Baby vecht tegen slaap

[quote quote=10166033]Misschien overdag ook in de wieg laten slapen? Als ze dan wel beter gaat slapen is dat misschien een oplossing? Of anders ‘s avonds ook proberen in het ledikant? Dan weet je meteen of het echt daaraan ligt.[/quote]
Ze past niet heel lang meer in die wieg. Dus vandaar dat we oefenen met ledikant. in het begin ging dit wel goed

[quote quote=10166048]Leg je haar niet te snel weer op bed? Ik herken het slecht afgeven van vermoeidheid signalen. Ons zoontje (15 weken) deed dat eerst heel duidelijk en toen opeens bijna niet meer en kwam slecht zelf in slaap. Dat vond ik vreemd, dus ik heb een keer wat langer gewacht dan de 1,5 uur wakkertijd die staat voor deze leeftijd. Dat werkte want toen hij 2 uur wakker was, begon hij te gapen en in z’n ogen te wrijven en ging zonder protest heerlijk slapen. Hij is nu per keer tussen de 1 en 2 uur wakker.[/quote]
Dit heb ik ook geprobeerd maar dat was t ook niet. Ze zuigt alle prikkels op blijft druk. Maar je ziet dat  t teveel wordt op een begeven moment.
Zelfs haar 1.5 a 2 uur wakker gehad met alleen mij in haar kamer als prikkel maar zelfs dat werkte niet

Oww... Wat vervelend zeg. Onze dochter Renee heeft ook van die momenten. Vooral 's avonds na de 20.00 fles. Dan krijst ze de boel heerlijk bij elkaar zodra je haar in bed legt (ook ledikant). Terwijl ze daarvoor nog heerlijk ontspannen, slaperig op mijn buik heeft gelegen. Soms is ze ook erg wakker, al voel ik dat ze dan wel moe is vd de dag. We zijn er nog niet helemaal achter wat er dan precies loos is; darmkrampjes, last vd melk, bij papa en mama willen zijn of gewoon oververmoeid. We hanteren tegenwoordig de troost en haar de kans geven om zelf in slaap te komen regel. Na vijf minuten lopen we er heen. Troosten haar door over haar wangetje en hoofdje te aaien en te vertellen dat we er zijn. Meestal proberen we ook de speen, daar kalmeert ze ook wel, alleen kan ze deze niet zelf vasthouden. Dit ritueel herhalen we max drie keer, omdat ze nog vrij jong is. Als ze blijft huilen halen we haar er naarna echt uit. Gistemiddag moest ik haar eruit halen en bleek het een geval van darmpjes te zijn. Gisteravond viel ze na de derde keer zelf in slaap en was ze gewoon oververmoeid. Vanochtend om 5.45 was ze voor mijn gevoel wel moe al toonde ze geen signalen. Ik heb haar toch terug gelegd en na een hoop gemopper (dat kan ze ook goed haha) viel ze al snel weer in slaap.Overig gebruiken wij een slaapzak zonder armen. En trekken wij haar dekentje strak om haar heen. Ik weet niet of dit nog mag als ze tekenen van omrollen gaan vertonen? Verder keen muziek ofzo... Allemaal extra prikkels.Je kunt niet meer dan je best doen en er voor je kleine zijn. En een vast ritueel blijven handhaven werkt uiteindelijk op lange termijn ook. Mocht je toch meer advies willen is een bezoek aan de osteopaat ook een goede tip.Succes!

Ik herken dit wel. Ik probeer vaak 1 slaapje in bed, lukt het dan geefik na een halfuurtje op. Ik heb het weken geprobeerd omdat ons kindje moest slapen in bed van de fysio, maar ik was het drama elk slaapje zooo zat. Ik heb gewoon maar besloten het op mijn manier te doen, als slapen in bed niet gaat, dan in de kinderwagem.. Wij hebben een hond en die moet ook uit dus dan heeft de hond geluk en krijgt hij een bonus wandelronde, lekker voor hem haha!

Wat het is weet ik niet, maar ik weet wel dat overdag in bed slapen bij ons ook niet werkt en ik het weiger om elk slaapje ruzie te makne met mijn kind omdat ik wil dat hij op precies die plek slaapt.. Hij wordt vanzelf groot en gaat dan heus wel in zijn bedje slapen. 

Bij ons gaan de nachten ook vlekkeloos, laatste fles, boeren, slaapzak aan en naar bed en ze slaapt dan 10-12 uur. Ze is 3 maanden.
Maar overdag valt ze eigenlijk altijd in mijn armen in slaap of op de bank naast mij. (of bij pap, opa of oma) 
Wegleggen gaat dan wel zodra ze slaapt. In de auto of kinderwagen valt ze ook in slaap. Maar overdag zelf in slaap komen in bed of box lukt gewoon niet. Ik denk ook dat het de geborgenheid is die ze nodig hebben. 

[quote quote=10166337]Bij ons gaan de nachten ook vlekkeloos, laatste fles, boeren, slaapzak aan en naar bed en ze slaapt dan 10-12 uur. Ze is 3 maanden. Maar overdag valt ze eigenlijk altijd in mijn armen in slaap of op de bank naast mij. (of bij pap, opa of oma) Wegleggen gaat dan wel zodra ze slaapt. In de auto of kinderwagen valt ze ook in slaap. Maar overdag zelf in slaap komen in bed of box lukt gewoon niet. Ik denk ook dat het de geborgenheid is die ze nodig hebben.[/quote
Oh bij ons valt ze niet meer in slaap helaas!  Ze heeft echt een rustige plek nodig. Jaa ze valt soms in onze arme in slaap als we haar heen en weer wiegen en lopen. En soms aan de borst. Maar anders niet. Wel lekker!  
Gister heeft ze voor de eerste keer niet gehuild en eerst gekletst in bed. Daarna zelf in slaap gevallen!  Wow wat was ik trots. Nu ben ik heel benieuwd hoe t vandaag gaat. Anders denk ik dat ik eens naar de osteopaat ga.  

Wij hebben hier ook mee geworsteld. Hij is nu 12 weken en 2, 3 weken terug heb ik hem opgehouden tot hij wel vermoeidheidssignalen af gaf. Dat werkte, na nog 2 onrustige dagen ben ik erachter dat hij veel minder slaap nodig heeft dan gemiddeld. Problemen zijn nu veel minder en hij geeft het goed aan nu

Terug
Bovenaan