Babyborrel/ kraamfeest

Onze tweede is opkomst!
We vonden de kraamvisite bij onze oudste zo vreselijk;
na 4 maanden, nog elk weekend (!!!) dat we dit keer graag
een babyborrel organiseren.

Iemand ervaring mee??

Huren we een zaaltje? Of houden we het thuis?
Feesttaart? Beschuit met muisjes?
Hele dag?? Paar uurtjes??

En o ja, hoe doe je dat met de geboortekaartjes?
Druk je een babyborreltekst op het kaartje?
Of stop je een apart kaartje erbij?

En dan nog; Wat voor tekst??????

HELP ONS.. hihihii

Hoi!

Hier juist precies het tegenovergestelde. Wij hebben bij de eerste een kraamfeest gegeven, omdat we inderdaad niet wilden dat we maar visite bleven houden.

Nou, helaas werkte dat zo niet helemaal. Fysiek en emotioneel was ik er nog helemaal niet aan toe (wij hebben het drie weken   na de geboorte gedaan). Veel visite kwam alsnog binnen die drie weken, omdat ze de baby snel wilden zien. Op de dag van het kraamfeest was het super druk. Iedereen kwam, wat we niet hadden verwacht, dus het huis zat vol. Na een uur ben ik overstuur naar boven gegaan met baby. Ik had het helemaal gehad. Lotte moest ook een voeding, dus ben haar heel langdurig gaan voeden en niet meer naar beneden gekomen voor iedereen weg was.

Wij hadden het op het kaartje laten drukken. Ik ga dus deze keer echt geen kraamfeest meer geven! Dan maar visite die nog weken lang komt, maar dan kan ik zelf bepalen of ik er op dat moment aan toe ben om visite te ontvangen.

Groetjes, Marisa

Wij hebben wel een babyborrel gedaan en onze ervaring is precies contra wij willen niks anders.

Wij hebben de babyborrel  5 weken na de uitgerekende datum gepland uit eindelijk werd dat  7 weken want onze zoon werd 2 weken eerder geboren. We hebben tegen iedereen gezegt dat we een babyborrel zouden doen en dat we graag wilde dat iedereen
zich er ook aan zou houden (klinkt raar maar iedereen had er wel begrip voor) je hebt uiteraard wel directe familie en vrienden die komen sowieso eerder maar daar kan je ook makkelijkk tegen zeggen nu even niet. (Wij hebben de babyborrel in tweeen gedeeld want we hebben een grote familie en vrienden kring)

We hebben een borrelkaartje bij het geboorte kaartje gedaan (de borrelkaartje hebben we zelf gemaakt en uitgeprint).   ik heb er een gedichtje/rijmpje van gemaakt (wil je een voorbeeld schrijf het dan even dan zal ik hem hier schrijven).

De beschuit met muisjes heb ik achterwegen gelaten want met veel kinderen (en volwassenen) over de vloer wilde ik niet nog na een jaar die kleine muisjes tegen komen. Ik heb soesjes (ingevroren) gekocht een paar plakken (goedkopen) chocola en muisjes. Als je de chocola smelt en dan de soesjes er in doopt dan in de muisjes en laat drogen. heb je een heel orginele traktatie en geen muisjes op de grond.

heb je meer vragen dan lees ik het wel
succes met je beslissing

groetjes quinta

Hallo!

Tja ik heb ook heel lang geworsteld over wat we zullen doen. Mijn man maakt het niets uit, maar ik zie enorm op tegen al die weken bezoek. We hebben nu besloten dat we toch een kraamfeestje houden van half 2 tot half 5 en die gaan we plannen 5 weken nadat de kleine is geboren. We hebben de uitnodigingen bij de drukkerij besteld en die worden gelijk met de kaartjes geleverd. We versturen wel 100 kaartjes en 65 daarvan krijgen een uitnodiging voor het feestje... We zetten een grote tent in de tuin die we aan de openslaande deuren in huis zetten, zodat we huis en tuin hebben om de mensen te ontvangen. Ik heb mn man gevraagd ALLES te regelen en hij zou dat doen samen met 2 vrienden dus ik ga er vanuit dat het allemaal wel goed komt!

Qua hapjes moet ik nog ff bedenken hoe ik dat ga doen... Die soesjes zijn een briljant idee, kisten bier en fridrank en gewoon wat zoutjes,   dan zal het vast en zeker allemaal  wel gaan. Ik hoop dat het weer meezit en dan kunnen kinderen en mensen naar buiten en dan zal het helemaal wel goed komen. Met een verjaardag hebben we ook vaak 40 mensen in huis. Staantafels en verder kletsen de mensen wel met elkaar hoor. Na 1 middag ben je er helemaal vanaf joh ideaal!

Ik heb als kadotip wel een envelopje aangegeven. Misschien een tip? anders krijg je veel te veel van het zelfde of spullen waar je niks aan hebt...

Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal

Mamma tientje, wat grappig wij hebben vorig jaar het zelfde gedaan als dat jij nu verteld wij hebben ook een tent aan het huis gezet super handig. Wat je zegt wat zoutjes en drinken en walla klaar.

