Babydrager Tula of Ergobaby

<p>Hoi mensen,</p><p>Een paar weken geleden hebben we een baby gekregen. Ik zou graag een draagzak willen aanschaffen om de baby bij me te dragen. Nu heb ik eea gelezen en twijfel tussen de Tula Free to grow, de Tula Explore en de Ergobaby omni 360</p><p>Hebben jullie tips, welke draagzak fijn is en waarom?</p><p>Alvast bedankt!</p>

Hi! Ik ben draagconsulente geweest en wil je wel advies geven.. heb voornamelijk ervaring met tulas. Je kunt me op marktplaats onder Melody Tula vinden. Groetjes!

De ergobaby is geen ergonomische draagzak. Het wordt sterk afgeraden om je kind te dragen met het gezicht van je af. Rug en heupen staan dan in een positie die niet wenselijk is voor je kindje. 
Ik zou daarom kiezen voor de tula ftg. 

Wij waren zeer tevreden over de ergo. De eerste maanden draag je kleine zeker met het gezicht naar je toe. 
wij hadden er een aantal getest (met onze kleine ) oa tula, maar dat ze niet goed in, vooral bij mijn partner die hem het meeste zal dragen. 
pas bij 10mnd zat de naar voren, maar alleen voor de kleinere stukken 

Wij vonden de ergobaby niet fijn. Toen twijfel tussen ftg en explore. Gekozen voor die laatste ondanks dat we onze zoon niet van ons af willen gaan dragen. De explore zat hij mooier in, heeft een stevigere hoofd/ neksteun en iets langere schouderbanden waardoor je hem makkelijker alleen aantrekt. 

Dus kunt het beste proberen welke voor jullie het beste zit. Waar ik ook achter kwam is dat er mesh varianten zijn (met dat zwarte vak erop) en zonder. Dus bij een tula heb je die keuze ook nog.. met mesh is beter ademend wat in de zomer fijn kan zijn. Maar misschien ook koeler in de winter?

Egobaby adapt vond ik heel fijn, later de ergobaby Omni gekocht toen ons zoontje ouder was. Maar z'n heupjes zitten in die stand naar voren niet helemaal goed. We gebruiken hem dus alleen met gezichtje naar ons toe of soms op de rug. Dan vind ik het wel een fijne draagzak waar ons zoontje van bijna 2 nog steeds graag in zit. Goed om via een draagconsulente of andere professional info te vragen over hoe de heupjes moeten zitten, dan kun je het zelf eigenlijk direct zien of het goed zit.

Ik had beide. Tula free to grow, heel mooi. Ergobaby was minder mooi maar oh wat was die fijn. Dochter zat heerlijk naar voren te kijken en hij is mooi stevig. Dus ik raad ergobaby aan! Tula heb ik verkocht toen ik merkte hoe fijn de ergobaby was.

Ik ben voor de Tula free to grow gegaan, heel tevreden over, onze dochter zit er nog steeds af en toe in (13,5 maand) en vanaf 3 maanden. Daarvoor vond ik een rekbare doek fijner.
Maar het is heel persoonlijk natuurlijk! Als het kan, zou ik ze ergens uitproberen.

Terug
Bovenaan