Baby van bijna 4 weken kan niet poepen

<p>Hoi allemaal, ik ben eens benieuwd wie dit probleem ook heeft ervaren. Wij zijn net overgestapt op een nieuwe dokter, dus ik kan later deze week pas terecht. Vandaar dat ik om jullie advies vraag ;)</p><p>Onze kleine man is nu 3,5 week oud. De eerste twee weken had hij vaak luiers vol. Maar nu kan hij uit zichzelf niet meer poepen, alleen met behulp van de thermometer en de billetjes masseren. </p><p>Iemand hier ervaring mee of tips of dergelijke? Ik vind het zo zielig want hij perst zo hard, maar er komt niks uit, alleen maar lucht.</p>

Bij ons hielp de thermometer ook alleen maar. Wij zijn, op advies van de kraamzorg, begonnen met pro-biotica toevoegen aan de voeding, lees een schepje in wat borstvoeding oplossen. En dat helpt wel. Is orthica orthiflor voor baby's. Is het proberen waard. 

Ik heb tot heden met 2 vanmijn kinderen ook problemen gehad met poepen, echt zo zielig, voornamelijk als we van voeding wisselden, meestal bij het overgaan naar gewone melk op de leeftijd van 1 jaar. 
Maar het is nooit in mij opgekomen om er met een thermometer in te gaan wroeten daar. Zie dit niet als aanval, maar zou er echt mee oppassen. Het is heel gevaarlijk en 1 verkeerde beweging en je hebt er een wond gemaakt. 
Buikje de gehele dag door masseren, oefeningen doen met benen zoals fietsen, desnoods met ondersteuning van (homeopathische) middelen (forlax etc) en veel rust en regelmaat.. Ik leg mijn dochter na elke keer als ze wakker is op haar buik en doe oefeningen met haar zodat ze niet constant op haar rug in dezelfde houding ligt. Ook de armpjes ‘testen’.. op het begin vond ze het niets maar het gaat steeds beter en ze vind het nu leuk ook nog. 
Sterkte ermee! 

Onze zoon heeft laatst eens 6 dagen niet gepoept en hij had er zichtbaar last van. Liet ook veel stink scheetjes en was na de voeding wat hangerig en huilerig.We zijn toen naar de huisarts geweest. Alles tussen 7x per dag en 1x per zeven dagen is normaal.
Ze gaf aan dat we het best probiotica kunnen gebruiken en wees ons erop niet zelf te stimuleren met bijv. een termometer. Hierdoor hebben ze dit vervolgens nodig om te poepen. 
Uiteindelijk hebben we zijn buikje gemasseerd en gefietst met de beentjes waardoor het opgang kwam. Verder elke keer wat extra water bij de voeding. Het gaat nu goed

Ik begrijp uw reactie, maar er met een thermometer erin wroeten is het niet hoor. Het is gewoon tempen en dan komt het bij hem los. 
En inderdaad masseren, fietsen etc. ik heb het allemaal geprobeerd. Zo zielig.. je wilt ze zo graag helpen. Misschien inderdaad eens proberen met homeopathische druppeltjes. 

Wij gaven onze zoons lactulose door de flesvoeding. Gewoon bij de apotheek te koop. Maakt de ontlasting zachter, zodat het er makkelijker uit kan. 

Terug
Bovenaan