby moet ongeveer met 6 maanden bijvoeding gaan krijgen. Sommigen beginen wat eerder maar daar kiezen de moeders zelf voor.

Als jij vind dat je kindje toe is aan bijvoeding dan kan je daar aan beginnen maar het hoeft nog niet tot 6 maanden.

Groetjes Joyce

Adema,

Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. 5 flessen voor een baby van 5 maanden is nog keurig. Je merkt vanzelf wel wanneer je kindje niet meer komt voor de laatste voeding. Meestal valt de laatste voeding weg als je gaat beginnen met bijvoeden.

Je baby moet ongeveer met 6 maanden bijvoeding gaan krijgen. Sommigen beginen wat eerder maar daar kiezen de moeders zelf voor.

Als jij vind dat je kindje toe is aan bijvoeding dan kan je daar aan beginnen maar het hoeft nog niet tot 6 maanden.

Groetjes Joyce

Hallo,

gewoon doen wat je zelf wil, jij kent je baby het beste.
En andere moeten zich er niet mee bemoeien, jij bent de moeder.

Groetjes Melanie

ik wil graag beginnen er zijn wel moeders die beginnen de cbzei tegenmij in de melk zit alles maar als je wil gefenfruit of groente moe jeafbouwenzeidenze aanmij maar ons advies is wacht maar af er zit tochalles in de melk en geef jij ook je baby bijvoeding enhoeveel maandenis je baby
groetjes adama

Hoi Adama,

In de eerste plaats moet je gewoon doen zoals jij het wilt. Ik heb ook veel commentaar gehad omdat  ik al met 4 maanden ben begonnen met kleine beetjes bijvoeden. En dan heb ik het echt over 2 lepeltjes fruit of groente per dag.
Als er in je familie kans is op allergie, dan adviseren ze om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeden. Kijk gewoon naar je kindje. Heeft ze al behoefte aan wat anders? Gaat ze bijvoorbeeld smakken met haar mondje als jij iets eet? Zo niet, dan kun je rustig wachten en met een maand of 6 langzaam beginnen met bijvoeden. Het kan dan even duren voor ze zoveel eten dat er een flesvoeding afvalt, maar dat regelt de kleine over het algemeen zelf wel hoor.

Trek je maar niet zoveel aan van wat anderen zeggen, je hebt er immers al 1 groot gebracht dus je bent gewoon een goede moeder.

Liefs, Yvette

ik had ook bij me eerste kindje bij 4 maanden begonnen ik heb wel eeen boy groot gebracht maar heb het beetje vergeten het lijkt of ik me eerste kindj eweer opvoed.
en geef je ook je baby klein beetjes water?of mag dat helemaal?niet
groetjes adama

Lieve Adama,

Laat je alsjeblieft niet opjutten door wat andere mensen ervan vinden! Het is heel normaal dat een kindje van 5 maanden haar handjes in haar mond stopt, en als ze groter wordt ook alle andere dingen die ze  te pakken kan krijgen. Dat heeft helemaal niets met honger te maken, maar dat had je zelf gelukkig al door.
Het is natuurlijk prima om advies te vragen, bijvoorbeeld hier op het forum, maar laat je niet ongerust maken! Ik heb het idee dat je het prima doet!

Sterkte!
Betje.

Terug
Bovenaan