<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik heb een zoontje van vijf weken oud en ik geef hem borstvoeding. Afgelopen weken had hij veel last van krampjes, maar had hij wel meerdere (vaak minimaal drie) poepluiers op een dag. Deze poepluiers luchtte hem dan ook duidelijk even op. Nu heeft hij al bijna drie dagen geen ontlasting gehad en hij heeft er zichtbaar last van. Ik hoor en voel zijn darmpjes borrelen, hij is de hele tijd scheetjes aan het laten en ik voel en zie hem persen. Het sneue is ook nog eens dat wanneer hij zo perst en hij net gedronken heeft, hij soms ook de voeding er weer uit spuugt. </p><p>Ik heb al met het CB gebeld voor advies. Zij geven aan dat ik massage kan proberen alleen dat helpt tot nu toe nog niks. Mijn vragen zijn:</p><p>- heeft iemand tips voor deze situatie?</p><p>- ik weet dat ontlasting lang kan duren bij baby’s die borstvoeding krijgen, alleen het is zo’n contrast met de eerdere weken. Zou dit een teken kunnen zijn dat zijn krampjes “rijpen” (wishful thinking...)?</p><p>Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen! <br /><br />Maaike </p>