Baby wil slecht drinken

Hoi,
Hier precies hetzelfde verhaal. Mijn dochter is nu 6 maanden maar vanaf het begin al drinkproblemen, eerst met de borstvoeding en daarna ook flesvoeding. Ook reflux en medicijnen. Voeding ingedikt. Probleem bleef: Aanhappen, loslaten, krijsen, aanhappen etc. Wel honger maar uiteindelijk maar 50 ml per keer, waardoor ook vaak voedingen...en de hele dag bezig zijn met in ieder geval 500 ml naar binnen krijgen. Pré logopedist laten komen en advies gekregen om baby op linkerzij te voeden (zo ontsnapt lucht het beste en stroomt voeding snel naar de maag) daarna op rechterzij leggen zodat voeding sneller naar de darmpjes gaat. Dit leek weinig effect te hebben. Zo ontzettend frustrerend! Wij zijn nu bezig met het uitsluiten van een koemelkallergie en kregen advies van Cb arts om snel te starten met hapjes en brood etc zodat zij ook minder last heeft van reflux en misschien op die manier meer binnen krijgt. Dat lukte gelukkig goed en in combi met Pepti  lijkt het probleem nu éindelijk verholpen...ze drinkt zowaar een hele fles leeg van 150 zonder los te laten, wat een verademing! Een pré logopedist zou misschien ook nog een optie kunnen zijn voor jullie? 

5 weken lang huilen om de krampjes van Johannes broodpitmeel? Arm kindje...! 
Ik hoopte medicijnen te krijgen en hoopte dat dat beter zou werken dan de Johannes broodpitmeel, maar zo te lezen maakt dat voor de hoeveelheid drinken niet uit.
Vannacht kwam ze om 0:15, 2:00, 4:00 en 6:30 voor een flesje... 60cc gaat erin en blijft erin. Ze wilde om 2:00 nog meer, dus 30cc bijgemaakt en toen spoog ze alles uit. Aksof het maagje niet meer dan 60cc kan verdragen :( 
Vast voedsel lukt hier nog helemaal niet goed. Ik oefen nu elke dag met fruit in de hoop dat ze dat snel gaat leren eten zodat ze een bakje fruit of groente kan eten en de flessen iets minder belangrijk worden.
Pepti voeding is toch tegen koemelk allergie? Helpt dat ook bij reflux? Ik zal dat vrijdag eens met de huisarts bespreken...
Blij dat er naast mij nog 2 andere moeders zijn die in hetzelfde schuitje zitten. Ik ben bang dat er geen echte oplossing is en we de hele baby-periode blijven kwakkelen met onze dochter en de voedingen. Vooral de nachten zijn slopend, elke 2 uur een fles. En overdag kun je bijna de deur niet uit met zoveel voedingen.
Als jullie het fijn vinden, kun je je telefoonnummer mailen naar: corline_smaling@hotmail.com. Dan maak ik een appgroepje aan, misschien kunnen we elkaar helpen en op de hoogte houden van hoe het gaat. 
Sterkte met jullie kindjes, ik ga straks naar het CB om haar te wegen! Voor het eerst sinds een maand, ik ben zó benieuwd wat ze weegt!

Hoi gebruiker 10166401, 
Ik heb ook het advies gekregen voor een pre logopedist en heb hier voor het nieuwe jaar een afspraak bij gemaakt. Hopelijk kunnen we er wat mee. Maar bedankt voor deze tip! Bij de huisarts heb ik al een paar keer gevraagt of het koemelkallergie zou kunnen zijn maar dit werd steeds tegen gesproken. Ze heeft namelijk verder geen uitslag of andere klachten behalve reflux en slecht drinken. Het blijft een beetje een strijd. Ik heb ook weer een nieuwe afspraak bij het CB in het nieuwe jaar om te kijken of ze gelijk blijft aankomen of nog minder. Het blijft frusterend. CvB ik heb jou een mailtje gedaan, lijkt me fijn om advies en tips uit te wisselen met elkaar. Hoe is het weegmoment geweest bij het CB? Voldoende aangekomen? 

Wij hebben verder ook geen andere symptomen en toch na weken Pepti drinkt ze ineens "normaal". Ik heb in januari weer een afspraak op het CB voor een evaluatie en weet ook niet goed of het nu aan de Pepti ligt of aan de meer vaste voeding waardoor ze minder last heeft van haar reflux....of omdat ze ouder is?? zo moeilijk!! Ik mail je. Want ik weet hoe vreselijk frustrerend het is als je de hele dag bezig bent met voedingen en zorgen dat je kindje genoeg krijgt! 

Hallo Plientje, 
Is het eventueel een optie al te beginnen met vaste voeding, de eerste groente en fruithapjes? Ik woon in het buitenland en hier begint men met 4 maanden al met de hapjes. Aangezien jouw kindje al bijna 4 maand is, zou je dit wellicht ook kunnen proberen. 
Ik maak de hapjes zelf en doe er een klein beetje koolzaadolie doorheen, zodat meneer lekker kan blijven poepen ;)
Heel veel succes en sterkte!

Hoi,
Wij hebben hier 10 weken gedoe gehad. Ook een zoontje met reflux en bleek ook kma te hebben. Is hij daar al op getest? 2 dagen na het geven van Pepti al een heel ander kind. Pepti is wel hele dunne voeding dus dat dikken we in met johannesbroodpitmeel. Van Nutriton kreeg hij ontzettend last van krampen enz. Nu geven we pure johannesbroodpitmeel van Tammi. Veel minder van nodig en geen buikpijn meer.

Heb niet alles gelezen, dus misschien is het al,gezegd. Maar is er al gekeken naar een oorzaak voor de reflux. Kan ze goed aanhappen? Is er sprake van een te strak tongriempje of lipbandje? Kan ze tegen koemelk? In de meeste gevallen heect reflux wel een echte oorzaak en zou dat dus onderzocht moeten worden. Je hebt bv gegeven kon ze toen goed het vacuum houden? 
Op zich zijn kleine flesjes geen probleem, maar dan moet ze wel vaker krijgen. Flesjes van 150 -180ml zijn echt niet de natuurlijke maaginhoud van een ukkie. Het huilen erbij maakt dat je merkt dat er een probleem is, dus dat er een oorzaak gevonden moet worden. Mogelijk verlicht veel rechtop in een draagdoek voor je,ukkie ook wat pijn. Hier kon ze door kma niet platliggen. Werd na osteopaat wat beter en pas na koemelkvrij geheel beter. Zou dus zeker opzoek gaan naar een oplossing en niet te wachten op t kinderarts bezoek, maar nu al actie ondernemen. Een goede osteopaat kan misschien ervoor al zo veel verlichting geven! 

Hallo, 
Er is nooit gekeken waarom ze reflux heeft maar er werd gewoon gezegt dat ze dat heeft. Kma willen ze niet onderzoeken zei de huisarts want dat lijkt het toch niet op. Heb het al een paar keer geopperd. Tongriempje enzo is allemaal al gecontroleerd. Tijdens de borstvoeding raakte ze vaak heel gefrustreerd en aanhappen ging toen ook moeilijk. Na een aantal keer proberen de borst te geven ben ik er mee gestopt en ben ik alles gaan kolven en geven via de fles. Ik zal nog een belletje doen naar de osteopaat kijken wat hij zegt. Verder gaan we nog maar eens langs de huisarts maar eens nog meer zeuren! Soms als ze huilt dan huil ik gewoon mee omdat ik er echt radeloos van word.
Bedankt voor alle tips, ga er weer wat mee doen! 

Terug
Bovenaan