Baby wordt 1 jaar, oma plant verjaardag

Ik zou ook heel even met mijn vriend bespreken wat handig is, en dan mag hij het regelen met zijn moeder ? 
Natuurlijk is het goed bedoeld en het is ook niet iets om ruzie over te maken maar ik denk wel iets om je grenzen in aan te geven. Ook zodat ze in de toekomst niet meer van dit soort dingen doet. Ze passeert jullie namelijk volledig in een belangrijke gebeurtenis rondom jullie kindje. Daar zou ik niet zo goed tegen kunnen. 

En dat huilen is natuurlijk wel sneu maar er gaan nu eenmaal wel eens dingen niet zoals je zou willen in het leven, dan valt dit nog mee naar mijn idee. 

Maar misschien ben ik hier niet zo flexibel in, ons kindje is er nog niet maar ik zie al die dingen die met schoonfamilies voorbij komen bij ons ook zó gebeuren dus voel nu al plaatsvervangende irritatie ?

[quote quote=10328816]Wat zegt je partner ervan??[/quote]
Mijn vriend is het met me eens, maar vindt het minder irritant dan ik. Hij zegt "ah joh, doen we gewoon niet". Maar ik heb dan meer de neiging haar uit te leggen waarom niet én ik vind het feit dat het überhaupt gebeurt ook toch wel zo ergerlijk dat ik ook eigenlijk van haar zou willen weten hoe ze erbij komt ze dit zomaar doet.
Ze heeft altijd al de neiging gehad wat overenthousiast te zijn, al vanaf het moment van de zwangerschap. Het is nooit vervelend bedoeld, maar soms wel een beetje heftig (tijdens mijn zwangerschap maakten mijn hormonen wel dat ik het echt bloedvervelend vond). Maar mijn vriend kent zijn moeder al langer dan ik natuurlijk en hij zegt dat ze gewoon zo is, maar dat het toch wel op onze manier gebeurt. 

Ik vind jou oplossing van een week later perfect, dan kunnen ze wel de buren uitnodigen en is het nog steeds een "groot" feest. 
Het is ook wel lief, mijn ouders of schoonouders zouden zoiets nooit doen, die zijn overdreven bescheiden en zijn blij als ze überhaupt worden uitgenodigd ? Maar ik ben het met je eens dat het wel heel erg controlerend is, zoiets voorstellen vind ik al vrij brutaal, maar het zonder overleg regelen vind ik echt grensoverschrijdend. Zou het zeker even bespreken met haar, zodat ze het met kerst, o&n en alle andere belangrijke dagen niet weer in het hoofd haalt ? Dat je vriend zoiets heeft van laat maar lullen, zal ongetwijfeld een prima omgang zijn als zoon, maar jullie hebben toch een andere relatie dus jij hoeft dat zeker niet zo aan te pakken.

En in 2 lichtingen vieren? 's Ochtends bij je schoonouders met die mensen en dan 's Middags is het park met vrienden?

[quote quote=10329021]En in 2 lichtingen vieren? ’s Ochtends bij je schoonouders met die mensen en dan ’s Middags is het park met vrienden?[/quote]
Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Kunnen zeker kijken of dat mogelijk is, thanks voor de tip!

Ze heeft altijd al de neiging gehad wat overenthousiast te zijn, al vanaf het moment van de zwangerschap. Het is nooit vervelend bedoeld, maar soms wel een beetje heftig.
Misschien kun je dan toch eens het gesprek aangaan met haar. Dat jullie het heel lief vinden dat ze zo betrokken is en dat waarderen, maar dat het fijn is als ze voortaan eerst overlegt ook om teleurstelling te voorkomen. 

Terug
Bovenaan