Baby wordt een maand eerder gehaald HELP WAT NU

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben Christel en heb suiker sinds dat ik 4 weken zwanger was van de oudste.
Vorige week vrijdag heeft mijn arts samen met de diabetoloog besloten dat ik insuline
moet gaan spuiten.
Ik heb het tot nu toe gered met een dieet.
Nu moet ik 4maal daags spuiten.
Het was voor mij een echter domper.
Vooral toen de arts mij daarop nog eens vertelde dat mijn kindje een maand eerder gehaald zal worden.
Het idee dat de baby te vroeg geboren gaat worden staat mij niet aan!!!

Wie heeft dit ook eerder meegemaakt?

Alvast bedankt
Christel
8.3 weken zwanger

Hai,

Mette is met 37 weken gehaald. Ze was 2.5 kilo. Als ik jou was zou ik proberen gewoon adem te blijven halen. Ze doen wat het beste is voor je kindje en kindjes die een maand te vroeg worden gehaald redden zich prima. Mijn dochter is gehaald omdat er complicaties waren en toch was de couveuse niet nodig omdat het een sterkte tante bleek.
Je kan helaas niks aan de situatie veranderen dus probeer te genieten van het feit dat je je kindje sneller in je armen hebt dan gedacht.

gr.Ing

Wat ik begrepen heb is dat baby's van mama's met suikerziekte vaak aan de grote kant zijn, dus ik denk dat dit voornamelijk de reden is om je een maand voor de uitgerekende datum in te leiden.

Een kindje van 36 weken is in principe al volmaakt, alleen moet het daarna nog wat vetreserves opbouwen, maar jouw kindje zal dan gewoon al goed van gewicht zijn.

Volgens mij zijn de richtlijnen in de meeste ziekenhuizen dat een kindje minimaal 2500 gram moet wegen en zelf goed moet kunnen drinken om mee naar huis te mogen.

Ze halen een kindje niet voor niks al eerder, dat is dan beter voor het kindje of jezelf.
Ik zou me er nu niet al teveel zorgen om maken, want wie weet hoe het over 30 weken is, dan kan het allemaal meevallen en is het misschien niet meer nodig.

Mijn tweeling is met 37+0 weken gehaald d.m.v. een keizersnede vanwege mijn zeer ernstige bekkeninstabiliteit.
Ze werden door de gynaecoloog geschat tussen de 5 en 6 pond.
Thomas woog bij zijn geboorte 3600 gram en was 51 cm, Sophie woog 2770 gram en was 48 cm. Kun je nagaan hoe ik eruit heb gezien de laatste weken van mijn   zwangerschap.
Thomas heeft een aantal dagen op de neonatologie gelegen terwijl Sophie bij mij op de kamer mocht (had een 1 persoonskamer)

Ze zijn nu 13 weken oud en ze groeien als kool.
We mochten 5 dagen na hun geboorte met z'n 3 en naar huis.

Met 12 weken woog Thomas 6600 gram en was 66 cm, Sophie wog 5100 gram en was 61 cm.
Ze zijn kerngezond en volgens de kinderarts een super tweeling.

Probeer je geen zorgen te maken hoor, als het niet kan worden kindjes echt niet eerder gehaald.

Groetjes Patricia

Hai,

De kindjes zijn met suiker inderdaad iets groter maar de longetjes zijn nog niet helemaal gerijpt en daarom wachten ze vaak. Maargoed daar zijn injecties voor zodat de longetjes sneller rijpen. Ook daarover geen zorgen maken hoor! Hoe lang ben je zwanger?

gr.Ing

Hoi!

Geen zorgen maken hoor!!!!
M'n 2de is met 35wk gehaald vanwege m'n bloedingen vanaf week 21.   Longrijpende injecties heb ik 2x gehad en veel bedrust. Billy woog bij geboorte 2550gr.  
Ik neem aan dat je kindje met 8mnd al wel de 'couveuse grens' heeft gehaald.
Geniet lekker van je zwangerschap!!!!
groetjes,Priscilla

Hoi,
mijn zoontje is met 36+5 met spoed gehaald wegens ernstige zwangerschapsvergiftiging en omdat hij in een stuit lag en het slecht met mij ging kreeg ik een keizersnede. Hij woog 3040 en zijn apgar score was beide keren een 10! En nu inmiddels 7 maanden weegt hij 10 kilo. Behalve dat hij de eerste weken enorm veel sliep (zo'n 20 uur pd) heeft hij er echt helemaal niks aan overgehouden, hij loopt zelfs voor met zijn ontw. Gewoon een gezonde knul! Ik was ook heel erg bang vooral omdat ik magnesium toe gedient kreeg (echt een naar goedje) en had zwangerschapsstuipen en dacht dat hij hier echt een optater van had gehad. Maar niet dus. Injecties voor de longen heb ik ook nooit gehad. Maak je alsjeblieft niet al te veel zorgen, 37 weken is echt goed te doen voor je kleintje.
Heel veel sterkte en succes!!

(O ja, die magnesium was inderdaad een naar goedje...)

Christel, ik snap helemaal hoe je je voelt. Je wilt je kindje gewoon zo
lang mogelijk in je buik houden en niks geen kunstgrepen.

Maar wat hierboven al verteld is, is allemaal waar. Je kindje zal
waarschijnlijk al goed op gewicht zijn door je suiker en ze zullen
zeker doen wat a) in het belang van je kindje en b) in jouw belang is.
Al is dat misschien niet wat je hoopt of wenst.

Probeer toch lekker te genieten van je zwangerschap en maak je nog niet
te veel zorgen over wat er straks allemaal moet gebeuren. Het is
uiteindelijk toch maar een moment, waarna je nog jaren en jaren en
jaren van je kindje mag genieten.

Terug
Bovenaan