Babycook!!

Goeie vraag van Moon, wil ik ook wel eens weten. Anouk eet vaak niet zoveel groente. Moet dan veel weggooien van de kant en klare potjes. Ze krijgt dan wel 2 dagen achter elkaar het zelfde aangeboden, daarna gaat ie de prullebak in of heeft de hond een heerlijke maaltijd... Zo zonde! Ze lijkt er ook niet zo kapot van te zijn. Benieuwd dus naar meer reacties op de babycook, zowel positief als negatief.

Ik heb die van beaba. Hij kan stomen, blenden, verwarmen en ontdooien. Je doet alle ingrediënten in het mandje, dan water in het reservoir en dan stomen. Alle ingrediënten kun je er rauw indoen. Daarna in de blender, ff mixen en je hebt een gezond lekker prakkie!! Ook fruit kun je erin stomen. Zelfs aardbeien mag dan. Google anders ff babycook, dan zie je precies wat het is. Carmen eet nu beter & lekkerder!! Oh ja, en gezonder ;-)

Ik heb die van Avent, kan in principe hetzelfde als de Beaba. Je doet water in het reservoir om te stomen, als je bijv. 150 ml water erin doet stoomt ie 15 min, 100ml water stoomt ie 10min. Er zit een schema bij wat je met hoeveel maanden mag en hoelang je moet stomen.
Dan kan je de beker omdraaien om het meteen te pureren, dat vind ik zoo handig!

@Moon: Ja, je stopt alles er rauw in, stoomt, draait hem in 1x om, pureert en a la olvarit, maar dan lekker!

Een ander advies, een baby kookboek. Ik heb er 1 van Jenny (weet ff dr achternaam niet, zoek ik later op) en daar staan ook leuke varianten in! Ik laat Lis 1 week lang dezelfde pure smaak proeven, of ze het de 1e dag nou lust of niet. Dat helpt heel erg, ze went aan de smaak.

@Jan10:vlees en vis kan je ook erin stomen en pureren. Je krijgt bij de Avent een receptenboekje voor hoelang etc.
Is geen domme vraag hoor, ik vond het eerst ook een beetje vreemd....

Terug
Bovenaan