babybadje of tummietub

Hoi Martine,

Wij hebben een badje en een tummietub. Ons zoontje is nu ruim een jaar en ik heb met 6 maanden een grotere tummietub gekocht. HIj vindt het nog steeds geweldig, maar ik hoor ook van anderen dat hun kindje de tub niet fijn vond. Als je de mogelijkheid hebt, zou je een tub van een vriendin kunnen lenen. Bij ons staat de tub in het badje, dan heb je gelijk de goede hoogte, maar het badje staat wel op een standaard. Bij die standaard moet je er wel op letten dat het water niet via de pootjes wegloopt, dan krijg je roestende pootjes en dat is natuurlijk ook weer onveilig.
geniet van je zwangerschap
Patries

Hoi Gea,

Natuurlijk kleven er risico's aan douchen, net zoals aan de tummy en het gewone badje, in alle gevallen moet je je heel bewust zijn van wat je doet. Inzepen doe je al voordat je kindje in bad/douche of tummy gaat (zo heb ik het van de kraamverzorgster de vorige keer geleerd), als het op de commode ligt. Het is juist veel makkelijker om bij alle plooitjes te komen, want je kunt je kindje wat je op de arm hebt, veel makkelijker even in een andere houding leggen.

Wat mogelijk uit mijn stukje over het douchen niet helemaal uit de verf kwam, was dat het vooral een actie was van ons tweetjes, dus met man. Ik stond bijvoorbeeld al onder de douche, dan kwam mijn man met ons ingezeepte zoontje, ik nam hem over, hij kroop en kruipt nog steeds heerlijk tegen me aan, ik kan overal heel makkelijk bij, spoel hem lekker af (de straal niet op zijn hoofdje uiteraard) terwijl mijn man in de tussentijd de kleren klaarlegt, hem vervolgens weer overneemt en lekker op de commode afdroogt. Als het moet, kunnen we op deze manier alledrie binnen 30 minuten fris en fruitig aan tafel zitten (zonder mijn haar fohnen uiteraard ;) )

Nog een andere opmerking: ik ben niet heel erg klein (1.70), maar ik vond de standaard badstandaard van Bebe Jou aan de hoge kant. Daardoor kreeg ik met badderen en tummyen altijd last van mijn schouders.

Groetjes,
Tamara

Terug
Bovenaan