babybadje of tummietub

A

Anoniem

Guest
Wie kan me wat tips geven over badderen, als die kleine er straks is?

- we wonen klein
- we hebben zelf geen bad

Tummietub of badje? Standaard of zonder standaard?
Wat is wijsheid??

Groetjes
Martine

dat ligt er helemaal aan waar je zelf graag voor zou kiezen.
moet wel zeggen dat ik bij mijn vorige meiden een badje heb genomen omdat ik zelf dacht dat je daar ook langer mee zou doen en het idee in z on klein emmertje vond ik niks maar zijn mensen die dat wel prettig vinden.
maar of je een badje met of zonder standaart wil maakt denk ik niet zoveel uit je zou het badje ook op je wasmachine kunnen zetten, heeft mijn schoonzusje ook gedaan en dat ging prima.

succes met je beslissing groetjes scar!

Ik heb beiden aangeschaft en beiden ook veel gebruikt.
Tummytub was vooral voor het snelle badderen , maar het wassen gaat er wat moeilijker in als het om de benen gaat. Nou worden die kleintjes niet zo ontzettend vies dus is het nog geen ramp. Wat mijn dochter leuk vond aan de tummytub was dat ze er wat zelfstandiger in kon zitten naar mate ze wat ouder werd. Maar uiteindelijk is de tummytub gewoon te klein en heb je toch wel het badje nodig.
Voordeel van het badje is dat ze languit kan liggen en daardoor ook wat beter tussen de beentjes schoon kunt maken. En als ze dus groter zijn en niet meer in de tummytub past dan heb je nog steeds wat aan het gewone badje. Ondertussen is mijn dochter 16 maanden en zit nog altijd in haar badje enige dat er veranderd is is dat het badje tegenwoordig in de badkamer staat ipv. in de keuken.
Wij hadden wel een standaard maar slechts 2 keer gebruikt.
Ik vond het onhandig om met een vol badje te gaan lopen en we hebben dus het badje in de keuken op het aanrecht gezet met de stop boven de gootsteen. Zo kon het badje ook makkelijk leeg lopen. De tummytub zetten we in de gootsteen.
Dus mijn keuze zou zijn geen standaard en als je het kan bekostigen zowel een badje als een tummytub.

Groetjes Xanthe

Wij hebben alleen een badje en een badstandaard
Als tummytub kun je volgens mij ook een grote emmer gebruiken.
De kraamverzorgster vulde het badje met een emmer. (twee volle emmers is genoeg) Dat hebben wij ook een paar maand gedaan, het badje stond toen in de babykamer.
Na een paar maand kwamen we erachter dat het veel handiger is om het badje in de douche te zetten (met badstandaard). We vullen het bad door de douchekop in het bad te hangen en we legen hem door de stop eruit te trekken.
We hebben genoeg ruimte in de badkamer om het badje en standaard te laten staan. Anders kun je die eventueel ook nog ergens anders neerzetten (de standaard opgeklapt)
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005

Hoi hoi,

Wij hebben gekozen voor een badje met standaard. De tummytub hebben we geleend (ook met standaard) maar die hebben we maar 2 keer gebruikt ofzo, onze dochter vond het echt helemaal niets die tummytub....

De eerste tijd hebben we het badje in de babykamer gehad   omdat het daar lekker warm was en later hebben we het badje verhuisd naar de badkamer omdat mevrouw het spetteren wel erg leuk begon te vinden. Ze is nu ruim 2jaar en ze wil nog steeds af en toe in het badje. Dat zetten we dan onder de douche of in het grote bad of als het erg mooi weer is buiten in de tuin op de grond.

AKortom als er bij ons iets veel gebruikt si dan is dat het badje wel! De standaart moet je natuurlijk ff kijken als je het badje bv op de wasmachine kan zetten is het niet nodig maar anders is het toch wel handig. Let er wel  op als je er een koopt dat je er een neemt die de goede hoogte heeft anders krijg je best last van je rug!

Groetjes Sandra, mama van Kirsten en nu 26w en 5d zwanger van de 2e

Wij hebben het badje en de tummy nauwelijks gebruikt. Allereerst gaat die van ons niet iedere dag in bad, maar 3-4 keer per week. Vervolgens vond ik het altijd een enorm gesleep met emmers water, dus ik heb heel snel een badstandaard gekocht voor in het grote bad. Maar eigenlijk ging ons kleintje al heel snel mee douchen. Lekker bij papa op de arm, daarna stond mama klaar met de handdoek. En als ik snel moest en papa was niet in de buurt, dan gebruikten we gewoon de wastafel.

Je leest het al, zoveel mama's, zoveel verschillende ervaringen. Mijn tip: maak het jezelf zo makkelijk mogelijk, je bent met name in het begin toch al heel druk met alles en nog wat.

Groetjes,
Tamara

Reuze bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga voor badje met standaard. Standaard kan in babykamer of keuken. Keuken, dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. Die is groot, water in de buurt en zeil op de grond.

En eventueel ook in de douche boven de afvoer.

En eventueel op wasmachine.

Mogelijkheden genoeg.

Dank jullie wel
Martine

Mmmmm...ik wil toch even reageren op het stukje waar geschreven wordt over je kindje onder de douche meenemen.....

Je zult toch zowiezo een keuze moeten maken tussen badje of tummytub(in de kraamzorg...had ik een voorkeur voor het badje)ik zou zelf gaan voor het badje....is ook nog eens ideaal als je kindje iets groter is....kunnen ze er lekker in zitten....en ze zitten veilig klein(mits je er bij blijft vanzelfsprekend!!!!)

Maar je kleintje onder de douche meenemen????Ik persoonlijk vind dat het gevaarlijkste wat eris!!!!....alles is glibberig je kunt nooit je kindje goed inzepen,niet bij alle plooitjes komen en niet te vergeten het hoofdje op de goede manier ondersteunen!!!!!
Maar het grootste gevaar vind ik dat het te glad en glibberig is,1 moment is genoeg om je kindje hard te laten vallen(per ongeluk)......neem je kindje dat veilig mee in bad,in een speciale badstandaard....daar ligt of zit je kindje in......hoef je je later nooit een verwijt te geven als het mis zou gaan!!!!!

Maar nogmaals....dit is MIJN mening.

Gea

Terug
Bovenaan