Baby voelen in je buik

Bij de eerste voelde ik het rond de 17 weken. Bij de tweede herkende ik het gevoel eerder, zo rond de 12 a 13 weken. Beide keren lag de placenta aan de achterkant en de verloskundige gaf aan dat ik weinig buikvet had waardoor ik het waarschijnlijk zo vroeg kon voelen (dat vond ik zelf wel meevallen).
Inderdaad als een soort spiertje wat willekeurig samentrekt zoals bij je oog zoals bo-belle zegt. Later in de zwangerschap is het veel duidelijker, dan voelde ik gewoon dat ze zich omdraaiden. Dan werd er even een voet tegen je rib gezet, dat is fantastisch mooi om mee te maken, maar niet altijd even prettig.

Ik ben nu 19w 2d en voel sinds gisteren onze kleine meid regelmatig. Daarvoor af en toe alsof er een zeepbel plopt in je buik.. nu is dat soms een paar keer achter elkaar en soms een beetje alsof er gekriebeld word aan de binnenkant van je buik ;)
Voel het alleen als ik zelf rustig ben dus op bed of bank 's avonds.. 

idd plopjes maar als de plopjes boven je navel zitten dan is dat zeer onwaarschijnlijk als je onder de 20 weken zit, dan zijn het vaak je darmen!
Nu mijn eerste zwangerschap, en ik voelde sporadisch een plopje maar pas in week 18 voel ik het vaker (nog niet iedere dag en vaak het beste als ik lig)

Rond de 15 weken, plopjes en vlinder achtig idd haha. De placenta speelt een grote rol over hoe vroeg of laat je je kindje voelt. Bij mij zat ie achter volgens mij was dat gunstiger.

Bij de eerste zwangerschap voelde ik onze zoons met 17+1. Bij de tweede zwangerschap voelde ik onze dochter met 11+1 wekelijks en met 14+6 dagelijks. Bij mij voelde het als het hebben van vlinders in je buik

Ik voelde hem rond de 15/16 weken voor het eerst. Voor mij voelde het als een soort trillend spiertje/super zacht geaai. Vanaf 19 weken werden het zachte schopjes (die ik elke dag wel voelde) en ondertussen is hij gepromoveerd tot ware ninja. Ben nu 25 weken, dus ben benieuwd naar de komende weken. ? Dit is m'n 1e zwangerschap en bij de 20-weken echo gaf de echoscopiste aan dat de placenta aan de voorkant ligt. Daarnaast heb ik van mijzelf ook nog 'isolatielaag' op m'n buik dus had niet verwacht dat ik hem zo vroeg al zou voelen! 

Bij de zwangerschap van onze dochter, voelde ik met 12 weken een soort gefladder. Volgens de verloskundige was het daar nog echt veel te vroeg voor. Een aantal weken (rond 15 weken) later voelde ik precies hetzelfde en ook vaker.
ik ben er dan ook van overtuigd dat dat onze kleine meid was.

Terug
Bovenaan