Baby ziek, wat te zeggen op het werk?

Maar Saskia, dan heb ik daar wel een vraag over. Misschien denk ik wel te ver door, maar je krijg zorgverlof als er niemand anders is om voor je kind te zorgen. Maar kan mijn baas dan wel zeggen, je hebt toch een man die voor je kind kan zorgen? Snap je wat ik bedoel? Gaan de werkgevers zich dan niet op die manier indekken?

Hi,

Ik zou vrij vragen. Zorgverlof is alleen van toepassing als het kind zo ziek is dat het echt accute zorg van jou nodig heeft en er niemand anders bsb is. In dit geval kun je de zorg wellicht delen met je man? Een vervangende Juf zoeken is moeilijker dan een vervanger op een kantoorbaan denk ik.

gr.Ing

Hallo allemaal,

Nou, ben zelf ook van eerlijk zijn duurt het langst, maar had van de week toch wel stevig de balen, want mijn baas deed dus HEEEEEL erg moeilijk. Ik kon echt geen vrij krijgen en als het echt niet anders kon, moest ik maar thuisblijven, maar dan wel de gemiste dagen inhalen! Hoewel ik heel graag zelf voor mijn zoontje thuis wilde blijven (geef borstvoeding en dacht dat het extra troost zou geven), heeft mijn man maar vrij genomen, want op zijn werk is het geen probleem.

Ik heb geen eigen klas en val in voor andere leerkrachten die afwezig zijn, dus dacht echt dat het zich wel zou oplossen... helaas.

Verder heb ik niets te horen gekregen over extra vrije dagen, zorgverlof of iets dergelijks, dus als iemand daar meer over weet??? Graag! Want ik ben nu toch wel in staat een volgende keer minder eerlijk te zijn, zodat ik toch zelf voor mijn zoontje kan zorgen, ikzelf ben namelijk nooit ziek!

hoi,

ik had het iets anders; ik was ziek en samir moest naar het cb toe.
het erge was dat ik een paar dagen rust moest houden van de huisarts.
mijn man zich opgeoffert om die dag niet te werken.
zit zijn chef: je wist al eerder dat je naar het cb moest dus je kan gewoon komen werken.
hij uitgelegd   dat ik ziek was zegt die chef: heb ik niks mee temaken.
dus ik kon doodziek gewoon me bed uitkomen en naar het cb gaan.
heb daarna het hele weekend op bed kunnen liggen.

groetjes saloua

Ik zou mezelf nooit ziekmelden als mijn kind ziek is. Straks krijg je toevallig controle van de arbodienst...en dan?
@saloua: dat is zeker raar van de baas van je man....maarre waarom heb je het cb niet gewoon afgebeld? Ik was echt niet gegaan hoor als ik me zo ziek voelde.

Terug
Bovenaan