Baby wilt niet eten

<p>Hallo allemaal,</p><p>ons zoontje is 10 maanden, over een aantal daagjes 11 maanden oud.</p><p>een paar weken geleden is hij ziek geweest. Normaal dat hij op dat moment natuurlijk niet zo goed eet. Alleen sindsdat hij ziek is geweest, is eten echt een ramp geworden.</p><p>normaal gesproken na het wakker worden at hij zo een bord pap weg, voor het middageten een potje fruit, dan brood of pannekoeken oid, in de middag nog een deel van het potje fruit als het niet helemaal op ging of gewoon snoepjes/tussendoortjes. En dan avondpotje. Nachtfles en naar bed.</p><p>nu begint het al met het bord pap. Max 5 happen en hij is klaar. Pot fruit? Echt niet. Wel knijpzakjes. Brood, pannekoeken, ei? Nee, soms neemt hij een hap maar spuugt het gewoon uit zijn mond. Snoepjes. Ja graaag een en al snoepjes. Avondeten. Absoluut niet. Hij word het zelfs boos om. Enige wat soms dan lukt is een bordje yoghurt. Flesjes drinkt hij wel gewoon.</p><p>kan iemand ons alsjeblieft helpen? Ons kindje was zo makkelijk. Maar nu is het echt een drama geworden </p><p>veel liefs. Bezorgde mama xx</p>
 
Goedemorgen Pucka,
Als mijn dochter van 11 maanden slechts eet helpt het om haar zelf te laten eten. Een heleboel geklieder maar er gaat wel wat in. Als fruit geef ik dan kleine stukjes banaan, framboos, kleine stukjes aardbei, kleine stukjes druif zonder velletje..  Dan gaat er zo een bak fruit in. Ook bij het avond eten kun je dit doen in de vorm van stukjes groente en aardappel, pastao.i.d. ze vinden het heel interessant en hebben zelf de controle over wat ze eten. 
Mijn dochter wil ook geen pap maar een bordje havermout vindt ze heerlijk in de ochtend. 
Tussendoor kun je ook nog een groot stuk komkommer geven.
 
Laat je weten of het werkt? Anders denk ik nog even met je mee. 
 
Goedemorgen happybee,
dankjewel voor je antwoord! 
Ik zet bijvoorbeeld welleens het bordje met brood voor hem neer. Hij gooit al het eten eraf en gaat niet eten. Ookal leg ik stukjes eten voor hem neer zonder bordje. T zelfde verhaal.
heb ook algeprobeerd pap in een leeg knijpzakje te stoppen. Hier trapt hij niet in ? 
xx
 
Als mama van een kind wat ook slecht eet: geen zorgen. Strijd heeft toch geen nut.. maak het makkelijk door een bakje ergens neer te zetten met stukjes fruit/brood/groente of probeer eens een smoothie. Miss anders wat griekse yoghurt of kwark of een ei.. en anders vooral relaxt mee omgaan (tenzij het te extreem wordt natuurlijk). Zelf doen hielp hier wel eens (of laten kiezen, of meehelpen), maar ook vaak niet, en naar mijn idee gaan ze vanzelf weer eten...
 
Komt vanzelf wel weer goed. Heeft waarschijnlijkbeven de tijd nodig. Wat bedoel je met snoepjes? Wat eet hij dan?
 
Komt idd vanzelf weer goed. Hier heeft mn dochter van 10-14 maanden géén brood gegeten. Ze weigerde, gooide het op de grond en tufte het uit. Ineens was er een dag dat ze wel weer brood at. Het heeft dus 4 maanden geduurd.. En avondeten was ook drama. Maar ze dronk nog wel 2 a 3 flessen per dag en fruit ging ook goed. Zolang ze die flessen nog maar drinken, halen ze daar genoeg voeding uit hoor. Sommige periodes hebben ze gewoon niet meer nodig.

Ik probeerde vaak maar krentenbrood, ontbijtkoek of crackers/rijstewafels te geven als vervanging in die periode. Zo at ze toch nog wat vast voedsel. En lunch met kwark/Griekse yoghurt. En bijvoorbeeld in de auto of op de fiets at ze wél een boterham.. Dus gaf ik dr een boterham in haar hand onderweg naar de supermarkt. Op deze manier kreeg ik er toch nog genoeg in.

Ik vraag me ook af wat je bedoelt met snoepjes? Echt snoepjes? Misschien moet je dat gewoon niet meer geven. Daar groeien ze niet van en halen ze ook hun energie niet uit. Ze krijgt hier heus wel een soepstengel, koekje en soms een klein tumtum-snoepje ofzo, maar meer niet.
 
Heb je trouwens nooit vers fruit gegeven?? Met 10 maanden kun je ook prima wat kleine stukjes zacht fruit proberen hoor. Mini stukjes banaan, peer etc. Misschien is hij daar wel aan toe en is hij alle potjes beu.
 
Ik zou hem ook zelf laten eten. Gewoon stukje voor stukje op zn tafel voor hem leggen. Een kindje van die leeftijd kan al best aardig alles eten hoor, zolang het maar zacht is. Succes!
 
Terug
Bovenaan