baby van 5 maanden maar nog geen fruit,groente of pap geef ik?en de mensen bemoeien er mee?

• Onderwerp starter ANONYMOUS_USERNAME
  • Startdatum
betje iedereen geef advies van buiten maar ik weet beter dan die mensen wanneer mn baby echt hongerheeft je kan aan haar zien dan zit ze nie tlekker in haar vel maar dan huilt ze keijhard dank   je wel voor je liefe berichtje
groetjes liefs adama

Hallo Adama,

Ik begrijp je helemaal ... Mijn dochtertje van 5 maanden eet ook nog geen groente, fruit of iets anders dan haar melk.  Ze krijgt 5 flessen van 210 cc. Soms heeft ze genoeg aan 4, soms laat ze wat staan en ook komt ze weleens na 2,5 uur, met andere woorden, ik voed haar op VERZOEK. ga ik haar op de klok voeden dan krijst ze zo hard dat ze er zelfs een  bloedneusje van krijgt.

Mijn omgeving roept ook van alles en ik vind het ook heel moeilijk om dat te negeren. Het maakt je dan toch onzeker terwijl we HET HARTSTIKKE GOED DOEN!!

Ik heb een fruithapje geprobeerd maar zover is ze gewoon nog niet. Ik wacht het gewoon af.

Ze groeit erg goed en volgens het CB kan het niet beter dus ik doe het op mijn eigen manier.

Groetjes Esther

Dag Adama,

In principe hoef je pas bij te voeden vanaf 6 maanden (o.a. ivm de ijzervoorraad die dan op raakt). Maar als je nou merkt dat je baby signalen geeft dat ze behoefte heeft aan meer (smakgeluiden, geinteresseerd kijken naar jouw eten etc. of minder leuke signalen als nog huilerig na een voeding, opeens ' s nachts weer wakker worden terwijl ze al doorsliep) dan zou dat kunnen betekenen dat ze behoefte heeft aan meer... Wellicht dat je dan eens wat gekookte gepureerde groenten of fruit zou kunnen geven. Ik heb zelf geprobeerd te wachten tot 6 maanden, maar weet nog goed dat iedereen vraagt of je baby al hapjes krijgt. Gewoon omdat dat zo'n leuk nieuw moment is! Maar laat je daardoor vooral niet opjagen en doe lekker wat je zelf en vooral wat je kindje wil!
Hou me maar op de hoogte hoe het gaat, wellicht dat ik je in een latere fase nog tips kan geven. Succes!

ik dank jullie allemaal. ja j emoet echt de mensen niet luister ja 5 flessen is niet genoeg voor haar krijg ze nog geen hapjes je hoort ook luister de cb niet of zo en geef je baby ook water erbij? bij 210 flessen ze drinkt het en krijgt ze ook extra water of hoef dat niet?ik ga ook tot 6 maanden afwachten alles zit in de melk zegt de cb ... ik doe me oren dicht danken jullie jullie hebben mij hoop gegeven gelukkig is er dit forum voor onzeker mensen die hun hart kunnen luchten

Terug
Bovenaan