Baby van 9 maanden slaap nog niet door

Hoi hoi,

Mijn baby van 9 maanden slaapt nog niet door! Hij wordt nog steeds 3 tot 5 keer per nacht wakker omdat hij de speen nodig heeft of dan om zijn melk te drinken. Ik stop zijn speen in en hij stopt met huilen en gaat weer slapen. Ik heb geprobeerd hem te laten huilen, glow in the dark speentjes, hem later dan normaal zijn fles melk te geven, maar niets lijkt te werken. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen om hem te helpen. Wat kan ik anders doen?

Alvast bedankt

Soms duurt het gewoon nog langer voordat ze doorslapen. 9mnd is nog best jong om te verwachten dat hij zelf zijn speen vindt. Tis niet leuk om zo vaak in de nacht wakker te worden, maar soms is accepteren het makkelijkste. 

Helaas waarschijnlijk een kwestie van accepteren. Je zou inderdaad een speenkoord kunnen proberen of zon knuffel eraan zodat hij m makkelijker vindt maar ik vermoed dat je dat al geprobeerd hebt. 
Die van ons sliep pas met een ruime 16 maanden enigzins "door". Het wordt voor jezelf makkelijker als je accepteert dat dat nu eenmaal je nachten zijn en je overdag mee moet slapen (ik slaap nog altijd bijna elke dag mee op dagen dat ik niet werk). Er komt een moment dat ze door gaan slapen, echt. 

Mijn dochter had ook zo'n speen knuffel. Is nog steeds haar lievelings en is ondertussen 11 :)
Ze kon deze met oefening goed vasthouden en makkelijk terug vinden. En wij hadden hele rits losse Spenen liggen zodat we er snachts 'blind' een konden geven zonder onder haar bed te hoeven zoeken.
Of evt na het in slaap vallen/of tijdens, al speen zachtjes uit mondje halen?  
Of alternatief bieden? Zacht muziekje of nachtlampje dat van kleur veranderd of bewegend plaatjes laat zien op plafond? Ik heb nu voor zoontje een knuffel die automatisch geluid gaat maken als hij gaat huilen bijv. Werkt iets rustgevend al werkt het niet altijd. 

Bedankt voor jullie reacties ? 
Ik heb het geaccepteerd, maar dacht het toch te vragen, misschien was er iets anders dat ik kon doen. Maar ik moet geduld hebben zie ik ??‍♀️ Ik ga ook zo'n knuffel proberen die automatisch aangaat als hij huilt zoals die van Elisabeth (misschien vindt mijn zoon het leuk).
Nogmaals  bedankt iedereen ❤️

Het is misschien even heel erg zwaar
ik had het in het begin ook de nachten die werden zwaarder en zwaarder nu heb ik erna wel het geluk gehad dat mijn zoontje van 4 maanden al 10 uur sliep snachts.
maar vooral het geen wat helpt heel rustig blijven
en probeer gewoon iedere x de fles savonds op hetzelfde tijdstip te geven
precies regelmaat alles hetzelfde doen elke x voor het slapen gaan zo heb ik het ook gedaan en dit hielp

succes ?

Onze zoon sliep op die leeftijd ook nog niet de nacht door. Je zou nog een paar dingen kunnen controleren: eet hij overdag genoeg (wordt hij niet wakker van de honger)? Wij gaven als laatste een fles met wat rijstepap, lag wat zwaarder op de maag en gaf hem langer een vol gevoel. Wordt hij niet wakker van een volle luier? Is zijn kamer warm genoeg (wordt hij niet wakker van de kou)?

Terug
Bovenaan