Baby wil slecht drinken

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik zoek andere die hier misschien meer over weten of het zelf ook herkennen. </p><p>Mijn dochter is 3,5 maand oud en heeft vanaf het begin moeilijk gedaan tijdens de voeding. Maakte niet uit of ze de borst kreeg of de fles. Nu geven wij alleen maar flesvoeding en elke flesvoeding stopt ze ermee na 30/40 cc drinken. Hier ben ik al een paar keer voor bij de huisarts geweest en ook bij het consultatiebureau advies gevraagd. Ze komt ook amper nog wat aan. Ongeveer 70 gr per week. Nu is ze bekend met reflux (krijgt hier ook medicatie voor) en doen we er alles voor om het haar zo confortabel mogelijk te maken tijdens het drinken met bijv. Bedje schuin, laten boeren tussendoor, rechtop houden na de voeding. Ook kreeg ze johannesbroodpitmeel maar hier zijn we mee gestopt omdat ze daardoor weer verstopt raakte. Ik heb verschillende soorten spenen geprobeerd en ook verschillende soorten flessen, ook meer tijd er tussen te laten of juist minder tijd er tussen laten maar het maakt allemaal niks uit. Als ze een beetje uit der fles heeft gedronken raakt ze gefrustreerd en begint dan te krijsen. Ze drinkt over een hele dag zo'n beetje 500cc en ik heb het idee dat dat veel te weinig is voor ons meisje.</p><p>Heeft iemand nog tips of?</p><p>Alvast ontzettend bedankt! </p>

Heeft ze krampjes? Zo ja een probiotica voor baby’s proberen.
anders zou je eens een osteopaat kunnen raadplegen. 
succes!

Ooooo wat herkenbaar!!!!! 
Mijn dochter is 5 maanden. Twee weken terug eindelijk reflux geconstateerd. Ze drinkt ook max 60-90cc per voeding. Ze wil ongeveer elke 2 uur drinken, soms wel elk uur. Op een slechte nacht ook 3 voedingen.
Maar meer dan 60-90cc gaat er écht niet in.  Soms maar 30-40cc, terwijl ze echt honger heeft. Al 2 maanden drinkt ze max 600cc per dag. 
Heeeeel fijn dat ze niet de enige is, ik weet ook echt niet meer wat te doen..Ze wil drinken , maar het lukt haar gewoon niet om meer te drinken.
Wij geven nu wel Johannes broodpitmeel sinds 2 weken en daardoor is ze wel wat relaxter en ze houdt de voeding beter binnen. Nog steeds spuugt ze 1-2x per dag, maar minder dan ze deed. Ze spuugde op den duur ook bloed mee omdat haar slokdarm zo beschadigd was.
Mijn dochter krijste ook na ongeveer 40cc voeding. Nu met het Johannes broodpitmeel krijst ze niet meer, maar ze blijft gewoon zo weinig drinken per keer, ik snap er niks van!! Hier heeft het wel 1.5 week geduurd voor haar lijfje gewend was aan het Johannes broodpitmeel, vorige week heeft ze daaagen gehuild van de buikpijn maar nu poept ze weer elke dag. Dus hopelijk gaat dat nu de goede kant op.
Wij zijn vandaag bij de huisarts geweest (voor de 100e x) en vrijdag gaan we weer langs. Drinkt ze dan nog steeds maar 60-90cc per voeding, worden we doorgestuurd naar de kinderarts. Hopelijk kan hij ons verder helpen want wij weten het ook niet meer..... 
Dus ik heb geen tips, maar zit volledig in hetzelfde schuitje en ik word er ook hopeloos van... ik weet niet meer wat te doen en ze krijgt soms wel 11-12 voedingen per 24 uur... gek word ik ervan!
Ik zou graag contact met je krijgen als je het goed vindt, misschien kunnen we elkaar helpen?

Ooooo wat herkenbaar!!!!! 
Mijn dochter is 5 maanden. Twee weken terug eindelijk reflux geconstateerd. Ze drinkt ook max 60-90cc per voeding. Ze wil ongeveer elke 2 uur drinken, soms wel elk uur. Op een slechte nacht ook 3 voedingen.
Maar meer dan 60-90cc gaat er écht niet in.  Soms maar 30-40cc, terwijl ze echt honger heeft. Al 2 maanden drinkt ze max 600cc per dag. 
Heeeeel fijn dat ze niet de enige is, ik weet ook echt niet meer wat te doen..Ze wil drinken , maar het lukt haar gewoon niet om meer te drinken.
Wij geven nu wel Johannes broodpitmeel sinds 2 weken en daardoor is ze wel wat relaxter en ze houdt de voeding beter binnen. Nog steeds spuugt ze 1-2x per dag, maar minder dan ze deed. Ze spuugde op den duur ook bloed mee omdat haar slokdarm zo beschadigd was.
Mijn dochter krijste ook na ongeveer 40cc voeding. Nu met het Johannes broodpitmeel krijst ze niet meer, maar ze blijft gewoon zo weinig drinken per keer, ik snap er niks van!! Hier heeft het wel 1.5 week geduurd voor haar lijfje gewend was aan het Johannes broodpitmeel, vorige week heeft ze daaagen gehuild van de buikpijn maar nu poept ze weer elke dag. Dus hopelijk gaat dat nu de goede kant op.
Wij zijn vandaag bij de huisarts geweest (voor de 100e x) en vrijdag gaan we weer langs. Drinkt ze dan nog steeds maar 60-90cc per voeding, worden we doorgestuurd naar de kinderarts. Hopelijk kan hij ons verder helpen want wij weten het ook niet meer..... 
Dus ik heb geen tips, maar zit volledig in hetzelfde schuitje en ik word er ook hopeloos van... ik weet niet meer wat te doen en ze krijgt soms wel 11-12 voedingen per 24 uur... gek word ik ervan!
Ik zou graag contact met je krijgen als je het goed vindt, misschien kunnen we elkaar helpen?

Overigens heb ik nog een oudere dochter van 2 jaar, zij had hier als baby nooit last van.
En ik werk op een kinderdagverblijf dus ik dacht dat ik alles wel gezien had.. maar ik hrb nog nooit gezien dat een baby zo weinig cc's per voeding dronk.
Ik zie geregeld kindjes met reflux, maar die drinken allemaal wel gewoon flesjes van 150-180cc. Ik vind het gewoon fijn te lezen dat jij hetzelfde meemaakt met jouw kindje en dat ik dus niet gek ben!

Hoi CvB
Ik gebruikte de johannesbroodpitmeel erg lang zo'n 5 weken maar me dochtertje bleef het uitschreeuwen van de buikpijn, had ook een erg gespannen buikje. Je bent niet de enige en ik word er ook heel hopeloos van want naar mijn idee hebben we wel alles geprobeerd om fijner te drinken. Wij hebben ook een doorverwijzing voor de kinderarts maar helaas pas eind januari. Wilde voor die tijd eens kijken of andere een oplossing of tip hadden. Krampjes heeft ze niet meer sinds we van de johannesbroodpitmeel af zijn en probiotica gebruiken we idd ook. Een osteopaat hebben we nog niet geprobeerd dit zou nog een optie kunnen zijn. Lijkt me fijn om in contact met elkaar te komen CvB. Wat vreselijk vervelend voor jou meisje dat ze er zo last van heeft ook! Wel fijn dat hij haar de johannesbroodpitmeel wel goed helpt. Met de medicatie die mijn dochtertje krijgt spuugd ze ook veel minder. Maar het drinken zelf blijft helaas drama! Hier ook veel voedingen op een dag en de dag draait alleen nog maar daar om naar mijn idee.
Ik zou alleen niet weten hoe we in contact met elkaar zouden kunnen komen. Plaats niet graag me telefoonnummer waar iedereen deze kan zien, haha 

Hoi CvB
Ik gebruikte de johannesbroodpitmeel erg lang zo'n 5 weken maar me dochtertje bleef het uitschreeuwen van de buikpijn, had ook een erg gespannen buikje. Je bent niet de enige en ik word er ook heel hopeloos van want naar mijn idee hebben we wel alles geprobeerd om fijner te drinken. Wij hebben ook een doorverwijzing voor de kinderarts maar helaas pas eind januari. Wilde voor die tijd eens kijken of andere een oplossing of tip hadden. Krampjes heeft ze niet meer sinds we van de johannesbroodpitmeel af zijn en probiotica gebruiken we idd ook. Een osteopaat hebben we nog niet geprobeerd dit zou nog een optie kunnen zijn. Lijkt me fijn om in contact met elkaar te komen CvB. Wat vreselijk vervelend voor jou meisje dat ze er zo last van heeft ook! Wel fijn dat hij haar de johannesbroodpitmeel wel goed helpt. Met de medicatie die mijn dochtertje krijgt spuugd ze ook veel minder. Maar het drinken zelf blijft helaas drama! Hier ook veel voedingen op een dag en de dag draait alleen nog maar daar om naar mijn idee.

Hoi,
Hier precies hetzelfde verhaal. Mijn dochter is nu 6 maanden maar vanaf het begin al drinkproblemen, eerst met de borstvoeding en daarna ook flesvoeding. Ook reflux en medicijnen. Voeding ingedikt. Probleem bleef: Aanhappen, loslaten, krijsen, aanhappen etc. Wel honger maar uiteindelijk maar 50 ml per keer, waardoor ook vaak voedingen...en de hele dag bezig zijn met in ieder geval 500 ml naar binnen krijgen. Pré logopedist laten komen en advies gekregen om baby op linkerzij te voeden (zo ontsnapt lucht het beste en stroomt voeding snel naar de maag) daarna op rechterzij leggen zodat voeding sneller naar de darmpjes gaat. Dit leek weinig effect te hebben. Zo ontzettend frustrerend! Wij zijn nu bezig met het uitsluiten van een koemelkallergie en kregen advies van Cb arts om snel te starten met hapjes en brood etc zodat zij ook minder last heeft van reflux en misschien op die manier meer binnen krijgt. Dat lukte gelukkig goed en in combi met Pepti  lijkt het probleem nu éindelijk verholpen...ze drinkt zowaar een hele fles leeg van 150 zonder los te laten, wat een verademing! Een pré logopedist zou misschien ook nog een optie kunnen zijn voor jullie? 

Terug
Bovenaan