baby van 9 maanden maar 100 gram aangekomen!

<p>Hoi dames,</p><p>ik ben eigenlijk een beetje bezorgd over mijn zoontje hij is nu 9 maanden oud en vergeleken met vorige maand is die maar 100 gram aangekomen... hoe kan dit? waar gaat al het eten eigenlijk naar toe wat die eet? hebben ze het verkeerd gewogen? ik vindt het echt raar.. niks gegroeit ook zei ze bij de CB dan denk ik echt van huh hoe dan... hij is vrolijk maar dan nog heb ik vraagtekens.. </p><p>hij drinkt bv op verzoek en eet verder goed.</p><p>Iemand tips en tops?</p><p> </p><p>Groetjes, mama van MZ</p>
 
Kruipt hij? Zie je dat hij meer beweegt dan 2 maanden terug? Het is vrij normaal dat ze rond de 9-12 maanden meer gaan bewegen en daardoor raken ze hun babyvetjes gelukkig ook kwijt.
Mijn jongste dochter is nu 13 maanden. Met 8 maanden had ze echt nog dikke plooien in dr benen en vetrollen, maar dat is nu volledig weg. Ze beweegt veel meer (loopt nu ook) En ze groeien de lengte in.
Zolang hij goed eet en niet om meer vraagt, heefr hij genoeg. Ze verbruiken gewoon veel meer nu dan toen ze een ienieminie baby waren en toen ze alleen nog maar plat op hun rug konden liggen 
 
Hoe ziet het eruit op de curve? Is hij ziek geweest de afgelopen maand? Of een grote ontwikkeling doorgemaakt? Was er een reden om na een maand weer te wegen?
Groei gaat met horten en stoten, grote kans dat hij volgende maand weer meer aangekomen is. 


Wat je altijd kunt doen is extra aanleggen. Hoeven geen grote voedingen te zijn maar wat extra slokken is al prima. Bijvoorbeeld voor en na het slapen, als je even wat zit te drinken, voor en na vast voedsel. 
 
Mijn dochter is in twee maanden maar 150 gram aangekomen, maar ik maak me geen zorgen als je ziet wat erin gaat. Komt gewoon door al het kruipen en klimmen hier. Ze is wel langer geworden. 
Is die van jou ook beweeglijk?
 
 
Mijn kleintje van 11 maanden is in 2 maanden tijd 300 gr gegroeid en dat was prima. Ook hier idd veel actiever geworden met kruipen, gaan staan etc. Boog het echt af op de curve of dat niet? Vaak groeien ze of in de lengte of in gewicht. Hij was nu wel 3 cm gegroeid. 
 
ja hij is idd erg actief maar hij is helemaal niks gegroeit volgens het cb. Hij kruipt, en is veel aan het tijgeren, trekt zichzelf veel op, zet veel stapjes mbv ons Mijn schoonmoeder geeft hem veel vastvoeding ipv mijn bv.. ik zeg elke keer nee het vervangt zijn maag, maar dat geloven ze niet.. ik weeg en meet hem elke maand altijd omdat ik hem bv geef. (wil eigenlijk gewoon zeker zijn van zijn groei) ik zat wel een beetje in schock namelijk. Groetjes  mama van MZ
 
Misschien dat dit je schoonmoeder kan overtuigen dat je kindje melk nodig heeft om te groeien en geen vaste voeding? Je kan daarover best wat meer op je strepen staan, jij bent de moeder en bepaalt hoe je wilt dat je kindje gevoed wordt. 


Misschien kun je de groei nog in een who-curve zetten. Als je googled vind je wel apps waarmee je dat kunt doen. 
 
Ik geef het helaas vaak aan, maar elke keer zegt ze nee maar hij wilt kijk dan hij kijkt me helemaal aan !  dan denk ik ja maar kindjes doen dat met alles..  Ik heb een app waar ik zijn who curve volg alleen met 100gram staat die zo wat bijna stil?
 
 
Terug
Bovenaan