Ah ja, duidelijk een kindje dat nog heel erg de geborgenheid van haar moeder nodig heeft, niet gek natuurlijk.
Mijn baby sliep ook echt tot 15,5 week bij mij op mn arm alle slaapjes.
Ik heb echt vanaf 12 weken 3,5 week steeds één slaapje per dag geoefend, heb haar gesust, ben bij haar gebleven, mijn hand gelegd op haar buikje en/of voorhoofd. Het is mega wennen voor je baby, want de warmte van mama is veeel fijner natuurlijk.
En ik snap je zorgen als je zelf weer moet werken..
Ik weet natuurlijk niet hoeveel dagen je werkt en of je kindje dan naar een kdv gaat?
Sommige kindjes vinden een wiebelwieg rustgevend om in te slapen (deze hebben ze vaak trouwens ook op een kinderdagverblijf). En ze hebben daar natuurlijk wel ervaring met kindjes die moeilijk slapen zonder papa/mama.
Je kan de momenten/dagen dat je niet werkt haar nog bij je laten slapen, om het zo een beetje te kunnen combineren en oververmoeidheid te voorkomen. Het komt uiteindelijk wel, maar een kindje moet echt nog leren om alleen te slapen. ??
Ik ga echt heel slecht op de adviezen van; leg je baby maar in bed en laat maar even 5 minuten huilen… bah (maargoed, zo denk ik er over hoor!) Zo’n jonge baby snapt dat niet… dat is eerder paniek dan dat het een positieve uitwerking heeft. Kindjes hebben vertrouwen en veiligheid nodig
Succes mama!