Baby wil niet gedragen worden

<p>Misschien een beetje een gekke vraag, maar mijn zoontje (bijna 6 weken) wil niet gedragen worden en ik vraag me af of dat normaal is. Ik lees overal alleen maar dat het geweldig is je baby te dragen en dat elke baby dat fijn vindt, maar mijn baby dus niet en ik merk (hoe stom het misschien ook klinkt) dat ik er een beetje onzeker van word. Ik lees ook vaak genoeg verhalen hier van mensen die wanhopig zijn omdat hun baby alleen maar gedragen wil worden, dus in dat opzicht voelt het een beetje stom om te vragen. Maargoed.</p><p>Als ik mijn zoontje in de draagzak doe is het krijsen en hij lijkt het niet perse prettig te vinden met ons te knuffelen. Verder slaapt hij prima in zijn bedje alleen (wel ingebakerd) en heb ik dus bij hem nooit iets gemerkt van de befaamde ‘huidhonger’ (eerder tegenoversteld).</p><p>Is dit normaal?</p>

Welke draagzak gebruik je?  Niet elke draagzak is ergonomisch en daardoor vaak ook minder prettig voor je kleintje. Denk aan verhard rugpand, bungelende beentjes etc. Als je alsnog een ergonomische drager heb en ze vind het echt niet prettig dan kan je ook nog proberen te dragen met een doek (geweven of stretch) meestal vinden kleintjes dat wel lekker.

Een antwoord op je vraag of dit normaal is kan ik je niet geven. Ik herken wel deels je verhaal. Mijn dochtertje wilde ook niet dat wij haar aanraakten. Je wilt je baby lief aaien en kusjes geven, maar dit vond zij echt niet leuk! Je voelde haar hele lichaam dan tegenwerken... Ook was ze erg gevoelig voor prikkels. 
In een draagzak/ doek wilde ze ook absoluut niet. Paniek en heel hard krijsen. Daarintegen wilde ze dan wel de hele dag in mijn armen hangen, waar je inderdaad soms wanhopig van wordt. 
Snachts sliep ze ook ingebakerd (naast mij in de co-sleeper) omdat ze zo onrustig is. Even lief aaien of dichtbij komen om naar haar te kijken terwijl ze sliep kon ik wel vergeten. 
Inmiddels is ze bijna 4 maanden en sinds deze week zit ze opeens graag in de draagzak! Ze wil de wereld zien en dat kan op deze manier. Nog steeds is ze erg gevoelig maar veel minder!
Je kindje is nog heel jong, er veranderd nog ontzettend veel de komende weken. Wie weet wil hij uiteindelijk toch in de draagzak! 

Mijn oudste vond het ook verschrikkelijk was ook niet van het knuffelen. sliep wel soms op me maar alleen als ie ziek was. Nu is ie 2 en half en de grootste knuffelaar. ? Me jongste vind het wel super fijn om gedragen te worden ?. Elk kind is anders.

Hahah kleine hier vond de ergobaby ook niks ?. Terwijl ie graag gedragen wordt. Denk te lomp /stug terwijl ie inderdaad prima is op. Ik gebruik nu een kokadi draagzak van draagdoeken stof vind je wel geweldig en een doek. Kan ook gewoon zijn dat ie inderdaad niet van dragen houd, maar het is voor de ouders wel ontzettend makkelijk. Ik zal niet weten wat ik zonder moet. Enige wat ik nog kan bedenken is het moment dat je het probeert, hier gaat het zo en zo beter als ie net gevoed is en relax.
Gewoon blijfen proberen zo nu en dan. En eventueel lid worden van de groep draagpraat op Facebook en een oproepje doen of iemand in jou omgeving meerdere dragers heeft ie je een keer mag proberen. Zo kan je ook kijken of het echt aan de drager lig. 

Mijn zoontje vond het eerst ook verschrikkelijk in de draagzak, had die van stokke dat was alleen maar krijsen en daarna draagdoek geprobeerd dat was iets beter maar ook nog geen succes.
leen nu een tula free to grow en geoefend voor we op vakantie gingen en dat ging stapje voor stapje steeds beter. 
Vanaf ong 8weken vind mijn zoon de draagzak wel ok daarvoor echt verschrikkelijk.
we zijn nu op vakantie en ik gebruik hem iedere dag ben helemaal fan van de tula free to grow. Ga hem na de vakantie maar zelf aanschaffen denk ik.
Je kan gewoon elke keer even proberen en vooral niet stilstaan als ze in de draagzak zitten meteen stevig wandelen en speen mee. Dan zouden ze er aan kunnen wennen.
mijn zoontje slaapt nu vaak binnen 5 minuten als hij in de draagzak zit.
succes met proberen hopelijk wordt het makkelijker.

Terug
Bovenaan