Babyfles sterilisator

Hoi, wij hadden een magnetron sterilisator van Alecto. Nooit problemen mee gehad. Dr Brown fles (hadden wij) uit elkaar halen, even alle onderdelen afspoelen onder de kraan en erin. Zelfde voor alle spenen. Ideaal! ?
 
[quote quote=10476438]Hoi, wij hadden een magnetron sterilisator van Alecto. Nooit problemen mee gehad. Dr Brown fles (hadden wij) uit elkaar halen, even alle onderdelen afspoelen onder de kraan en erin. Zelfde voor alle spenen. Ideaal! ?
[/quote]

Helemaal mee eens. Gewoon in vaatwasser is ook prima maar af en toe in de magnetron sterrilisator precies hetzelfde zoals jij zegt
 
[quote quote=10476438]Hoi, wij hadden een magnetron sterilisator van Alecto. Nooit problemen mee gehad. Dr Brown fles (hadden wij) uit elkaar halen, even alle onderdelen afspoelen onder de kraan en erin. Zelfde voor alle spenen. Ideaal! ?
[/quote]Zo doe ik het ook.
In het begin vaak en nu elke week.
Stel dat er iets besmettelijks aan de hand is, zoals spruw, is het wel fijn een makkelijk iets te hebben om vaak te steriliseren.
 
Pannetje kokend water en klaar is kees. Beetje zonde van het geld zo'n apparaat. Zou het misschien alleen kopen als het kindje veel te vroeg is gekomen. Maar ook dan wat is er mis met een pannetje en kokend water. Uit ervaring zoveel werk is het niet.
 
Ik had een magnetron sterilisator van Avent te leen en heb het idee dat hieraan twee combi magnetrons/ ovens bij ons stuk zijn gegaan. Ze blijken oververhit te kunnen raken als er niet genoeg vocht gecirculeerd kan worden (Bij zo'n sterilisator blijft al het vocht in de bak en komt het er niet in). Ik ga er dus niet meer aan..
 
Ik had de sterilisatorbak van dr Brown is heerlijk ruim! Alle flessen onderdelen+kolf en kolfflesje uit elkaar 6 minuten in de magnetron en klaar!
Vaatwasser kan ook maar vondt het altijd fijn om s avonds als de kleine te bed ging alvast de kolf en fles enzo klaar te zetten voor de volgende werkdag. Dan zo gepiept.
 
@Saskiaaatje: Dat is vreemd. Bij die Avent van ons zitten kleine gaatjes bovenin. Misschien te weinig water of te lang in de magnetron? Geen idee hoor. In de handleiding staat heel duidelijk hoe lang de sterilisator erin moet en op welke stand. Even een keer uitrekenen en je weet hoe het werkt. Het is nml niet een kwestie van erin stoppen en maar iets intoetsen. Ieder apparaat heeft een ander vermogen. Maar flessen moet je ook niet een uur later koken, bij wijze van .. ?
 
Mijn Hegen flessen kun je uitkoken in de pan 3 minuutjes, of steriliseren in de magnetron of gewoon in de vaatwasser. Tip is wel om ze eerst ff af te spoelen en je vaatwasser regelmatig te reinigen. Zo blijven de spenen ook mooi :) De flessen blijven sowieso mooi helder, niet zoals bij andere merken dat je zo'n witte waas krijgt.
 
Terug
Bovenaan