baby vraagjes wie kan mij helpen/

A

Anoniem

Guest
hallo ik ben nieu op het forum ik heb een baby van 4 maanden ik heb zo veel vragen die in me hoofd zitten ik hoop hier antwoord erop te krijgen me baby drinkt 5 keer 200 ze krijgt genoeg vocht binnen?zeggen ze moet ze extra water drinken .is de antwoord nee. als ik beetje water geef is het dan erg kan toch geen kwaad.

de ontlasting van een baby varieert soms is het groen,slijmerig vloeibaar,klef hoe je het maar noemt is dat normaal?

en ik heb nog een zoon van 4 jaar combineren vind ik moeijlijk beet je en ik heb vergeten baby voeden echt 4 jaar is niet zo lang maar ik heb het echt vergeten 7 uur krijgt ze smorgens haar 1 ste voeding andere 11 uur   en 3uur waar ik zit is de 3uur 3 uur moet me zoon opgehaald worden hoe zou ik het doen als ik om 14;30 de melk geef kan het beet je een half uur v roeg als ik llaat geef kan dat ook?hebben jullie ervaarde mamas adviesen voor mij sommige mensen doen het in de wagen voeden maar in de winter is dat moeijlijk ook voor de baby als julli mij advies gefen ben ik jullie dank baar?
dank u wel voor antwoorden.

Hoi adama,

Ik kan me voorstellen dat je veel vragen hebt, welke moeder niet. Het is totaal niet erg als je onzeker bent...
Je baby krijgt voldoende vocht binnen met 5 flessen. Meer is niet nodig, maar af en toe een slokje water kan geen kwaad, maar niet teveel, want dat is niet goed voor de niertjes.
Ontlasting van kleine kindjes is altijd anders, maar groen en slijmerig?! Je zou het even kunnen navragen op het consultatieburo, bellen kan ook, maar misschien krijgt ze teveel. Ik heb zelf borstvoeding gegeven, dus dan is de ontlasting anders dan flesvoeding, dus precies weet ik het niet....
Qua schema moet je niet teveel aan tijden denken, het kan echt geen kwaad als er een keer een half uurtje langer of korter tussen zit. Kijk gewoon hoe je kleine erop reageert. Houdt hij het niet vol tot half 4, geef het dan voor je naar school gaat.

Nou ik hoop dat je er wat aan hebt,

groetjes, Yvette

Ik heb begrepen dat een baby genoeg heeft aan 1 liter water per dag en dit ongeveer wel het maximale daarin is.

Mijn zoontje is 3 maanden en soms moet hij met voeding zich ook aan mama en papa aanpassen, dus soms wat vroeger de fles omdat we een paar uur weg gaan en dan niet met een voeding tussendoor willen zitten. Soms moet hij ook een half uur wachten omdat we dan nog in de auto zitten naar opa en oma ofzo en dat kan redelijk goed.

Een stukje uit de folder over flesvoeding van het voedingscentrum:

Je kind heeft per dag ongeveer 150 ml vocht per kilo van zijn gewicht nodig. Dus voor een kind van bijv. 5 kilo is dat 5 x 150 = 750 ml. vocht.

Je weet zeker dat je kind voldoende drinkt als:
- je kind levendig is
- je kind minimaal 4 zware plasluiers per dag heeft
- je kind goed groeit (volgens de groeicurve van het consultatiebureau)

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Marieke

Pallevm en geef je ook extra water paar theelepels of zo?> me baby is levendig,plast genoeg dankje wel voor jullie reacties maar geef niemand toch water aan een kleintje?

quote: adama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-01-2009 16:12:08'));

Pallevm en geef je ook extra water paar theelepels of zo?> me baby is levendig,plast genoeg dankje wel voor jullie reacties maar geef niemand toch water aan een kleintje?

Nee, water is echt niet nodig. Zeker niet in de winter. In de zomer bij temperaturen van 30 graden kan het ooit nodig zijn.

hoi!

Wat betreft de ontlasting: het zou geel/mosterd kleur moeten zijn. groen duidt vaak op een ontstkeing of dat ze darmkrampjes hebben. (kan je zo op internet vinden)
misschien is het handig om je vragen op te schrijven en bij de eerst volgende keer bij het cb te vragen. vaak als je thuiskomt ben je de helft vergeten te vragen...

Succes

Terug
Bovenaan