Babyacne

<p>Onze dochter van 5 week heeft nu al een week haar wangen, nek, hals, onderkin vol met rode puistjes.. (of naja sommigen zijn wat puistjes en ook veel rode plekjes)</p><p>het word erger met de dag lijkt het wel, en ik hoop nou juist elke dag dat ze minder worden..</p><p>Iemand ervaring mee? Verdwijnt dit weer geleidelijk of duurt dit nog een tijdje?</p><p>(Ben al bij CB geweest en die gaf aan dat het babyacne was, ik zelf begon te twijfelen omdat het steeds erger word en roder)</p><p>soms zijn ze trouwens ineens rood en soms minder.. heel bijzonder.</p><p>ze heeft er gelukkig geen last van, maar lijkt wel heel zielig. </p>

Heeft onze dochter ook last van gehad, is eigenlijk voor de kleine niks zieligs aan want die merken er helemaal niks van. Alleen voor de volwassenen oogt het misschien wat minder.. weet niet meer hoe lang het bij ons duurde, maar na enkele weken was het gewoon helemaal weg. Lekker vanaf blijven en verder is er dan niks aan de hand :)

Hier ook heel erg geweest. Zal zeker tot 2 maanden zijn geweest. Ze is ook met extreem veel geboren. Niet aankomen inderdaad, en bij ons werd het soms ook ineens erger, dat komt nog door schommelingen in haar hormoonhuishouding, of omdat ze via jouw melk extra hormonen binnenkrijgt (mocht je bv geven).

Bij ons was het ook heel erg. Mijn dochtertje zat van haar kruin tot aan haar navel onder de pukkels, precies zoals jij beschrijft. Duurde inderdaad een aantal weken en ging vanzelf weg. 
Ik had een aantal weken een heel lieve baby, geen knappe :)

Ik heb een dochter van 2 jaar, zij had het ook heel erg. Duurde wel een paar weken voor het weg was. 
2 Weken geleden weer mama geworden van een tweede dochter, zij heeft het nu ook sinds een paar dagen. Ze is idd niet zo knap, maar het trekt echt vanzelf weg, het kan een paar weken duren. 
Niet aanzitten, niks erop smeren.. het gaat echt vanzelf weg!!

Ons zoontje heeft het rond die tijd ook gehad en bleef twee weken ongeveer. Daarna leek het terug te komen maar dat bleken meer bultjes te zijn omdat zijn huidje wat droog was. Toen heb ik er de wind en weer crème van Louis Widmer opgesmeerd en je zag het met de dag verbeteren!

Hoi,
Dit begon bij onze dochter ook zo en ze bleek eczeem te hebben.
Constitutioneel eczeem heet het en kreeg ze rond haar 5/6 weken.
Het begon met acne en hele kleine rode puntjes.
Heel haar huid werd rood met allemaal ontstoken bultjes leek wel en daarna werden het gele korsten omdat haar huid open lag.
Ik wil je niet bang maken maar als jouw gevoel zegt dat het erger wordt en het geen acne is dan vooral de ha bellen.
Ik ben ook telkens terug gestuurd totdat ik met haar kwam toen heel dr gezicht open lag. Heb dikke vette excuses gehad van de ha en ze schaamde zich diep!

Ga er niet allemaal zelf een creme op smeren want als het ook eczeem is dan heb je speciale zalf nodig.
Succes en laat je niet afwimpelen bij de ha! Vraag desnoods of het dit soort eczeem kan zijn.

Terug
Bovenaan