Baby wordt een maand eerder gehaald HELP WAT NU

Hallo!
Even een vraagje aan Melsil en Sissi.
Magnesium???? Ben benieuwd waarvoor en hoezo vies???
Misschien (overdreven) voorzorg, maar hier (bij mijn gyn. althans) in Griekenland  slikt  men standaard vitaminen. Wat je teveel binnenkrijgt neemt je lichaam toch niet op. Maar ik voel me er prima bij en het land vergoedt vitamines voor zwangeren.
Hier komt ie dan: een uur voor de maaltijd 2x p. dag een shotje ijzer (bosbessensmaak, ieh)  met een foliumzuurtabletje meteen jus d'orange erna, 3x p.d. een magnesiumpilletje (geen smaak) en 2x p.d. een calcium'snoepje' echt lekker! Daarnaast slik ik om de 8 uur een halfje Prepar, weeenremmers. Ik heb ook echt een pillendoosje bij me!!!
Een wandelende apotheek, maar ik weet waar ik t voor doe...

groetjes,Priscilla, mama van Ioannis (3) Billy (20mnd) en?????

Vind het van zo'n arts wel wat voorbarig om nu al te zeggen dat de baby een maand voor de uitgerekende datum gehaald zal worden eerlijk gezegd....

Oké met suiker kunnen babietjes nogal groot uitvallen (maar hier een 9 en 8 ponder zonder suikerziekte bij mij en deze keer lijkt het ook een grote baby te worden....), maar als jij je suiker onder controle hebt door middel van spuiten zal jij waarschijnlijk geen typische suikerbaby bij je gaan dragen, want die is helemaal niet gewend aan grote hoeveelheden suiker en enorm groot worden.....
In dat opzicht is het nog steeds balen dat je moet spuiten (maar mijn moeder was enorm bang voor naalden en prikt zichzelf inmiddels alweer jaren zelf) maar de kans dat je kindje supergroot zal worden is nu wel kleiner.... ze zullen je ook goed in de gaten houden vanwege de suiker en het spuiten van insuline en de groei zullen ze goed monitoren lijkt me (een groeiecho is zo gemaakt).... of ingrijpen wenselijk dan wel noodzakelijk is dat zal tegen die tijd snel genoeg blijken.

Zal toch eens navragen waarom er nu al gezegd wordt om het met 36 weken te halen zonder even af te wachten hoe het kindje zich verder in grootte gaat ontwikkelen en of het ergens last van heeft of niet aan het eind van de rit.

Succes met jezelf prikken!

groetjes,
Marije

Hoi,
magnesium sulfaat  krijg je via het infuus als je zwangerschapsvergiftiging hebt. Dit is om zwangerschapsstuipen te voorkomen (was bij mij dus duidelijk niet gelukt). Ik heb om een spiegel om te bouwen dit een aantal minuten onverdund gekregen. Het lijkt alsof je lichaam bloed en bloedheet wordt en verbrand, maar dat is niet zo. Je wordt hier gewoon dood en dood ziek van, ik beschrijf het als een gevoel . Ik was dus bang dat dit negatief zou uitpakken voor mijn zoontje, dat hij dit ook binnen zou krijgen. Gelukkig niet dus!
groetjes hoop het zo een beetje goed uitgelegd te hebben.

@ mamma uit kreta,

Sissi bedoeld met de  magnesium wat anders dan de pillen waar jij het over hebt. Magnesiumsulfaan is een soort valium en werkt tegen toevallen en stuipen bij een zwschapsvergiftiging. Ik heb het zelf ook gehad en het is een heel naar goedje. Het voelt alsof je in de fik staat en je krijgt er hartkloppingen van en een opgezwollen gezicht.

Bedankt voor de reacties! Weer wat geleerd!
groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan