[quote quote=10547647]Vroege vogels zat in mijn omgeving, maar dit zijn dingen die we zelf geprobeerd hebben. Veel andere ouders om me heen zeiden destijds dat vroeg naar bed vanzelf kwam rond 4 maande. Ik geloofde er niks van. Ik had namelijk een huilbaby die van begin van de middag tot laat op de avond hysterisch krijste.
Maar vanaf 12 weken zoiets, zijn we haar om 20 uur gaan badderen en daarna in de cosleeper met mij ernaast. Ik offerde dus wel een tijdje mijn avond op. In het begin ging dit net zo rampzalig als beneden. Maar langzaam werd het huilen steeds iets korter. Binnen enkele weken viel ze rond 20 uur in slaap en met ruim 4 maanden werd dat 19 uur. Het duurde wel even voor ik relaxt beneden zat, want bij de minste piep schoot ik in de stress. Ik koos voor deze methode omdat ze beneden absoluut niet tot rust kwam. Alleen maar meer geprikkeld. Toch denk ik achteraf dat ik er ook wel vertrouwen in had kunnen hebben dat het vanzelf beter zou worden. Nu met de tweede ben ik er veel relaxter mee. [/quote]
Heb helemaal geen uitslapers!
Ja mijn oudste is een slaapkop dat is zo. Maar mijn jongste van nu 1 is geen slaapkop
Hier werken de 3 r super goed
Rust, ritme, regelmaat
Op vaste tijden opstaan, eten, bad, bed
Ieder kind is verschillend. Mijn oudste 2 zijn beide jongens en totaal verschillend. Ja ook hier was het het eerste half jaar erg puzzelen. Vooral omdat de jongste ook besloot dat die geen dutjes meer nodig had in de ochtend met 4 maanden. Nu in verwachting van kleine meid en die zal in het ritme van haar broers moeten komen want de oudste gaat zo dadelijk naar school dus ze heeft niet echt een keuze.
Je kunt ze prima zelf sturen maar als ze idd wakker zijn zijn ze vaak ook wakker. Dat is gewoon zo en je kunt je daar als ouder het beste in meebewegen.
Ik probeerde toen onze jongste om 0600 standaard wakker was het iedere x op te schuiven. Iedere dag ietsje later naar bed en na een maandje slaapt ook hij lekker door tot half 8.
Mijn kindjes zijn ook geen stilzitters. Hele dag druk bezig scheelt misschien ook wel. Maar jou kindje is ook nog erg jong om er een goed ritme in te krijgen.
Zelf ook lekker op tijd naar bed gaan is ook geen slecht plan. Succes!