Babyborrel/ kraamfeest

Hoi,

Wij willen ook een kraamfeest geven en wel bij ons in de tuin.
Ben 2 juni uiterekend en wil het kraamfeest begin juli geven en hoop op mooi warm weer.
Wij doen het bewust op zondagmiddag. De meeste mensen zijn lekker vrij en blijven niet ongevraagd hangen, want ze moeten de volgende dag weer werken. Wat wij ook doen is een begin en eindtijd op het kaartje zetten.Weten de mensen waar ze aan toe zijn, anders verwachten ze nog eten ook
Wij hebben ook al een zoon die dan net 5 is en moet net zoals de anderen ook al zeggen zijn aandacht gaan delen met zijn broertje en dan al die tijd visite is niet fijn.
Er gebeurd in huis al zo veel.

Tip voor de kids: i.p.v soesjes gewoon cakejes(of grote cake)  met glazuur door de muisjes halen, heb je ook geen choclade en slagroomvlekken.

Ik ben ook wel benieuwd naar de babyborrelgedichtjes.

Evelien

Wij zijn zelf erg aan het twijfelen of we een kraamfeest zullen geven. Opzich lijkt het mij wel erg handig voor onze dochter. Maar we zijn dan wel afhankelijk van mooi weer, want we kunnen niet alle mensen in huis houden. Als we een kraamfeest geven dan zou het op zaterdag 20 juni zijn, dus kans op mooi weer is denk ik wel aardig groot.
We hebben een dochter die 2jaar en 5 maanden is als dit kindje wordt geboren en om voor haar de rust te bewaren lijkt het mij erg handig. Maar we twijfelen dus nog.

Ik heb al wel wat tekstjes op internet gevonden:

Bezoek vinden wij fijn,
maar mag het op ons kraamfeest zijn
op zaterdag ...... van 15.00 tot 18.00 uur.

Omdat ik nul geworden ben
en nog niemand ken.
Wil ik een kraamfeest geven,
kom je ook even?

Hoi,

Ik hoor hier allang niet meer thuis, maar wilde ook even reageren.

Mijn dochter (alweer bijna een!) is ons eerste kindje. Maar vantevoren wist ik al dat ik niet iedere dag mensen om me heen wilde hebben.
Dus toen ze eenmaal geboren was, plande we de visite zo dat we een dag rust hadden, dat er de dag erna een paar mensen mochten komen, dan weer rust enz.
Maar goed ook, want ik was helemaal overdonderd door alles. En heb nog een paar dagen in het ziekenhuis gelegen.

Toch kreeg ik na 6 weken een enorme verrassing. Mijn vriend en ouders hadden een kraamfeest georganiseerd! Bij ons thuis, vanaf 's middags (vond het al zo vreemd om vroeg te moeten gaan winkelen haha) tot 's avonds laat. Ik mocht zitten en de hele tijd pronken en heb ook niet anders gedaan.
Zo kwamen toch nog mensen die nog steeds niet geweest waren en hadden we de weekenden weer voor onszelf.

Als je het doet, zorg dan ervoor dat jij die dag niks hoeft te doen. Het is al vermoeiend genoeg.
En je kan ook zorgen dat je een aantal 'smorgens laat komen en de rest eind van de middag.
Niet alle babies kunnen tegen zoveel drukte, ook iets om rekening mee te houden. Laat in ieder geval je kindje op zo'n dag niet van hand tot hand gaan, want dan heb je een overstuur kind 'snachts.

Succes

Reneke

Wat het van hand tot hand gaan betreft, dit wilde ik zeker niet! Lotte sliep het eerste gedeelte van het kraamfeest. Toen ze wakker werd heeft mijn man haar 'rondgedragen'  langs alle visite die er dus toen al was.

Daarna ben ik mijn dochter gaan voeden en toen dat klaar was (mijn dochter dronk erg langzaam, dus dat duurde wel een uurtje) was er meer visite gekomen en heeft hij nog een rondje met haar gemaakt. Omdat het bij ons thuis was kon dit goed.

