Baby wil geen avondeten

Mama’s help me out. Mijn zoontje van bijna 10 maanden drijft me echt tot wanhoop ?. Ten eerste is hij meeeeega aanhankelijk. Wilt alleen maar mij, niemand anders en dan ook nog eens alleen maar lopen op de arm. Niet samen spelen, niet in de draagzak, helemaal niks.
Daarbij is het al zeker 2 maanden drama met eten. Hij lust gewoon alles, maar (vooral ‘s avonds) zodra ik met die lepel aankom wordt hij hysterisch. Pap en fruit is meestal geen probleem. Ik krijg het avondeten er gewoon niet in. Een lepeltje aan hem geven zodat hij zelf wat mee kan knoeien werkt ook niet, hij gaat helemaal over de rooie. Geef ik hem een stukje aardappel, eet hij het zo op. Maarja met spaghetti of rijst gaat dat natuurlijk niet.. Daarbij smijt hij de groenten naar mijn hoofd als ik ‘m die zo geef dus dat is ook niet de oplossing want hij moet wel ook gewoon z’n groentes binnen krijgen.
Ik weet het echt even niet meer. Ik wordt iedere keer zo ontzettend boos en gefrustreerd en dat wil ik helemaal niet, maar hij drijft me zo tot wanhoop ? HELP ME PLEASE
 
Al geprobeerd om de groentes op een bordje te doen zodat hij het er zelf kan afpakken ?
Ik zou hem gewoon lekker zelf laten eten dat is ook ontdekken en ja dat het vies word hoort er een beetje bij. Dan krijgt hij in ieder geval wat binnen.
 
Loslaten en zelf laten kliederen. Eerste jaar is vaste voeding nog niet het enige waar kinderen op teren. Maar ook daarna: het heeft totaal geen zin om boos of gefrustreerd te worden want je kind eet alleen wat het zelf wil. Mijn dochter van 2,5 jaar is vandaag ook weer zonder avondeten naar bed. Ze heeft 2 snoeptomaten op en yoghurt met druiven. Dat was het avondeten. Ze wilde niks van het eten, nou dan niet, ze krijgt ook niks anders want dan gaat ze altijd om wat anders vragen. Het is niet leuk maar het gaat vanzelf weer over en de ene dag gaat beter dan de andere dag.
Eet hij het gepureerd ook niet? Misschien komt er een tandje en heeft hij pijn waardoor hij niet wil kauwen?
Wat het ook is, hopelijk kun je het een beetje loslaten. Als jij ontspant is voor hem de lol er ook snel af. Sterkte!
 
Geen aandacht aan geven. Ik ben er zoooo makkelijk in. Hij krijgt wat aangeboden, wilt die het niet dan eet die het niet. Geen strijd, helemaal niks. Ik doe dit al vanaf het moment dat hij avondeten krijgt. Nu is hij 19 maanden en hij eet in de avond nog altijd niet echt goed, maar soms ook weer wel. Ooit is mijn moeder vroeger naar de huisarts geweest omdat mijn broertje niet wilde avondeten. Die had toen gezegd, al eet die maar 1 erwt, helemaal prima. Niks forceren en gewoon laten gaan.
 
Ik heb hem trouwens nooit eten gegeven vanaf t moment dat die kon zitten aan tafel. Alles zelf ontdekken.....krijgt die meer binnen dan dat ik het probeer haha....al is de grond ook een oorlogsgebied erna
 
Mijn zoon is 4.5 en eet al 2 jaar geen avondeten. Hij groeit als kool (fruit brood melk rauwkost)... ik heb de strijd los gelaten. Sterkte!
 
Zou het kunnen dat hij last heeft van doorkomende tanden? Je zou eens wat dentinox kunnen smeren in z'n mondje en kijken wat er gebeurt met eten. Het hangerige gedrag en weigeren van groente (vaak prikt dat als je wondjes hebt in je mond) en wel aardappel zou daar ook mee samen kunnen hangen..
 
Terug
Bovenaan