Baby ziek, wat te zeggen op het werk?

Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 7 maanden is voor het eerst ziek. Nu heb ik het niet over een verkoudheidje, maar echt ziek. We hebben al een nacht bij de dokterspost gezeten en hebben ook al medicijnen voor hem meegekregen. Normaal gaat hij twee dagen in de week naar het dagverblijf en de andere dagen zijn ik of mijn man thuis, nu wil ik deze week graag de hele week bij hem blijven, maar weet niet wat ik mijn baas moet zeggen.

Moet ik de waarheid zeggen en hopen dat ik vrij kan krijgen of moet ik mijzelf gewoon ziekmelden????

Hoi,

Jezelf ziek melden????? Jij bent niet ziek!! Maar daarentegen heb je wel eens een vorm van zorgverlof oid als je kind wat langer ziek is (of familie). Gewoon eerlijk tegen je baas zeggen, het kost je waarschijnlijk gewoon je vrije dagen.

Als jij je ziek meldt krijg je controle aan huis, en wat dan....jij bent immers niet ziek.

Als baas zijnde zou ik jouw eerlijkheid waarderen en samen zoeken naar een oplossing wie dan jouw werk over kan nemen. Of je moet een vreselijke baas hebben..

Succes met je kleine
Gr
Sandra

Hoi!

Wat vervelend dat je zoontje zo ontzettend ziek is. Bij mij op t werk doen ze nooit moeilijk, ik kan gewoon thuis blijven. Maargoed dat is niet overal zo makkelijk. Ik weet niet hoeveel dat overal is, maar ik weet dat je zowizo recht hebt op zorgverlof. dit vond ik op postbus51.nl :

U kunt kortdurend zorgverlof opnemen als u een thuiswonend ziek kind, uw partner waar u mee samenwoont of uw ouders moet verzorgen. U moet dan wel de enige zijn die de zieke op dat moment kan verzorgen.

Ik zou dus gewoon je werkgever bellen en de situatie uitleggen, ze zullen er toch zeker wel begrip voor hebben!? (kun je evt thuis wat werk doen..)en je ziek melden..,  ik zou t niet doen, daar voel je je zelf vast niet helemaal lekker bij, stel dat ze t controleren ofzo en het komt uit dan ben je verder van huis.

Nou veel beterschap en succes!!

Gr Evelien

Dan heb je wel een rotbaas als je je daar druk om maakt!!

Bij ons is het niet anders dan normaa hoor dat je vrijneemt als je kind ziek is. Bij ons kost het wel je urendat wel. Verder als de kleine langer ziek is dan een grie, kun je idd je zorg verlof opnemen!

Maar je man kan toch ook wel eens vrijnemen eventueel? Misschien jij een dag en je man een dag? Zodat het op jou werk niet zo belastend is ook??

Nou succes en beterschap met de kleine!

X Saskia
mv RIk 04-07-07

Hoi,

Ik ben nu ook thuis omdat m'n dochtertje ziek is. Maandag heb ik ze opgehaald omdat ik zelf niet wilde dat ze op het kdv bleef. Ze begon zaterdagavond nl al met spugen en zondag met spuitbroeken en nog 1 x spugen. Omdat de papfles er maandagochtend in bleef zitten en ze ook vrolijk was heb ik ze gewoon weggebracht.
Toen ik om 11u belde had ze weer een megaspuitbroek gehad en hing ze zielig in de wipstoel. Daarom ben ik haar gaan halen. Dus heb tegen m'n manager gezegt dat ze ziek is en ik naar huis ging. (meer meegedeeld dan vragen )
Dat vond hij prima. Ik heb wel werk mee naar huis genomen maar daar heb ik maar 1 uurtje aan kunnen zitten. Voor de overige uren kan ik zorgverlof opnemen. (volgens mij heeft iedereen daar recht op) of ik doe het van m'n vakantie - uren. Aangezien ik er nog heleboel heb.
Vandaag was ik toch al vrij dus vanmorgen om 7u achter de pc gekropen en nog 1,5 u kunnen werken. Dat scheelt toch weer he!

Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, maar probeer anders of je het niet thuis kan gaan doen!

Succes en beterschap!

Sannemams

Bedankt voor jullie reakties, ik ga zo maar eens bellen en het maar uitleggen. Ik ben onderwijzeres, dus het thuiswerken wordt lastig ;-)

Nu maar hopen dat ze er niet moeilijk over gaan doen, want het zijn wel mensen die gauw zeggen dat ik maar een oppas moet regelen...

wordt vervolgd

Ik ben altijd wel van de eerlijkheid, maar  ook ik heb niet zon makkelijke werkgever. Dat wil zeggen, ik werk bij de politie, en als ik niet kom werken en ze kunnen niet iemand anders meer in dienst halen, mijn collegaas een probleem hebben. Gelukkig is de werkgever van mijn man wel heel soepel, maar ik wil altijd graag zelf thuis zijn als de kinderen ziek zijn. Mijn oudste is nooit ziek, en we zijn ook nooit gebeld dat we hem moesten komen halen. Helaas is Eline wat vatbaarder, dus ik zie de bui al hangen.

Maar ziek melden is geen oplossing. Als je genoeg dagen hebt,   moet je gewoon verlof opnemen. En je hebt hoe dan ook recht op zorgverlof.

Ben benieuwd hoe het is gegaan.

Je hebt recht op 10 dagen zorgverlof per jaar, dit is voor gevallen dat je acuut zorg nodig hebt en jij de enige bent die die zorg op dat moment kan leveren (worden gewoon doorbetaald).
Verder heb je nog recht op onbetaald zorgverlof, ik geloof 4 weken per jaar.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan