Baby wilt geen potjes eten

Een kwart en driekwart?? Dat is super goed!!! Een potje hoeft echt niet altijd leeg hoor!

De potjes van 6mnd zijn overigens nog steeds volledig fijn gepureerd, pas met 8mnd zitten er stukjes in. Maar mijn dochters gingen pas stukjes eten met 11mnd, dus van 6 tot 11mnd hebben ze gewoon nog de 6mnd potjes gekregen. Dat is toch ook prima??

Je kunt het ook prima vers maken, fruit en groente. Het hoeft niet altijd een potje te zijn, vers is sowieso gezonder. Prak een stukje banaan en een stukje peer en je hebt al een fruithap. Het is ook goed dat hij de verse smaken leert kennen.

En met 5 maanden zijn het écht prima hoeveelheden die hij eet. Hier aten m'n kinderen met 12 maanden nog steeds maar 1/2 potje leeg. Meer ging er gewoon niet in. Een potje hoeft echt niet altijd leeg! Een potje fruit deed ik in het begin 3 a 4 dagen mee voordat ie leeg was.

Maak je geen zorgen, hij gaat vanzelf meer eten maar de hoeveelheden die je nu omschrijft zijn meer dan prima. En hij hoeft echt niet direct met 6mnd over naar grotere potjes. Als dat met 7 of 8mnd is,is dat ook goed!
 
Mijn zoontje wilde ook geen potjes..
uiteindelijk zelf vers gemaakt en dat ging wel goed.. toen hij het helemaal door had gaf ik hem zo wel potjes als vers.. en nu 1 jaar later is het net een vuilnisbak.. eet alles ?
Geen zorgen maken.. als je kindje met 7 maanden pas een potje eet van 6 maanden is het ook goed.. ieder heeft zijn eigen tempo.
 
Ik gaf mijn dochter vanaf 6 maanden gelijk stukken (Rapley). Het duurde lang voordat ze echt goed ging eten, wat helemaal prima is. Tot 1 jaar is melk sowieso nog de hoofdvoeding. Het is om te proeven en te leren kennen, ze mogen zelf aangeven wanneer ze genoeg hebben. Of dat nou na 1 hapje of een heel potje is. Kan ook nog per dag verschillen trouwens.
 
Terug
Bovenaan