Baby wilt niet eten

Zo lastig hè. Ik heb inmiddels ervaren dat het fases zijn. Sprongetjes, tandjes en vooral alles zelf willen doen.Ik probeerde en nog wat eten uit wat hij op dat moment wel wilde (brood, broodkorst, stukjes fruit, kwark met fruitmoes of als laatste optie een koekje of smeltstengel) of gaf gewoon meer kleine flesjes die wilde hij vaak wel.
Of wat ook vaak hielp.. zelf ook een lepeltje geven haha. Stiekem wat eten naar binnen schuiven, terwijl hij met de lepel speelt en scheef naar zijn mond brengt.
Het blijft zoeken. Mijn zoontje wilt nu echt geen potjes meer, maar eigen gemaakt eten, voor hem doorgekookt en dus zacht (wat hij dus zelf kan vastpakken en naar zijn mond brengt)
 
Hij krijgt ook zeker vers fruit. Vooral banaan vind hij lekker. Met snoepjes bedoel ik gewoon de snacks voor baby’s. Veggie sticks. Rijstewafel met smaakje. Maisdingetjes die wegsmelten etc. Die wilt hij wel hebben. Ja zelf eten wilt hij dus niet. Hij gooit alles weg en niks in zijn mond. Mij lijkt het gewoon niet goed om vrijwel geen vezels en avond eten binnen te krijgen :( daarom deze vraag
 
Ik snap je zorgen. Dwingen en pushen is geen optie, dus kun je alleen maar blijven aanbieden en misschien extra flessen of papfles? Lekker een stengeltje geven. Mocht het aanhouden, lijkt hij af te vallen of maak je je zorgen.. kun je toch een extra afspraak maken bij CB voor wegen en advies.Ik heb geen andere adviezen voor je dan ik al heb beschreven. Ik heb het ook maar op een moment geaccepteerd en na 2 maanden eet hij weer alles als eerst ( hij is nu bijna 13 maanden). Sterkte!

 
Terug
Bovenaan