Baby van 5 weken oud al dagen geen ontlasting

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van vijf weken oud en ik geef hem borstvoeding. Afgelopen weken had hij veel last van krampjes, maar had hij wel meerdere (vaak minimaal drie) poepluiers op een dag. Deze poepluiers luchtte hem dan ook duidelijk even op. Nu heeft hij al bijna drie dagen geen ontlasting gehad en hij heeft er zichtbaar last van. Ik hoor en voel zijn darmpjes borrelen, hij is de hele tijd scheetjes aan het laten en ik voel en zie hem persen. Het sneue is ook nog eens dat wanneer hij zo perst en hij net gedronken heeft, hij soms ook de voeding er weer uit spuugt. </p><p>Ik heb al met het CB gebeld voor advies. Zij geven aan dat ik massage kan proberen alleen dat helpt tot nu toe nog niks. Mijn vragen zijn:</p><p>- heeft iemand tips voor deze situatie?</p><p>- ik weet dat ontlasting lang kan duren bij baby’s die borstvoeding krijgen, alleen het is zo’n contrast met de eerdere weken. Zou dit een teken kunnen zijn dat zijn krampjes “rijpen” (wishful thinking...)?</p><p>Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! <br /><br />Maaike </p>

Hoi hoi

Hier ook last van gehad! Ze is nu 9 weken en het begint langzaam opgang te komen! Ik deed eetlepel olijfolie in een flesje en heel even de thermometer in der kontje en vaak kwam het opgang! Van het cb mocht dit! Niet dagelijks maar als het weer 2/3 dagen duurde prima!

Succes 

Hier ook gehad pruimen uitkoken en sap gebruiken door fles jelpt of soms wat druppeltjes oli ik gebruikte dat al vrij snel

Onze dochter poepte 1x in de week/anderhalve week met bv. Heeft ze weer ruimschoots goedgemaakt ? Super sneu als ze er zo'n last van hebben, maar komt echt goed!

Voor de krampjes kan je cina baby druppels proberen. Inderdaad massage, fietsen met de beentjes.
Geen olijfolie dan krijg je luie darmpjes, misschien kan je nog wat advies krijgen via borstvoeding forum of la leugche ( als ik het goed schrijf) 
Als het wel drama blijft en je je zorgen blijft maken kan je altijd langs de huisarts.

Ach zo sneu. Onze dochter heeft ook zoveel moeite met poepen. Zo zielig. 
Wat je nog zou kunnen proberen is fietsen met de beentjes, warmte kussen/ kersenpittenzak op zijn buikje leggen, warm badje en een theelepel zonnebloemolie geven (nog nooit gehoord van luie darmen van olijf/zonnebloemolie, ieder zijn eigen keuze).
Als het langer duurt even de huisarts bellen. Die kan ook wat voorschrijven om de ontlasting soepel te houden. 
Succes! 

Sneu dat hij er zoveel last van heeft! 
Hoeveel voedingen krijgt hij per dag en hoe is zijn groei? 

Als je al wat kolft kun je het bovenste vetlaagje wat op de melk komt met een lepeltje wat geven, dat werkt laxerend. Als je niet kolft kun je ook vaker aanleggen, dat heeft hetzelfde effect. 

Ik zou geen dingen als olijfolie of pruimensap geven, dat is bijvoeding en daar zijn de darmen echt nog niet klaar voor. Kan het probleem daarmee alleen maar groter maken. 

Ik hoor ook wel goede verhalen over Kanne brooddrank, dat kun je zelf drinken en zou dan positief effect hebben op de ontlasting van je zoontje. 

Dat werd nij geadviseerd  enn je joef geen liters en niet elke dag gewoon 1x per week dat werkte en kleine druppeltjes luie  darme heb me kind helemaal niet dus niet zo miepen

Terug
Bovenaan