Baby wilt alleen in de arme slapen en niet in haar eigen bedje

<p>Hallo, </p><p>Ben met 39+5 dagen bevallen van een prachtige meisje. Ze is nu 2 weken oud maar wilt niet in haar eigen bedje slapen. Het enige manier dat ze in slaap valt is in mijn arme en zodra ik haar in haar eigen bedje leg zet ze het op het huilen. Heb geprobeerd om in te bakeren maar ze slaapt hooguit een kwartier op die manier en begint weer te huilen. S'avonds wilt ze ook niet in haar eigen bed, waardoor ik haar wel bij mij in bed moet nemen. De angs zit er wel bij mij in als ze bij mij in bed ligt, waardoor ik ook heel slecht slaap.</p><p>Heeft iemand tips en tricks?? </p>

NIET DOEN. Je baby mee in bed nemen. Je snapt zelf toch ook wel dat dit niet verstandig is?! Of bedoel je in een babynestje of co-sleeper? 

Babies zo klein moeten ook (net als jij) wennen aan wat nieuw is. Dag en nachtritme is er nog niet. Je kunt met je partner afspreken dat wanneer jij slaapt hij met de baby is en andersom

Hoi gebruiker,
Neem jullie kindje inderdaad niet mee in bed. Jullie dekbed is te warm voor de kleine en ze kan eronder verstrikt raken. 
ik weet niet of jullie een Co sleeper hebben?! Maar dat is denk ik een aanrader.
Jullie kleintje heeft gewoon huidhonger en wilt daarom lekker bij jullie zijn. Ook mijn meisje van 5 weken heeft daar last van. Ik denk persoonlijk iedeee baby. Een periode van hechting aan de ouders, wat alleen maar goed is. Ze wilt gewoon bij jullie zijn. Doe lekker in een draagzak zodat ze veel bij jullie kan zijn. En probeer haar goed in slaap te krijgen s nachts en leg haar dan weg, eventueel bedje voorverwarmen met een kruikje. 

Hallo,
herkenbaar, me zoontje is nu 5 weken. En heeft het de eerste dagen ook gehad, dan dacht ik hij slaapt maar zodra ik hem wegleg was die wakker nu denk je vast er komt geen eind aan maar bij ons was het met 3,5 week goed. De eerste weken lag die bij ons op de kamer en nadat dat goed ging gelijk naar ze eigen kamer en dar gaat goed.. succes veder en onthoud dat dit een fase is en vanzelf goed komt! 

Heel herkenbaar, 
Ons meisje nu 12 weken oud heeft dit ook (gehad). Ik moet eerlijk zeggen dat ik haar ook wel eens bij mij gepakt heb in bed (niet de hele nacht). Overdag veel bij mij op de arm of in de draagdoek, heel intensief maar ze had het gewoon nodig. na een week of 8 werd het wel beter overdag, nachten al een stuk eerder. Het 's nachts slaapt ze door en overdag nog steeds geen makkelijke slaper. Hier heeft wel geholpen om een "strak" ritme aan te houden, voeden, even spelen en dan weer slapen. 

Is wel normaal hoor. Huidhonger lijkt het wel. Heb je al eens geprobeerd op de zij te laten slapen? Miss met kruikje en op een tshirt dat je hebt gedragen en naar jou ruikt? Ik heb overdag mijn dochter de eerste 3 mnd zowat nonstop in eem draagdoek gehad, die wilde ook nooit in bed, maar dat kan snachts niet.. hopelijk werken de tips. Oh en ik heb bij grote onrust haar ook wel eens tussen onze kussens gelegd hoor, soms heb je gewoon slaap nodig pff.. maar liever doe je dit niet natuurlijk!

Heel normaal gedrag voor zo'n klein kindje. Ze heeft negen maanden in jouw buik gezeten en nu zoekt ze veiligheid en geborgenheid bij jou.
Mocht je met haar in 1 bed willen slapen, dat kan maar dan moet je wel wat maatregelen nemen om het veilig te maken. Google eens op veilig samen slapen. James mcKenna heeft hier veel onderzoek naar gedaan en adviezen over hoe je veilig samen kan slapen met je kindje. 

Er is niks mis met je baby mee naar bed nemen hoor.. Alleen: doe het wel veilig.. er zijn richtlijnen voor.
Wat je baby laat zien is mega normaal baby gedrag. Die heeft 9mnd bij jou geleefd en nu ineens moet ze "alleen" zijn. Dat is een mega overgang :)

https://kiind.nl/let-your-monkey-do-it/

Terug
Bovenaan