Baby wilt niet in box, bedje of waar dan ook slapen

Een baby van een maand is natuurlijk nog echt heel jong he (nog gefeliciteerd met de geboorte!). Jij, of papa, is natuurlijk de meest veilige plek om te slapen.. Heb je wel eens gehoord van het 4e trimester? Dat is een theorie die er vanuit gaat dat baby's eigenlijk nog een trimester in de buik 'nodig' zou hebben, maar dat gaat niet meer omdat ze anders niet meer via de uitgang naar buiten zouden kunnen. Betekend dus wel dat ze zeker de eerste 3 maanden van hun leven heel veel geborgenheid nodig hebben!
Wij hebben het hier ook zo meegemaakt, maar nooit tegen gevochten maar lekker mee gegaan met haar behoefte. Op het kinderdagverblijf hebben ze ook hun best gedaan, geschipperd tussen wandelwagen, hangwiegje midden in de ruimte, dan maar wakker blijven als het echt niet ging, maar toch wel elke keer het bedje blijven proberen. Wij hebben in het begin ervoor gekozen om haar veel in de draagdoek te laten slapen, omdat we ook merkten dat ze oververmoeid raakte en dan was het helemaal krijsen en niet meer slapen.
Onze dochter is nu 8 maanden en kan eindelijk in dr eigen bedje slapen! Nu gaan we langzaamaan proberen het bedje op dr eigen kamertje te zetten..
Mijn tip voor jou dus, maak je niet zo druk, maar geniet van al die knuffelmomentjes en het feit dat je zijn veilige haven mag zijn, het duurt allemaal maar zo kort! Een draagdoek is fijn zodat je zelf ook nog mobiel bent, en door gewoon te blijven oefenen (zonder druk, zonder te laten huilen), komt er vanzelf een moment dat het kwartje valt en hij zich lekker en veilig voelt in zijn eigen bedje!
 
Groetjes,
Kim
 
 
Wij hebben gisteren na zijn badje, rond 8 uur, ingebakerd in de slaapzak van puckababy. De lieve schat heeft tot half 10 liggen slapen en ook nog op zichzelf! Aangezien wij niet te vroeg wilden juichen hebben wij hem verschoond, puckababy aan en fles gegeven. Hij heeft daarna weer de volledige 3 uur op zichzelf geslapen!! 
Ik ben echt mega trots en hij heeft vannacht ook netjes de hele nacht in zijn eigen bedje geslapen.
vanmodgen heb ik hem eruit gehaald en overdag hou ik hem grotendeels lekker bij mij op de borst. Ik hoop dat we vannacht weer zon goede nacht hebben!
 
lekker in een draag doek bij je dragen 
en ga eens bij chiropractor  langs er kan wel wat klem.ziiten 
 
wat doet hij alsvjevhem.op zijn buik legt
 
Ik heb een Draagzak maar daar word hij vooralsnog ook niet gelukkig van. 
Ik ga dat overigens nog wel weer proberen want overdag in de puckababy vind hij alsnog niks, dus ben benieuwd hoe dat vannacht gaat. 
Buik durf ik niet zo goed. Hij slaapt bij mij wel op zijn buik maar als ik hem op zichzelf leg moet hij spugen.
misschieb iets langer na het eten doen.
 
was al van plan om naar een osteopaat te gaan.
gewoon voor de zekerheid, want eerlijk gezegd breekt dit mij ook wel op
 
Hooi!
Wij hebben precies hetzelfde. Onze kleine man is nu bijna 8 weken en overdag slaapt hij zo goed als niet. Wel gaat hij slapen als we buiten gaan wandelen of in de auto gaat hij ook slapen. En uiteraard als we hem vast hebben.
We proberen hem na elke voeding in zijn wieg te leggen, met even laten huilen, troosten alles.. alleen zonder succes. Hij gaat gewoon niet slapen en begint dan steeds harder te huilen. Ook hij krijgt flesvoeding en weten we daardoor wat hij binnen krijgt. Hij slaapt ook ingebakerd. Snachts slaapt hij wel goed. 
Ik vind het erg lastig, want ben bang dat hij oververmoeid raakt of nog meer prikkels krijgt.
 
Terug
Bovenaan