Baby van 5 weken oud al dagen geen ontlasting

Ons zoontje heeft hier ook langere tijd last van gehad! Wij hebben infacol druppels gebruikt op advies van cb en dit werkte goed tegen zijn krampjes, ook hebben wij vaak een warmte kussen gebruikt. Toen we eenmaal met de eerste hapjes zijn gestart werd zijn ontlasting patroon ook regelmatiger ipv dat er soms wel eens vijf dagen tussen zat. Succes en bij twijfel gewoon even de huisarts bellen! 

Rond die tijd had onze dochter ook een week of 3 heel weinig poepluiers. En je zit tegelijk om het hoogtepunt van de darmkrampjesperiode. Dit hoeft niets met elkaar te maken te hebben. 
Ik ben toen na 6 poeploze dagen bij de huisarts geweest en die zei dat het rond die tijd normaal was dat ze even minder gingen poepen. Die zei dat ze pas laxeermiddelen voorschrijven na 10 poeploze dagen. Juist omdat het veel vaker voorkomt. Een dag later moest ik bij het CB zijn en die zeiden hetzelfde. En na 8 dagen hadden we een megapoepluier, geen harde poep, maar gewoon zo'n dunne bv luier. Dit gebeurde een aantal keer. Maar binnen een week kwam er wel weer een poepluier. Rond 8 weken was het over en ging ze weer netjes dagelijks poepen.

Ons kindje heeft daar ook soms last van. Vooral bij wissel van merk flesvoeding toen we nog zoekende waren en bij teveel jbpm. Is zoiets bij jou misschien ook de reden? Toen het aan de jbpm lag zijn we die minder toe gaan voegen en toen het aan de wissel van voeding lag zijn we iets meer water toe gaan voegen. Olie enz durfde ik nog niet aangezien onze man toen ook pas enkele weken oud was.
Buikje masseren, badje, pittenzakje zetten we in tegen de buikpijn. Tempen doen we dan wel iets vaker maar er echt mee bewegen voelen we ons niet goed bij dus doen we niet. 

Iig was het volgend cb geen probleem 3 dagen niet poepen. Succes hopelijk komt het snel weer op gang!

Wat Dpl zegt; indien je al een keer gekolfd hebt, de melk even een dagje laten staan in de koelkast en dan het vet laagje op een lepel doen en aan je baby geven. Dit werkt heel goed! Mijn dochtertje is inmiddels 13 maanden, maar ik kan me nog herinneren dat zij toen ze 2 maanden ofzo was, ook wel eens een week niet had gepoept (ik gaf ook volledige borstvoeding). Mag idd gewoon met borstvoeding, maar als hij er last van heeft, is natuurlijk niet fijn! 

Super sneu is het, de krampjes en vooral het pijn hebben van niet poepen. Mijn zoontje had er ook last van, ik ben probiotica gaan geven van New Care bifido lacto. Is een natuurlijk middel dat zich niet bindt en de darmen niet lui maakt. Zorgt voor de goede bacteriën in de darmen, dit hielp voor het poepen. Voor darm krampen gaf ik Sab Simplex, kun je online vanuit Duitsland bestellen. Is ook homeopathisch. Mijn baby heeft niet veel merkbaar krampen gehad hierdoor. 

succes! 

Dank voor jullie snelle berichten, heel erg fijn! Ik kan me voorstellen dat er voor ieder kindje weer andere dingen werken. 

Infacol hebben we inderdaad een tijdje geprobeerd tegen de krampjes. Wellicht dat het wel iets deed, maar soms is het lastig te zeggen. Linksom of rechtsom moeten de darmpjes natuurlijk gewoon nog rijpen dus heeft hij soms nou eenmaal pijn ?
Ik heb hem vandaag in een lekker warm badje gedaan en heel lang z'n buikje gemasseerd. Vervolgens m'n borsten zo goed als leeg gekolfd zodat hij voornamelijk de vette melk zou krijgen. Daarna heeft hij nog heel lang aan de borst gelegen en gedronken (uitzonderlijk lang zelfs- wellicht had hij het nodig) en savonds gelukkig een poepluier! Geen idee of het gewoon toeval was of resultaat van het masseren en de melk, maar we zijn beide opgelucht ;-) 
Nu nog aftellen totdat de rest van de krampjes over gaan. Ik zit inderdaad te overwegen iets van probiotica te gaan geven. Wonderlijk dat ze overal iets voor uitvinden maar voor baby- en ouder kwelling nummer één nog niks haha.
Nogmaals dank! ??

[quote quote=10365788] Nu nog aftellen totdat de rest van de krampjes over gaan. Ik zit inderdaad te overwegen iets van probiotica te gaan geven. [/quote]
Wat fijn dat hij weer gepoept heeft! 
Voor wat betreft de probiotica, jouw melk is de beste probiotica die er is. Als jij of je zoontje geen antibiotica hebben gehad heeft het zelf nemen of geven aan je zoontje van probiotica niet echt toegevoegde waarde. 

[quote quote=10365793] Wat fijn dat hij weer gepoept heeft! Voor wat betreft de probiotica, jouw melk is de beste probiotica die er is. Als jij of je zoontje geen antibiotica hebben gehad heeft het zelf nemen of geven aan je zoontje van probiotica niet echt toegevoegde waarde.[/quote]
Mee eens! Jouw melk is het allerbeste voor z'n darmpjes en dat rijpen moet nu eenmaal gebeuren en is helaas "gewoon" afwachten

Terug
Bovenaan