Ik had trouwens geen speciale hapjes of zo. Beschuit met muisjes voor de fanatiekelingen en verder gewoon zoutjes e.d.

Groetjes, Marisa

Hoi,

Wij hebben het in de ochtend gedaan omdat mensen die je de moeite waard vinden echt wel van 1 oor afkomen en...omdat de meeste kindjes slapen tussen 13.00 en 15.00 en mensen met kindjes dan niet komen omdat ze geen slaapje gaan overslaan. Enne ze hoeven niet perse om 9.30 op de stoep te staan he. Om 12.00 en dan even blijven kan ook. En wat dat van hand tot hand betreft. Ik doe daar niet aan en nee is nee. Het wordt me wel gevraagd hoor zo van geef hem ff maar ik zeg dan nee want als we daar aan beginnen wil iedereen hem vasthouden en dan wordt het kind gek. Misschien moet je ff een t'shirtje laten drukken met don't touch just watch! Heeft ook nog wel humor. Onthou dat jij de moeder bent hoe jong je ook bent jij met je man/vriend uitmaakt wat er met je kind gebeurd. Als mensen dit niet begrijpen is dit hun probleem. Het voordeel van het thuis met een tent doen is dat je je kindje ook een poosje op bed kan leggen. Mogen ze even boven de wieg kijken!

gr.ing

Hoi,

Wij hebben het in de ochtend gedaan omdat mensen die je de moeite waard vinden echt wel van 1 oor afkomen en...omdat de meeste kindjes slapen tussen 13.00 en 15.00 en mensen met kindjes dan niet komen omdat ze geen slaapje gaan overslaan. Enne ze hoeven niet perse om 9.30 op de stoep te staan he. Om 12.00 en dan even blijven kan ook. En wat dat van hand tot hand betreft. Ik doe daar niet aan en nee is nee. Het wordt me wel gevraagd hoor zo van geef hem ff maar ik zeg dan nee want als we daar aan beginnen wil iedereen hem vasthouden en dan wordt het kind gek. Misschien moet je ff een t'shirtje laten drukken met don't touch just watch! Heeft ook nog wel humor. Onthou dat jij de moeder bent hoe jong je ook bent jij met je man/vriend uitmaakt wat er met je kind gebeurd. Als mensen dit niet begrijpen is dit hun probleem. Het voordeel van het thuis met een tent doen is dat je je kindje ook een poosje op bed kan leggen. Mogen ze even boven de wieg kijken!

gr.ing

Hi,

Vind het super het kraam feest maar wanneer is een goede tijd. Ik bedoel na 3 weken vind ik wel een beetje snel voor mij mijn man en de baby maar 3 maand later is ook weer zo laat.

Ik hoorde ooit dat je als pas bevallene 6 weken rust moet nemen en wennen en dan pas iets kan gaan ondernemen enzo.

Bij ons is het de bedoeling dat de baby rond de laatse 2 weken van april komt en ik wilde het dan in juni doen ofzo dit ook omdat het niet alleen eenkraamfeest wordt maar ook omdat manlief jarig is en wij 5 jaar zijn getrouwd dus dacht maak er meteen een feest van. Kan toch?

Dillema

Hoi moksi19

Ik ben begin juli uitgerekend,
en we willen zo half augustus het kraamfeest geven.
Omdat ik bij onze oudste 16 dagen overtijd liep;
ga ik ervan uit dat de baby dan min.4weken-6wk is.
Wij bezochten al fam. verjaardagen na 14 dagen;
doe je toch wel hoor. Na 6 weken vond ik onze oudste
al zo groot ineens! Je bent er trots op,
en zodra je je weer goed voeld (ik na 5 dagen..)  ga je lekker
wandelen en doen, om iedereen je baby maar te laten zien..
Dus wilde we het bij de tweede
in elk geval beneden de 6 weken vieren.

Groetjes

Terug
Bovenaan