Het was een geslaagd feest!!! ze zeggen nu al, je zoon word over een half jaar 1 jaar, weer een feestje!!! hahaha

Hoi,

Wij hebben toevallig net afgelopen zaterdag een kraamfeestje gegeven voor onze 2e. We deden dit met name omdat het voor onze dochter van 1.5 niet te doen is om elke keer visite te hebben. Je bent toch erg druk met de baby straks en met nog een kind erbij is het gewoon heel erg druk. Het is vaak 21.00 uur eer dat we op de bank neerploffen en om dan nog eens visite te ontvangen... Kijk de mensen die dicht bij je staan komen toch wel en de rest kan prima op een kraamfeest komen.
Bij ons was het erg geslaagd en we hebben erg leuke reacties gekregen. Omdat het winter was en we de tuin er niet bij konden betrekken hebben we het buiten de deur gedaan. IDEAAL! Geen gestress meer met boodschappen, heen en weer rennen met hapjes enz enz. We hebben het bij Abrona gedaan. Dat is een instelling die dagbesteding biedt voor geestelijk gehandicapten. Hier in onze woonplaats runnen ze een lunchcafe. Erg gezellig sfeertje en heel huiselijk ingericht. Iedereen was er weg van. De bediening door geestelijk gehandicapten viel ook in de smaak. Is weer eens iets anders he. Wij deden het van 9.30 tot 12.30 LANG ZAT!! en bewust in de ochtend want als je het in de middag doet moet je toch drank serveren en dat vonden wij niet passen bij een babyfeestje en tevens wordt het dan erg kostbaar. Wij hadden koffie, thee, fris en beschuit met muisjes en snoep op tafel voor de kinderen. Er was tevens een kinderhoekje ingericht met kleurpotloden en kleurplaten. De ouders waren hier erg blij mee want die konden even lekker koffie drinken hierdoor. We betaalden 5,- pp en dan mocht er onbeperkt koffie thee en fris worden gedronken en ook de beschuitjes werden maar aan gesmeerd. Kortom wij vinden het een aanrader. We hadden 80 man en waren voor 400,- klaar! Het is voor onze kleine meid veel fijner dat we geen hordes visite hebben en voor ons ook. Ze moet erg wennen aan het nieuwe gezinslid en ligt erg dwars en we hadden er echt geen stroom aan kraamvisite bij kunnen hebben. Mensen die op het feestje niet konden komen laten we nog wel komen maar op 2 vaste tijden. Do-middag en Za-middag tussen 15.00 en 17.00. De zondag is van ons en daar komt niemand aan en op deze manier hebben we een beetje rust in de week.

Succes!
gr.Ing

Wij kiezen dit keer ook voor een kraamfeest.
Bij mijn dochter (geb. 3-12-2007) had ik in mei nog kraamvisite.....
Dus nu   1 feest bij ons thuis, van 3 tot 6. Nu maar hopen op mooi weer, dan kan het lekker buiten.

liefs van Gea

Wat Ing3 zei; van het oudere kind van slag; had ik eerlijk gezegd niet eens bij nagedacht. Ons zoontje is 2jaar en 4 maanden als de kleine geboren wordt. Hij is altijd erg makkelijk geweest; psz etc etc overal gaat ie zonder problemen naartoe. Maar zo'n behoorlijke gezinsverandering zou natuurlijk nog wel eens voor probleempjes kunnen zorgen ja!

En Quinta78; Babyborrel gedichtjes, voor op de kaartjes; heeeeeel graag!!!

Weet niet hoe jullie het volgende hebben gedaan; ik vond het bij onze oudste altijd heeeeeel erg vervelend, als mensen hem zomaar uit de box/wandelwagen/etc pakte, om even vast te houden. Ik heb bij een babyborrel ook zo'n idee;
dat kind gaat van hand naar hand; baaah, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken! Kan me daar nu al druk over maken! Onze oudste was, tot zijn derde vierde maand namelijk steeds van slag, als hij in zoveel handen had gelegen. Hoe pak ik dat dan aan??
Kind in de draagzak hangen?? Kan niemand je baby bewonderen...

Wij zijn beide nog vrij jong, en wat zulke dingen betreft, voel ik me altijd zo onbegrepen. Ik moet eens niet zo mauwen; zeggen ze, want joh; zo zijn  jullie (wij dus..)  ook groot geworden. Af en toe denk ik wel eens; was ik maar 35, dan had je netjes gevraagd of babylief slapend uit zijn bedje getild mag worden; als het antwoord nee zou zijn, zou het geaccepteerd worden! Maar dat is een heel ander dilemma...

Om nog even terug te komen op het kraamfeest. Die tent vind ik een leuk idee! Zelf dachten we ook aan een luchtkussen. Hier in de buurt verhuren ze die voor 50,- per dag.
En wat een van de andere dames zei; 's morgens! Alcohol vind ik idd ook niet erg passen. We hebben een paar doordrinkers in de familie, dus zou het feest om 22.00 nog niet afgelopen zijn, denk ik zo. Maar zou ik eerder va 13.00 tot 15.00 kiezen, omdat waarschijnlijk veel mensen op zaterdag en zondag om half10 nog op een oor liggen..

In elk geval; alvast thnx voor de tips!! Jullie zijn great!

Terug
Bovenaan