Baby wilt niet in box, bedje of waar dan ook slapen

Hoi,

Ons zoontje van bijna een maand is echt een heerlijk kereltje.
Helaas heeft hij 1 groot probleem en dat is slapen als ergens anders dan bij ons op de borst.
Hij valt tegen ons aan in slaap, dan na een half uurtje leggen we hem in zijn bedje, box of nestje.
Standaard na 10 minuten is het krijsen en raakt hij helemaal overstuur.
Als je hem oppakt is het meteen klaar en slaapt hij verder.
Als we hem laten liggen en speentje er weer in doen, blijft hij huilen en op gegeven moment echt tot krijsen aan toe! We pakken hem echt niet meteen op maar op een gegeven moment word het zielig.

We worden er een beetje moedeloos van.
Ik heb nu de hele dag een baby op mijn borst liggen en kom nergens aan toe.
Ik snap dat hij genegenheid zoekt maar ik zou het fijn vinden om iets meer vrijheid te hebben.

Van de week was hij bij mijn schoonouders 2 uurtjes, wel in ons huis.
Heerlijk in de box liggen slapen en zodra ik binnen kwam en wat zei begon hij te huilen.

Iemand een goede of gouden tip om onze lieve kleine man wat rust te gunnen in de box, bedje?
 
Als eerste gefeliciteerd natuurlijk, de kleine man houd gewoon teveel van jullie ?.
Misschien kan je proberen om met een kruik neer te leggen waar je een "gedragen" shirt omheen wikkelt zodat hij en de warmte voelt en je geur ruikt.
Ik heb ooit een stuk gelezen over couveuse babytjes die door een geweldig idee van een moeder het veel beter deden toen ze een keuken handschoen gevuld met zand (en zou dan zelf een zachte handschoen overdoen) deze over naar jou laten ruiken en als de mama's gingen slapen dan werd die handschoen bij ze gelegd en werd hun hartslag rustiger.
Ik hoop heel erg voor je dat dit werkt of dat je nog een andere gouden tip mag ontvangen.
Succes
 
Hoi hoi,
 
wij hadden dit ook met ons kleine meid, waardoor ze snachts bij mij op de borst lag met slapen.
ik hield me maar voor dat ze zo lang in me buik zat dat was vertrouwd voor haar.
het niks doen heb ik voor lief genomen en het genomen zo als de situatie was.
bij zo’n 6 weken ging het beter en nu slaapt ze heerlijk in haar bedje, wel altijd maar 1 uurtje maar snacht de hele nacht door.
terwijl ik dir schrijft ligt ze weer op me borst waar ze dan wel heerlijk twee uur kan slapen?
mij heb om gegeven moment een puckababy gehaald bij vermoeidheid naar boven terwijl zij in bed lang ik douchen door het geluid van de ventilator en douche viel ze heerlijk in slaap. 
 
Veel geluk!
 
Bedankt voor de reacties. 
Ik wil het ook best voor lief nemen maar ben bang dat dit zo blijft. 
Ik zal straks aan het werk moeten en dan is het voor de oppas wel vervelend als hij niet alleen kan liggen.
alhoewel hij het daar misschien wel doet. 
 
Inbakeren hebben we gedaan, dat is niet echt zijn ding. 
De andere optie ga ik eens proberen.
 
Hoi,
wij hadden ook zoiets en gek genoeg bleek het honger te zijn. Ik gaf borstvoeding en ben toen na elke voeding een flesje gaan geven. Ze dronk dit helemaal op en was daarna tevreden in bed en slaapt nu gemiddeld twee uur per keer en soms dus langer.  Het leek niets met honger te maken te hebben aangezien ze ook stil was als ze bij mij lag.
Verder merk ik dat ze ook niet kan inslapen als ze te moe is. Ik hou het echt heel rustig (niet teveel speeltjes, muziek, visite, etc.) en na 1,5 uur wakker zijn (inclusief drinken) gaat ze weer naar bed. Bij een kindje van een maand is de "wakker tijd" maar een uurtje ofzo. Rust en regelmaat werkt hier echt!
succes
 
Hij krijgt hier de fles dus we zien wat hij drinkt. Hij drinkt dit niet altijd op dus ik schat honger niet in als een optie. Verder slaapt hij tussen de flessen door zo 2 uur, als het maar op de borst is. We leggen hem dan ook slapend weg in de box of zijn bedje en dan begint het huilen.
 
daarom gaat te moe weg leggen ook niet echt op.
 
Regelmaat is nog wel een ding dus ook dat gaan we maar eens proberenz
 
 
Ik heb een tijdje geleden ook met het slapen “op of bij mij” gezeten. Mijn dochter sliep in de nacht goed in haar eigen bedje maar lag overdag bijna altijd bij mij of op mijn buik of borst te slapen. Ze viel heel makkelijk bij mij in slaap en sliep dan zo 3 uur. Het is een heerlijk gevoel om je kindje slapend op je borst te hebben maar je komt bijna nergens aan toe... 
Ik wilde haar graag leren om overdag ook in haar bedje te slapen. 
Ik ben een vast ritme gaan aanhouden van slapen-voeden-knuffelen-box-slapen. Dus na het slaapje de fles, daarna even knuffelen op schoot, dan zelf even in de box spelen tot ze moe begint te worden. 
Bij de eerste vermoeidheidssignalen legde ik haar op bed volgens een vast ritueel (schone luier, slaapzakje aan, muziekknuffeltje aan en onderstoppen in bed. En dit elke keer precies hetzelfde herhalen.
De eerste dag was drama, ze krijste flink en moest erg wennen (ik ook, vond het zo moeilijk) Tussendoor even kort teruggaan om te troosten in bed en daarna toch weer weggaan.
De tweedr dag merkte ik al dat ze minder lang huilde en zowaar een keer zelf in slaap viel. Dat gaf moed. De dag erop huilde ze nog minder lang, etc etc...
inmiddels slaapt ze overdag ook in haar eigen bed, soms huilt ze nog even en soms valt ze zonder te huilen in slaap.
Het is moeilijk om doorheen te moeten maar het werkte wel, omdat je het herhaalt en dat gaat veilig en vertrouwd voelen voor je kind. De wakkere tijd is in het begin inderdaad maar een uurtje dus let goed op dat je het niet te laat doet en het kindje al half slaapt of oververmoeid is want dan komen ze moeilijker in slaap als je ze dan in bed legt. 
 
Regelmaat, herhaling en voorspelbaarheid werken bij ons in ieder geval goed. Succes!
 
Terug
Bovenaan