Baby wil niet slapen overdag

[quote quote=10521786]Donkere kamer met een witte ruis machine. Vallen ze meteen in slaap[/quote]
Nee hoor. Mijn dochter heeft dat ook geprobeerd en zonder succes. De white noise hielp enkel maar rond de zesde maand en dan nog niet eens om in slaap te vallen maar om de voorbj rijdende auto's te onderdrukken. White noise is geen wondermiddel. 

Ik snap je helemaal. Heb hier 3 weken geleden nog wen topic over geopend. Blijven oefenen met nadruk op oefenen, als het nietlukt bij je pakken want slapen is belangrijk.
Mijn zoon doet nu steeds meer slaapjes in de box met 13 weken. Al zitten er ook nog moeilijke dagen bij ( hij ligt nu opeens in mijn armen) maar ik zie vooruitgang. 
Bij ons werkt de draagzak ook altijd, heb je dat al geprobeerd? 

Wij hebben een meisje van bijna 8 weken nu die ook veel moeite had met ‘zelfstandig’ slapen. Op zich geen probleem maar met nog een peuter in huis, wilde ik toch een poging wagen haar wel te laten wennen aan het zelf inslapen.

Als wij haar slapend wegleggen dan slaapt ze vaak maar heel kort. Als ik haar wakker weg leg en zelf in slaap laat vallen, slaapt ze veel dieper/langer. Zelf laten inslapen heb ik geoefend door haar vooral niet steeds uit het bedje te halen (dat werkte hier echt averechts) zodra ze huilde maar haar alleen maar te troosten door steeds een aai over de bol te geven en een beetje te sussen. Of door alleen een hand op haar hoofdje te leggen (zoals bovenstaand al ergens genoemd). En niet net zo lang totdat ze sliep maar alleen om haar rustig te laten worden. Soms moest ik hiervoor wel 8x terug maar uiteindelijk viel ze altijd in slaap. Stel je daar op in zodat je rustig kunt blijven, zoek een bezigheid in de buurt van dr kamertje (was opvouwen oid), en aaien maar..

Geen idee of het voor jullie werkt maar het is in ieder geval wel een liefdevolle manier om het zelfstandig slapen te oefenen.

Herkenbaar!!!
Ik moet binnenkort ook weet gaan werken en maak me zorgen over hoe mijn zoontje op de opvang (niet) gaat slapen of dat hij dan misschien heel lang huilend in z'n bedje daar ligt, vreselijk! Ik lees vooral mee met de tips die jij krijgt. De enige tip die ik kan geven is om vast eens met de opvang te bellen en aangeven waar je je zorgen over maakt en vragen hoe zij omgaan met kindjes die moeilijk zelfstandig in slaap komen. Misschien ook een oefendagje inplannen zodat je wat geruster bent?

Succes!!

Terug
Bovenaan