<p>Hallo!Tijdje niets gepost, maar heb (weer eens) een klein dilemma waar ik wel wat input over kan gebruiken.</p><p>Onze zoon wordt 1 augustus 1 jaar. Dat is nog niet héél snel, maar toch ook weer wel dichtbij. We hebben dan ook een klein beetje besproken wat we zouden willen doen qua vieren die dag (het is toevallig een zaterdag). Voorkeur is dat we het in een parkje vieren vlakbij ons met een paar goede vrienden, de oma’s en opa’s en de ooms en tante. Mocht het qua weer niet lukken kan het ook bij ons thuis.</p><p>Nu waren wij afgelopen week bij mijn schoonouders en mijn schoonmoeder vertelde trots dat zij eigenlijk ervan uit gaat dat wij deze eerste verjaardag bij hen in de tuin zullen vieren. Ze had hiervoor ook al hun buren, mijn ouders en mijn broertjes uitgenodigd. Ze zijn wat ouder en zij komen ivm corona niet zoveel meer buitenshuis, maar ze wonen in een dorpje driekwartier rijden van onze stad vandaan. In deze stad wonen ook onze vrienden (die veel contact hebben met ons en dus ook met mijn zoontje) en mijn ouders/broertjes. Toen ik aangaf dat we eigenlijk al wel een (niet heel concreet, maar toch soortvan) plan hadden liggen (waarvoor zij uiteraard ook uitgenodigd zouden zijn!), moest ze huilen. En nu voel ik me dus enorm schuldig.</p><p>Aan de ene kant denk ik ja zo’n eerste verjaardag is natuurlijk vooral voor ouders bijzonder, voor mijn zoontje maakt het niet uit of hij in een parkje is met mensen of bij zijn opa en oma thuis. Maar aan de andere kant denk ik ook wel van het is wel ons kind en de allereerste verjaardag, ook voor ons. </p><p>Ik heb al voorgesteld dat, als ze het te spannend vinden op de verjaardag zelf te komen, we het ook een weekje later bij hen nog een keertje vieren, maar dan met hen. Maar zij had dan zoiets van ja maar dan is ie niet echt jarig, dus kun je het dan niet met je vrienden vieren een week later.</p><p>Wat moeten we hier nou mee? Ik vind het lastig, want heb ook altijd gezegd dat zo’n eerste verjaardag ook weer niet een mega big deal moet worden. En nu zit ik hier toch, al bijna 2 maanden van tevoren te plannen (valt me van mezelf tegen, haha).</p>