Baby wilt niet meer bij mama liggen

<p>Mijn zoontje is 5 maanden. De eerste 3 maanden heb ik hem intensief gedragen en overdag altijd bij mij op de borst laten slapen. Na die 3 maanden kan hij zelfstandig in zijn wieg in slaap vallen. Het is een heel vrolijke baby die goed slaapt, naar iedereen lacht, nooit huilt. Ik mag dus absoluut niet klagen. Maar sinds een maand wil hij niet echt meer in de draagzak (zet zich af) en ook wilt hij overdag niet meer bij mij op de borst liggen. Snachts wel (Hij ligt altijd even op de borst na de nachtfles voor hij weer zijn wieg in gaat. Vooral omdat ik dat gezellig vind) nu begrijp ik dat dit misschien een luxe "probleem" is  maar ik word er zo onzeker van. Doe ik dan iets verkeerd dat hij niet meer wilt? Ik zie bij andere dat de baby's nog wel gezellig bij hun liggen. </p>

Mijn dochtertjes sliep toen ze een paar weken oud was ook heerlijk op mijn borst. Nu ze 3 maanden is vindt ze het niets meer. Want ze kan zo niet kijken. In mijn armen wil ze wel nog slapen, dan kan ze meer kijken. Dus niks geks ?

Herkenbaar, maar wel begrijpelijk, een bed is ook hier een must voor slapen. Ik lig toch niet lekker genoeg kennelijk. Het is niet anders denk ik.. En dragen herken ik ook. Tip: neem een draagzak die naar voren draagt, dat vindt mijn dochter, nu ruim 1, heerlijk! Andersom wil ze al lang niet meer. Ik heb de ergobaby 360, aanrader.

Heel herkenbaar. Ons mannetje heeft de eerste maanden heel veel bij mij gelegen en ineens wilde hij dat niet meer. Hij was veel te druk met ontdekken en z'n eigen ding doen. Nu is ie bijna 11 maanden en komt ie graag knuffelen ? Hij pakt mij dan ook echt vast, heerlijk is dat. De knuffel periode komt echt wel weer terug. Snap wel dat je er onzeker door wordt, dat had ik ook. Maar geen zorgen, ze krijgen vanzelf door hoe fijn knuffelen is.

Hoi mijn dochter wilde bij mij met 6 maanden niet meer bij mij liggen als ze de fles kreeg dus liet haar lekker zelf drinken en pak op andere momenten van de dag lekker knuffel momentjes 

[quote quote=10265180]Herkenbaar, maar wel begrijpelijk, een bed is ook hier een must voor slapen. Ik lig toch niet lekker genoeg kennelijk. Het is niet anders denk ik.. En dragen herken ik ook. Tip: neem een draagzak die naar voren draagt, dat vindt mijn dochter, nu ruim 1, heerlijk! Andersom wil ze al lang niet meer. Ik heb de ergobaby 360, aanrader.[/quote]
Ik heb een tula free to grow dus daar kan die ook jaar voren. Ik heb alleen geen idee vanaf hoe oud dat mag ?

Ik verwacht ook dat het komt omdat hij gewoon nieuwsgierig is en de wereld wilt zien/ontdekken!
Ik zou overigens niet met een draagzak/doek naar voren dragen hoor, dat wordt zeer afgeraden door consulenten omdat het o.a. slecht is voor de houding van je kindje. Als je graag wilt blijven dragen, maar je zoontje wilt niet meer tegen je buik zitten, zou ik leren rugdragen als ik jou was! In een draagzak zou je daar nog even mee moeten wachten (totdat hij stevig zelfstandig kan zitten), maar met een geweven doek kan dat al op deze leeftijd... Dit moet je natuurlijk wel willen/durven, en ik zou sowieso een draagconsult aanraden als je het wilt leren. Op je rug kan je kindje lekker over je schouder meekijken wat er allemaal om jullie heen te zien is, mijn zoontje vindt het fantastisch!
Als je niet wilt rugdragen met een doek, zou ik het dragen gewoon een tijdje laten doen als je zoontje niet wilt. Misschien wil hij over na een poosje weer gewoon lekker op je buik kroelen, of anders wacht je tot hij oud genoeg is om op je rug te kunnen...

Terug
Bovenaan