Baby Veilig

Wanneer gaan jullie alles baby veilig maken?Sloten op de kast deurtjes,traphekje plaatsen ,stopcontacten veilig maken enz?
Ik wacht er nog mee aangezien mevrouwtje niet kruipt.En jullie?
groetjes Bianca en Bryana

buiten de stopcontacten (die al 6 jaar veilig zijn) doe ik niks... mn oudtse heeft het ook geleerd dus Amy ook.... en ook zet ik niks weg dat weiger ik ... zei moet maar leren eraf te blijven

(pff klinkt streng he haha)

liefs Danielle mv Amy 6maandjes:D

Het meeste is hier nog veilig vanwege de oudste (traphekjes, stopcontacten en natuurlijk de belangrijkste aanrechtkastjes met schoonmaakspul ed), maar andere dingen laat ik gewoon staan.
Ze moet idd ook leren dat er dingen zijn waar je niet aan mag komen. (alhoewel ik met zaken als schoonmaakspul & het antieke theeservies geen risico ga nemen :)

(Ik zou er trouwens niet te lang mee wachten. Vandaag of morgen zet ze de spurt er in en dan zit je LOL!)

Bij onze eerste deden we het zo: we keken waar hij aanzat, en hebben daarom maatregelen genomen. Gevolg: de helft van de keukenkastjes had een slot de andere helft niet :) Die waren niet interessant ofzo. Wel gewoon alle stopcontacten enzo gedaan, maar daar heeft hij eigenlijk nooit aangezeten.
Beneden geen hekje voor de trap, boven wel. Hij klom dus nooit de trap op.

Nu eens rustig afwachten wat dit apie allemaal geet ondernemen. Voorlopig is de vloer heel interessant en kijkt hij ook nog niet naar keukekastjes.

Het meeste is hier nog steeds beveiligd, aangezien yordi er ook nog wel eens een handje ervan heeft.
In de meeste stopcontacten zitten wel van die beveiligers en op de onderste keukenkastje heb ik een beveiliging op zitten. Vooral, omdat me schoonmaakspullen daar ook staan. Yordi weet ook donders goed waar hij wel en niet aan mag komen en dat zullen we Quinn ook leren. Is nu nog niet zo heel erg aan de orde, zal straks wel wat meer komen, maar ik vindt het toch gewoon veiliger om die dingen beveiligd te hebben.De meeste ongelukken gebeuren altijd in een onbewaakt ogenblik en het blijven toch kleine kinderen. Wij hebben wel een traphekje onderaan de trap, maar dat hadden we toen al voordat Yordi was geboren. Dat hebben we toen voor onze hond gedaan. En boven zit er nu ook 1.

Ik ben dus zo'n moeder die wel alles wegzet... Ik merk het nu aan Rodin, hij komt de hele tijd aan dingen die niet mag. Ik heb ongeveer 2 weken lang iedere keer gezegd: "Nee Rodin", en hem daar weg gehaald. Maar laten we wel wezen, hij is pas 7 maanden en snapt er geen hout van wat wel en niet mag. En aangezien ik niet zo'n moeder wil zijn die de hele dag "nee" aan het roepen is, maar liever leuk en gezellig met de kinderen aan het spelen is heb ik het meeste al hoog gezet.

Dat heb ik ook gedaan nadat Rodin laatst een bijzettafeltje omtrok met de babyfoon, een lamp en 2 zware fotolijsten erop. Hij had een flinke bult en blauwe plek op n hoofd. Je zou verwachten dat hij er niet meer aan zou komen, maar de volgende dag gebeurde het weer en toen heb ik maatregelen genomen.
Ik ga geen onnodig risico meer lopen met hem. Als hij 1,5-2 jaar is gaat alles langzaam aan weer terug op de plek en snapt hij wel wanneer ik hem corrigeer dat hij ergens niet aan mag komen.

Voor de rest waren alle stopcontacten hier al kindveilig en de traphekjes zaten er ook nog steeds.

Terug
Bovenaan