Baby zo druk dat het pijn doet, wat helpt?

Mijn baby is zo druk en sterk, dat hij me echt pijn doet. Ik moet steeds aan alle kanten een handje of voetje terug duwen. Ook zit hij met zijn hoofdje in mijn bekken te roeren wat pijnlijke steken geeft. Met zn schouders duwt hij fijn tegen mn schaambeen aan, die al lekker gevoelig is.
Ik vraag me af of er iets is om de baby rustig te krijgen. Ik doe geen oog meer dicht s`nachts. Ik heb al geprobeerd met wiebelen en wiegen en geen cafeine meer. Maar niks wil helpen.

Wat mij heel fijn lijkt. is om iets heel straks om de buik heen te wikkelen. Zoiets als een sluitlaken maar dan voor zwangeren.
Dat houd de buik en baby dan op zn plaats en hoef ik niet continu met mn handen alles terug te duwen.
Bestaat er zoiets?? Of kan ik zelf iets maken? Zo`n band van Anita helpt niet en zit ook alleen strak aan de onderkant van de buik.

Heeft misschien iemand een tip om iets te maken?
Ik moet nog 10 weken en ben nu al uitgeput.

Groetjes Risje 30.5 weken zwanger van de derde
 
Hoi Risje,
Ik herken dit goed zeg! Ik ben nu 30 weken en 2 dgn. Mijn kleine is ook zoooo druk en bewegelijk. Vaak als ik ff rustig wil gaan zitten gaat het tekeer daar binnen! Ik kan me dan niet meer ontspannen en ik kan er erg chagarijnig zelfs van worden omdat t zulke vervelende trappen zijn en vaak ook pijnlijk. Dit gebeurd vaak net als ik begin met eten, denk ik ff rustig te gaan zitten... Ik sta dan maar weer op en ga heen en weer lopen/wiegen pfff soms erg vermoeiend hoor. Dus tips heb ik helaas niet voor je maar ik hoop dat er nog wel tips komen. Ik ga het goed in de gaten houden!
Succes Risje, laat je niet gek maken haha!!!
Groetjes Ingrid.
 
Hoi dames,
Ben zelf nu bijna 33 wkn zwanger en heb ook een met vlagen zeer actieve baby. Vooral 's nachts. Al ik de laatste weken 3-4 uur per nacht in stukjes slaap dan is het veel. Er niet zo veel wat je er tegen kunt doen, het hoort erbij. Je buik strak inbinden helpt niet hoor. Ik weet niet eens of het wel verstandig is.
Weet je, het is nog maar even. Ik baal er wel van dat ik zo slecht slaap erdoor, maar tegelijkertijd geniet ik van het groeiende leven. Het is en blijft bijzonder. Haha, zo raak ik vast aan gewend aan de gebroken nachten straks ;-).

Succes ermee!
 
Hoi allemaal,

Balen he, dat we van zoiets leuks toch ook eigenlijk best veel last hebben... Moet zeggen het wordt minder. Ik had dit ook al van de vk gehoord maar het schijnt dus echt zo te zijn. Nu heb ik volgens de metingen wel een flink lange baby in m'n buik maar t krijgt steeds minder mogelijkheid om te bewegen omdat t steeds groter wordt. En het verschil met 30 weken en nu (33 weken) merk ik wel.

Dus nog even volhouden! Ze kunnen op een gegeven moment steeds minder kracht zetten door het gebrek aan ruimte en daardoor wordt het ook steeds minder pijnlijk. Hoop voor je Ris dat het kindje snel helemaal indaald, dan kan t koppie ook daar niet zoveel meer schuiven en friemelen!
 
Ruimte heeft hij nog vollop! Hij is koppeltje aan het duiken en zet dan met zijn beentjes af, heel fijn. Toch ligt hij bijna altijd met zijn koppie beneden. Vanaf wanneer kunnen ze indalen? Ik heb wel veel last van steken onderin mn buik, maar ik denk dat het door onrustige beeb komt.
Ik vind 10 weken nog wel erg lang hoor, ik hoop dan inderdaad maar als hij minder ruimte krijgt, ook minder gaat bewegen.
Hebben jullie kleintjes ook vaak de hik? Deze heeft zowat de hele dag de hik.
Hopelijk komt ukkie iets eerder dan gepland.....

Liefs, Ris
 
Ik heb ook zo'n beweeglijke, maar werd er maar een keer wakker van 's nachts.
Lastig, maar ook gezellig vond ik altijd. Nu ben ik 41 weken en is de bewegingsruimte veel kleiner.

Niet teveel suiker, dus koekjes, chips en chocolade eten 's avonds, dat helpt misschien ook wel.
 
Ja, die van ons ook. Zeker 's avonds en als ik chocola heb gegeten! JAJA!
Ik heb letterlijk en figuurlijk veel baat bij een echte buikband. Niet zo eentje van H&M ofzo. Eentje van elastiek. Ik heb de mijne gekocht bij V&D van Carriwell en eentje als een odnerbroek gekocht bij Livera van Ten Cate. Die van Meleda is ook erg goed trouwens.

Wat bij ons ook helpt is de hand van pap! Als mijn man zijn handen op mijn buik legt, stopt ze met schoppen en draaien. Al hoe wel....ze wordt nu steeds brutaler, want de laatste tijd schopt ze gewoon terug! HAHAHA! Wie is nou bang voor pa!?
:p
 
Ik heb ook een drukke  bewegelijke baby. Hij is ook heel groot  daardoor val ik onder controle  van het ziekenhuis.ik wordt as. Zondag 38wk ingeleid daarom. Maar ze moeten de baby eerst proberen te draaien. Hij lag een tijdje  met zijn hoofdje naar beneden maar is toch weer gedraaid, hij ligt  dwars dat is echt geeeeeeen fijn gevoel! Zie zijn hoofdje of billen uitpuilen en zijn voetjes bewegen. Wordt er soms bijna naar van . Kan al Een tijdje niet meer liggend slapen. Dus zit half rechtop.  Daardoor kan ik als ik mazzel  heb toch 3 uur slapen. .niet aan een stuk helaas  maar vaak is het ook minder. Ik drink ook slaaplekker thee  een paar koppen op een avond. Denk dat ik daardoor ook iets beter slaap.  Heb soms het idee dat de baby er ook iets rustiger van wordt.  Kan geen kwaad zeiden ze in het ziekenhuis! Maar des al niet te min.  Ben blij  dat ik nog maar een paar dagen moet. Heb zo een last van me buik door dat dwarsliggertje! Succes  nog dames!
 
Terug
Bovenaan