Baby vecht tegen slaap

<p>Een tijdje terug heb ik een topic gehad over een baby die erg onrustig slaapt. Ik dacht dat het kwam door de sprong. Maar deze is voorbij en ze is vrolijk. Maar als ze naar bed moet is het drama! Behalve de grote slaap in de nacht dan slaapt ze op onze kamer Ik een wieg. Overdag op haar eigen kamer in ledikant. </p><p>Ze is 14 weken en geboren met keizersnee. </p><p>Ze laat heel slecht vermoeidheid signalen zien.  Dus na een uur wakker neem ik haar opschoot om rust te bieden. Dan na 10 a 15 min naar boven, slaap zak aan even knuffelen, tutje in,  bed in, muziekje aan en kus slaap lekker.  </p><p>Het huilen begint bij het in het leggen. Ze trapt met haar benen en maait met haar armen.  Aai over haar bolletje om te troosten. Wordt rustig valt bijna in slaap en dan paniek!  Krijsen trappelen etc. Uit bedje knuffelen tot zerustig is een opnieuw bed in.  Of ze valt bijna bij mij in slaap maar in dat moment huilt ze en krijst ze.  </p><p>In de wandelwagen valt ze uiteindelijk in slaap mits deze beweegt. </p><p>Zo zijn we soms een half uur tot een uur bezig.  Lijkt mij niet goed. Ze is harstikke moe en heeft haar slaap nodig. </p><p>Cb raad inbakeren af omdat ze al Erg bezig is met rollen. Heb het inbakeren wel geprobeerd maar ook hier raakt ze van in paniek.</p><p>Omdat ze in de wieg en wandel wagen wel slaapt denk ik dat het met geborgenheid te maken heeft misschien.  Maar ik weet niet hoe ik deze nog kan geven in ledikant. </p><p>Ik zit nu ook te denken aan een osteopaath. Heeft iemand soort gelijke situatie en tips advies? </p>

Misschien overdag ook in de wieg laten slapen? Als ze dan wel beter gaat slapen is dat misschien een oplossing?
Of anders ‘s avonds ook proberen in het ledikant? Dan weet je meteen of het echt daaraan ligt.

cb raden mij muziek sowieso niet voor het  slapen gaan zijn allemaal prikkels. 
En misschien  kun je der liggend troosten ipv eruit halen.  En dan als ze rustif is weg en dan na 5 a 10 minuten weer troosten en dit even  vol blijven houden .
Hier helpt het wel en meneer  slaapt elk slaapje gelijk. 

Heb geen oplossing. Lees graag mee want ik herken het helemaal.
Het ging erg goed tot afgelopen week.
Denk elke keer nu is hij in slaap, maar net voor zijn diepe slaap schiet hij krijsend wakker.... dacht eerst krampjes maar hij lijkt niet zelf zijn slaap te kunnen pakken. Terwijl de slaap voor de nacht goed gaat (gelukkig!!!)
Of hij is over zijn slaap heen en dan is hij overprikkeld, dan moet ik hem echt in slaap wiegen en kan hem dan pas in zijn bedje leggen.
Heb wel gelezen dat ze eerste 3 fases door moeten voordat ze in hun diepe slaap komen.... 
Heb jij iets van een projector of rustig muziekje? Dat werkt hier soms ook wel.
Onze man is bijna 11 weken.

Lees nu t bovenste berichtje.... klinkt ook wel weer logisch dat een muziekje juist overprikkeld. Hier werkt t wel met tijden, ligt er misschien ook aan of hij op tijd(voordat hij overprikkeld is) in zijn bedje ligt. Heb er ook natuur geluiden opstaan, die gebruik ik meestal.

Wat bij ons wel eens wilt werken is white noise, is een app van maar ook gewoon via YouTube. Is baarmoedergeluid. Moeilijk inderdaad om signalen te herkennen vaak, bij onze kleine ook niet altijd duidelijk maar wel binnen 1,5 uur na wakker zijn moe. Rode wangetjes en wegkijken is het bij ons ook vaak of juist heel star blijven kijken... sinds ons meisje snachts ook op haar eigen kamertje slaapt in haar bedje lukt het overdag ook beter bedenk k me net... 

Leg je haar niet te snel weer op bed? Ik herken het slecht afgeven van vermoeidheid signalen. Ons zoontje (15 weken) deed dat eerst heel duidelijk en toen opeens bijna niet meer en kwam slecht zelf in slaap. Dat vond ik vreemd, dus ik heb een keer wat langer gewacht dan de 1,5 uur wakkertijd die staat voor deze leeftijd. Dat werkte want toen hij 2 uur wakker was, begon hij te gapen en in z'n ogen te wrijven en ging zonder protest heerlijk slapen. Hij is nu per keer tussen de 1 en 2 uur wakker. 

[quote quote=10166036]cb raden mij muziek sowieso niet voor het slapen gaan zijn allemaal prikkels. En misschien kun je der liggend troosten ipv eruit halen. En dan als ze rustif is weg en dan na 5 a 10 minuten weer troosten en dit even vol blijven houden . Hier helpt het wel en meneer slaapt elk slaapje gelijk.[/quote]

Ik heb dat muziekje  uit t boek baby in droom ritme. Zodat ze dat gaat associëren met slapen. Ik ga t proberen want t zou zomaar kunnen.
En ik troost haar altijd eerst in bed inderdaad. Maar ze wordt vaak niet rustig en haal ik haar na 10 min er uit. 

Terug
Bovenaan