Baby wil niet slapen overdag

<p>Hallo moeders, Onze dochter van 9 weken wil overdag niet slapen. Hooguit 2 haze slaapjes. Vanuit de baby consulent moesten we haar in bed leggen 5 min wachten als ze dan nog huilt er uithalen wachten tot ze weer rustig is en weer in bed leggen. We zijn een week bezig maar ze slaapt nog niet. Iemand hier ook ervaringen mee of tips. Ze slaapt al in een puckababy, heeft een muziekje op de achtergrond. Als ik haar uit bed haal valt ze binnen 1 min in mijn armen in slaap ze is wel heel erg moe. Maar ik moet volgende week gewoon weer aan het werk en dan kan ze ook niet bij mij slapen. Alle tips zijn welkom. </p>

Ah ja, duidelijk een kindje dat nog heel erg de geborgenheid van haar moeder nodig heeft, niet gek natuurlijk.
Mijn baby sliep ook echt tot 15,5 week bij mij op mn arm alle slaapjes.
Ik heb echt vanaf 12 weken 3,5 week steeds één slaapje per dag geoefend, heb haar gesust, ben bij haar gebleven, mijn hand gelegd op haar buikje en/of voorhoofd. Het is mega wennen voor je baby, want de warmte van mama is veeel fijner natuurlijk.

En ik snap je zorgen als je zelf weer moet werken..
Ik weet natuurlijk niet hoeveel dagen je werkt en of je kindje dan naar een kdv gaat?
Sommige kindjes vinden een wiebelwieg rustgevend om in te slapen (deze hebben ze vaak trouwens ook op een kinderdagverblijf). En ze hebben daar natuurlijk wel ervaring met kindjes die moeilijk slapen zonder papa/mama.
Je kan de momenten/dagen dat je niet werkt haar nog bij je laten slapen, om het zo een beetje te kunnen combineren en oververmoeidheid te voorkomen. Het komt uiteindelijk wel, maar een kindje moet echt nog leren om alleen te slapen. ??☺️
Ik ga echt heel slecht op de adviezen van; leg je baby maar in bed en laat maar even 5 minuten huilen… bah (maargoed, zo denk ik er over hoor!) Zo’n jonge baby snapt dat niet… dat is eerder paniek dan dat het een positieve uitwerking heeft. Kindjes hebben vertrouwen en veiligheid nodig ❤️
Succes mama!

Je baby heeft je nodig. 
Heb je geen mogelijkheid om je werk uit te stellen? Vakantie op te nemen, ouderschapsverlof? 
Geeft jou ook meer rust want denk niet dat jij relaxt en vol concentratie op je werk zit als jij weet dat je baby'tje zo weinig slaapt. 
veel succes met het juiste beslissen, doe wat goed voelt en twijfel niet aan jezelf. 
je baby is maar even jong. Je werk is er altijd! 

Ik kijk er juist heel erg naar uit om weer te gaan werken. En ik vind het af en toe heelijk dat ze bij mij ligt maar ik ben van 9 uur in de ochtend tot 11 uur in de avond met haar bezig. Ik kom nergens aan toe. Ik zou zo graag af en toe ook een beetje tijd voor mezelf willen hebben of tijd samen met me vriend. 

Hoi.
Ik herken dit van mijn eerste kindje. Die hebben we echt overdag geleerd om zelf in slaap te vallen. Hij had het nodig om altijd ff te huilen om zo de prikkels te verwerken. 
Wat hier hielp was juist wakker in bed leggen, en elke 10 min weer ff terug maar hem er niet uit halen. Dus ff troosten, sussen, over t bolletje aaien, etc. Dit steeds korter. Dus eerste keer dat ik boven kwam bleef ik bijv10 min bij hem. De keer erna nog maar 8. Ook al was hij nog onrustig.
De gouden tip was van een kinderarts die zei: " blijf zelf kalm en niet gefrustreerd, de slaap wint altijd"
Succes!

[quote quote=10521737]Ik kijk er juist heel erg naar uit om weer te gaan werken. En ik vind het af en toe heelijk dat ze bij mij ligt maar ik ben van 9 uur in de ochtend tot 11 uur in de avond met haar bezig. Ik kom nergens aan toe. Ik zou zo graag af en toe ook een beetje tijd voor mezelf willen hebben of tijd samen met me vriend.[/quote]
Ik vond het toen ook heerlijk weer aan het werk te kunnen! Schroom ook niet en breng de kleine soms gewoon ff naaar opa/oma/etc. Happy mom is happy baby!

Dit gaat nou heel bizar klinken denk ik maar onze dochter wilde ook nooit slapen overdag. Enkel in de buggy of in de draagzak. Op een dag was het zo koud dat ik een pilotenpakje van noukies kocht (https://www.noukies.com/nl/sherpa-pilotenpak-blauw-z160174). 
Toen ik mijn dochter dat aandeed vond ik dat ze zich heel rustig gedroeg. Heel geborgen. Ik legde haar toen met dat pakje op onze zetel en ze viel direct in slaap (living zo donker mogelijk gemaakt). Ik ga eerlijk zijn, het was een opluchting. Onze dochter sliep! Ze sliep van haar 3 of 4 maanden tot ze 10 maanden was (ook in de zomer dus) in zulk pilote pakje. 
Op een bepaald moment heeft de KDV overleg met kind en gezin of ze ermee mocht slapen in het KDV. Want enkel daar sliep ze in ...

Raar maar waar. Ik moet wel zeggen dat er continu een camera op haar gericht stond want toen ze 6 maand was sliep ze niet meer in de zetel maar in haar eigen bed ... In dat pilotenpakje. Die camera was voor onze rust want als ze zich draaide kon ze stikken. 

Onze dochter is nu 16 maanden en slaapt in een slaapzak. (Oja: s avonds gebruikten we het redden&Kees materiaal tot ze er niet meer in kon). Succes alvast! En weet ... Je bent niet alleen. Nu slaapt onze dochter ook soms maar een uurtje overdag ipv de nodige 3. Ik denk dan ... Tjah 

Terug
Bovenaan