baby voelen

Sinds anderhalve week voel ik mijn kleine meid bewegen en schoppen. We waren vorige week op vakantie en altijd begon ik haar te voelen om 09:30u. Sinds we weer thuis zijn voel ik haar niet meer op dat tijdstip, maar wel de hele dag door met als hoogtepunt op maandag. Ze leek niet te stoppen met schoppen. Sinds gister voel ik haar amper, af en toe wel gerommel, maar niet echt dat duidelijke gevoel. Nu begin ik mij zorgen te maken of alles wel goed is. Mijn vraag is: is het normaal dat je 1 op de andere dag je kindje wat minder voelt bewegen?

Anjuli
 
Hoi Anjuli,

Ja hoor, dat is normaal. Toen ik zwanger was van mijn dochter (kwam even hier spieken hihi) voelde ik haar erg vaak, maar soms ook ineens erg weinig. Wat bij mij hielp was even ristug gaan iggen en je te concentreren op je kindje. Lekker je handen op je buik en kijken of er reactie komt. Kan even duren, duurde bij één keer zelfs 1 uur!

Maar mocht je het echt niet vertrouwen dan moet je even de vk bellen. Hoeveel weken ben je nu? In het begin voel je het schopppen nog wat minder, het stampen en gekneusde ribben komt nog haha!

Succes!
 
Het ligt idd erg aan hoeveel weken je zwanger bent. Als je rond de 20 weken zwanger bent dan voel je de baby de hele dag schoppen als die met de benen naar je buik ligt. Draait de baby zich om dan voel je een hele tijd niets. Later voel je de baby elke dag, omdat er minder ruimte is.
 
Is heel normaal hoor, had ik ook, eerder in m'n zwangerschap. Dan weer heel druk, dan weer een dag weinig actie. Ligt er inderdaad aan, hoe je meisje ligt, of je haar veel voelt. Wellicht proberen of ze op aanraking van jou handen reageert, het nog een paar daagjes afwachten en als je gewoon zekerheid wilt, de verloskundige bellen of je even langs mag komen. Komt zo vaak voor, dus is helemaal niet gek, als je even wilt luisteren.
 
Is heel normaal hoor, had ik ook, eerder in m'n zwangerschap. Dan weer heel druk, dan weer een dag weinig actie. Ligt er inderdaad aan, hoe je meisje ligt, of je haar veel voelt. Wellicht proberen of ze op aanraking van jou handen reageert, het nog een paar daagjes afwachten en als je gewoon zekerheid wilt, de verloskundige bellen of je even langs mag komen. Komt zo vaak voor, dus is helemaal niet gek, als je even wilt luisteren.
 
Vanaf 24 weken moet je de baby elke dag voelen. In het begin is dat vaak niet het geval. Ik merkte altijd dat in rust je baby veel beweeglijker was. Succes ermee!
 
Ik ben nu 21 weken en het is vrij recent dat ik haar voel. Dus ik wacht het allemaal af. Merk wel wanneer ik rustig lig dat ik haar meer voel dan dat ik actief ben.

Bedankt voor jullie reactie.


Groetjes

Anjuli
 
Ik ben nu 21 weken en het is vrij recent dat ik haar voel. Dus ik wacht het allemaal af. Merk wel wanneer ik rustig lig dat ik haar meer voel dan dat ik actief ben.

Bedankt voor jullie reactie.


Groetjes

Anjuli
 
Terug
Bovenaan