Baby worstelt aan borst

Nog een aanvulling, wisselen van houding kan ook helpen inderdaad. Dan wordt je tepel niet steeds op dezelfde plek geïrriteerd mocht er iets verkeerd gaan met aanleggen. De rugby houding zoals eerder genoemd hielp bij mij ook, en dan weer een keer liggend voeden. De lactatiekundige kan je hier ook bij helpen. Ik vond het zelf namelijk soms nog wel lastig. 

Ladys mom, leuk trouwens om te lezen dat je een dochter hebt gekregen.. kwam je vaker tegen in een aantal topics..heb je een goede bevalling gehad? Hoe heet je  dochter (of wil je dat niet zeggen?)
Nog even antwoord op je vraag.. ik heb ook gekolfd rechts en links gegeven (toen moest wel de "echte" voeding nog op gang komen).. nu is onze dochter 3 maanden en geef ik haar nog steeds borstvoeding met beide borsten.. heb wel een tijdje meer voeding links dan rechts gehad maar dat werd beter door haar vaker rechts eerst aan te bieden en dan links.. de eerste slokjes dronk ze harder en krachtiger waardoor het gestimuleerd werd..
Als je gaat kolven, niet per se flesje vol kolven.. als het zeer doet rustiger of stoppen met kolven..
Succes!

@PM
Dank je wel (iedereen trouwens!). Ze heet Alysia en de bevalling duurde wel lang (langer dan een dag in weeën, en dan rugweeën) maar zodra ik bij het bevallingscentrum was, was ze er al binnen 3uur. Ze is gezond en komt goed aan, de luiers zijn ook wat het hoort te zijn. Alleen het voeden gaat lastig de laatste tijd.
Ik heb een lactatiekundige gemaild en heb voor dinsdag een afspraak staan. 
Ze heeft ze allebei nu wel goed leeg gedronken (ondanks de pijn aan de linker) maar ik ga sws moeten kolven omdat ik na et verlof weer ga werken. Dus dacht dat het misschien geen kwaad kan om nu al te beginnen en haar te laten wennen aan de fles. 
Ik vind het advies van AnSia wel een goeie om de borst een beetje op te bouwen. Ik wacht nog met dat nadat ik de kolf heb aangeschaft. 
Bedankt allemaal!

Terug
Bovenaan