Baby zo druk dat het pijn doet, wat helpt?

Bij mij ook zo’n druktemaker, en sterk! Ik ben bijna 37 weken ver. Baby trekt zich niets aan van de ruimte die er wel of niet is, douwt mijn middenrif door mijn lever omhoog en draait tegelijk met zijn hoofd als een soort schroef mijn bekken in... soms al boksend... idioot.  Ben telkens blij om hem te voelen, maar ik schrik me tegelijk ook vaak kapot. Als hij zijn benen strekt, dan rekt ie de baarmoeder op tot breder dan ik hem draag... ik ben smal en draag helemaal voor... Wat helpt...mijn handen niet op (de bovenkant van) mijn buik leggen, die gaat hij wegduwen.  geen bekkenband aan gedurende de dag, dan heeft hij overdag ook al beweging gehad en hoeft dat niet meer ‘s nachts (maar soms kan ik niet zonder bekkenband).het zwangerschapskussen (ik heb een megagrote) oprollen tot een rookworst en daar op je buik overheen gaan liggen. Dan hangt hij in mijn spieren en banden en kan ik me langer maken.  vaker naar de wc voor een plas (minder concurrentie voor de ruimte?)rechtop zitten (benen openen, buik flink laten hangen) waarbij je echt ruimte creëert onder je ribben...wel of geen suiker maakt bij mij niet uit  de handen van mijn man, inderdaad is het dan direct over (raar)...heel bewust in een goede houding gaan liggen, niet zelf gaan draaien ‘s nachts, maar die houding een tijdlang volhouden (soms moet ik samen met baby zoeken naar de houding die hij ok vindt, ik schik me daar naar, maak het me gemakkelijk, met veel kussens, en ik zorg dat ik dan daarna niet meer draai... want zodra ik draai is baby ook weer onrustig en op zoek...)naar de osteopaat, ik heb een hele goeie, die weet vaak wel ruimte te maken waar ik zelf eerst nog ‘in de weg’ zat.Esther
 
Terug
Bovenaan