baby van 5 weken uit logeren

Onze dochter is nu 5 weken en oma vraagt of ze deze week bij hun mag komen logeren.
Klinkt wel erg lekker om weer eens   een nacht door te slapen maar ik vraag me af of het niet te vroeg is om met 5 weken al uit te logeren.
Wat vinden jullie daar van??

Gr Desiree
 
hi Desire,

tja, het ligt er erg aan.  persoonlijk vind ik 5 weken nog erg klein en jong. in vergelijking: een kindje kan met 3 maanden (20 weken)  een  dagje naar een KDV.

maar misschien ben je wel zo bekaf dat je gewoon even bij wilt tanken door wat langer te slapen. kan je  man dan niet een weekendje verantwoordelijk zijn? en dat jij vaker overdag een dutje doet. tot 16 weken ofzo heb je zwangerschapsverlof hoor...

 woont je moeder dicht bij? en waarom wil ze dat gelogeer? om je ukki even langer vast te houden? het is jouw kindje namelijk, dus mag ze het wel zien , maar niet houden zeg maar. een dag en een nacht logeren bij opa en oma vind ik vrij lang. een avondje oppassen vind ik zo de grens.

maar t blijft jullie beslissing. dus veel wijsheid gewenst.




 
Doe wat je gevoel zegt wat prettig is, het kindje maakt het echt niet uit als er maar goed voor gezorgd wordt. Wij kunnen wel denken dat zo'n jong kindje ons al gaat missen maar dat is echt een illusie volgens mij, zo jong zijn kinderen vooral bezig met behoeftebevrediging. Wel is er wel herkenning in de vorm van stemgeluid en de manier waarop je dingen doet maar wil niet zeggen dat een ander het niet net zo goed zou kunnen zorgen.

Zelf wou ik mijn dochtertje na 5 weken echt nog geen week missen, misschien een nachtje maar dat was voor mij nog erg moeilijk toen.

Maar als je volledig vertrouwen hebt in je schoonouders en je wilt het voor een paar nachtjes...gewoon doen!! Je kunt ook eerst gewoon een nachtje laten oppassen om te kijken hoe je dat bevalt.

 
Hoi naamgenoot,

je kindje met 5 weken een hele week uit logeren is best lang hoor! Als je het al overweegt neem ik aan dat je geen borstvoeding geeft want anders is het sowieso niet te doen.   Lotte is nu 17 maanden en ik vond het tijdens m'n huwelijksweekendje dit jaar al moeilijk om 4 dagen weg te zijn. Ok dat is persoonlijk maar als het niet nodig is zou ik als ik jou was je kindje niet een hele week uit logeren doen.
Als het oma's 1e kleinkind is kan ik me voorstellen dat zij zich er erg op verheugd om een 1e logeerpartijtje maar dan zou ik echt beginnen met een logeerpartijtje van 1 nacht. dan kan je ook lekker een nachtje doorslapen en uitslapen en dan verlang je ongetwijfeld weer heel erg naar je kindje.

Weekjes logeren komen vanzelf als je kindje groter is. Je hoeft je ook niet schuldig te voelen als je zegt dat je het niet wil.
Het feit dat je andere moeders om raad vraagt geeft al aan dat je twijfelt en bij twijfel niet doen. Simpel zat.

succes met je beslissing.
groetjes
Desiree

 
Hoi. Ik moet ook zeggen dat ik 5 weken wat vroeg vind om uit logeren te "sturen" .. Ze zijn nog zo klein en hebben nog zoveel behoefte aan mama.. Ik snap best dat oma het leuk vind als de kleine komt slapen, maar kan oma dan niet een keertje extra naar jullie toe komen om te knuffelen, en als de kleine wat ouder is, dan gaan logeren!
Ik denk dat je even aan de behoefte van je kindje moet denken en niet aan die van oma (niet stom bedoelt overigens hoor!!)..
Mijn oudste ging voor het eerst logeren bij oma toen hij bijna 6 maanden was en dat was omdat we toen naar een concert gingen. De jongste (nu 15 weken) is nog nergens weeste logeren..
Gr. Anne-Marie
 
Nou, een baby van 5 weken kan best uit logeren een nachtje, merkt ie echt niks van hoor. Je kunt er ook een 'watje' van maken, té beschermend zijn.
Er is niks mis mee om ook voor jezelf te kiezen, zeker als je een beetje wilt blijven functioneren als moeder, echtgenote en straks misschien weer collega.
 
Ik denk niet dat dat iets te maken heeft met van een kindje een watje maken, maar vooral met je eigen gevoel, maar ook zeker met het gevoel van je kindje.. Als ze zo klein zijn hebben ze veel behoefte aan de warmte en bescherming van mama.. En tuurlijk als mama het niet meer trekt kun je ze beter een nachtje ergens anders laten slapen, zodat je een beetje kunt bijtanken, maar niet alleen omdat oma het zo leuk vind..
Ik persoonlijk vind 5 weken te vroeg, maar er zullen genoeg moeders zijn die ze al vroeger uit logeren sturen, alleen ben ik er daar niet een van!
 
Terug
Bovenaan