Baby wil niet gedragen worden

Ons kereltje vond dragen ook niet zo heerlijk als je soms leest. De eerste weken deed ik 'm veel in de doek als hij moe was, maar het hem niet lukte om in slaap te vallen. Dan ging ie wel slapen. Als hij echt wakker was, vond ie het maar niks. Rondlopen op m'n arm daarentegen, helemaal fantastisch.
Hij is nu 10 maanden en vind een rondje wandelen buiten in de draagzak wel fijn, maar verder niet. Daar is ie veel te druk voor.
Verder was hij ook nooit zo'n knuffelkont. Hij is nu 10 maanden en komt nu af en toe naar me toe gekropen, trekt zich dan op aan m'n benen en komt even op zijn manier knuffelen, daarna gaat ie weer verder op ontdekkingstocht.
Ik denk dat het echt verschilt per kindje en niet iets is om je zorgen over te maken. De een houdt van knuffelen, de ander wat minder. 

Hier ook geen knuffelaar in het begin! Hij wou altijd het liefst plat liggen. Bij ons op schoot ging 1 minuut, daarna was het krijsen!! Ik werd daar ook onzeker van. Ik kreeg alleen maar de vraag; oh slaapt hij niet lekker tegen je aan? Om gek van te worden. Nu is hij bijna 5 maanden en vindt het nu heerlijk op schoot, spelletjes doen en gek te doen! Ik denk dat hij in het begin heel erg last heeft gehad van zn voorkeurshouding. De maxicosi heeft hij ook tot 3 maanden verschrikkelijk gevonden. Misschien vindt jouw baby die houding niet zo fijn. Het is zeker niks persoonlijks. Ik gaf mijn zoontje zoveel mogelijk liefde als hij lekker lag op een dekentje. Lekker knuffelen kan op verschillende manieren.

Terug
Bovenaan