Babyfoon

Eergisteren wilden we een babyfoon aanschaffen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat we eigenlijk zonder al teveel voorkennis de winkel zijn binnengestapt (dus geen reviews gezocht en zeker geen idee wat er allemaal op en aan een babyfoon van tegenwoordig zit)

Nu komen mijn man en ik er niet helemaal uit. Ik wil nl gewoon gaan voor een "gewone" babyfoon...hij wil (voor zijn gemoedsrust) graag zo een met van die matjes die bewegingen registreren (zodat, mocht de baby stoppen met ademen, je na 20 sec alarm krijgt en je dus als de wiedeweerga nog naar boven kunt rennen om je kind te redden). Die we hebben gezien is een van Angelcare.

Tja, ik vind het natuurlijk HEEL belangrijk dat mijn man er ook een goed gevoel over heeft en ik zie natuurlijk liever niet dat hij zich "zorgen" maakt. Maar ik vind het niet nodig. Met een goede babyfoon hoor je ook de ademhaling etc.

Nou ja, laat ik, voordat iedereen een mening vormt naar aanleiding van wat IK denk....eerst eens vragen: "kopen jullie een babyfoon? Zo ja? Wat voor een en waarom?" Ik ben dus benieuwd naar al jullie ervaringen en of er ook mensen zijn die ook zo'n babyfoon met sensormatjes hebben.

Alvast bedankt!

Wij hebben bij onze eerste dochter een babyfoon gekregen bij een abonnement op Ouders van Nu. Ik vind het ondingen. Werkelijk waar....ik word er bloednerveus van. Als er een auto voorbij reedt sloeg dat ding al aan en ik zat stijf op de bank. Als je kindje huilt...echt huilt, hoor je dat wel. Ik heb hem overigens nooit 's nachts gebruikt, alleen overdag. Bij mijn zoontje is hij niet eens meer in gebruik geweest en ook nu blijft hij in de kelder staan.

Zo'n Angelcare ding dat je beschrijft....tja, laat ik het vriendelijk een verworvenheid van de moderne techniek noemen maar mijn huis komt het niet in. Heb een beetje vertouwen in je kindje. Ik zou helemaal stijf op de bank zitten dan. Maar goed, ieder zijn mening.

hoi,

ik mama van Jannes nu 1.5 jaar oud en zwanger van de 2de uitgerekend 17 juli,
hebben een baby tell,
deze sluit je aan op je mobiel en kan onbeperkt ver bereik hebben.
met andere is het zo, zit er een muur of vloer tussen scheeld dat 50 meter in je bereik !
ben je dus buiten en ligt je kindje boven 2 kamers verder doet ie het niet....
de babytell is duur maar echt geweldig goed ! je hebt wel een telefoonaansluiting nodig maar dat wordt zelfs mee geleverd !
wij gebruiken hem alleen als ik even buiten ben de paarden/dieren voer of in de tuin bezig ben en hij ligt te slapen.
onze ervaring is als je hem savonds aan zet je niet rustig bent....
wij hebben veel vertrouwen in Jannes dat hij het wel red, en mocht hij huilen mag hij niet zomaar uit bed ! huilen is niet erg...ze leren er erg veel van en mocht het nodig zijn hoor je ze echt wel ! ( en voel je dat aan )
met de baby tell kun je zelfs van afstand even opbellen om te luisteren,
nadeel vinden wij, staad hij aan en wordt je gebeld moet je binnen 3 keer overgaan de telefoon opnemen anders hoort de gene die jou belt een piep van de babytel en hangd deze op....maar een ander kan nimmer zonder jou code te hebben meeluisten !
succes met je keuze !!

Een Angelcare raad ik je niet aan. Die dingen geven nog wel eens vals alarm, als je kindje bijv. buiten de sensoren gaat liggen of gaat zitten en dan zit je dus midden in de nacht rechtop in je bed met het idee dat je kindje dood gaat.
Als je kindje gezond is en je houdt je aan dingen als het bedje kort opmaken en als je kindje wat groter is een slaapzak is het niet nodig. Je moet dan echt vertrouwen hebben in je kind dat het goed zal gaan. Het hebben van een kind is leren omgaan met angsten.
Een gewone babyfoon is wel handig, maar niet echt noodzakelijk. Als je op een flat woont is het echt niet nodig. Maar nu wij in een huis wonen, onze 1e dochter aan het spelen is, de tv aanstaat en de deur naar de gang dicht is, dan hoor ik onze 2e dochter niet altijd.
De babyfoon die wij hebben is van Phillips Avent, heeft dect technologie en dat is zeker een aanrader. Wij hebben nog nooit een andere baby over de babyfoon gehoord en hij slaat alleen aan als onze dochter huilt.
Verder heeft hij een terugspreek knop. Wat echt redelijk nutteloos is. Ik gebruik het in ieder geval niet.

Maar zelfs op de meest sensitieve stand hoor je geen ademhaling hoor. Gelukkig!!!! Ik zou helemaal gek worden. Zo hebben onze dochters allebei nog geen 2 weken bij ons op de kamer gelegen. Baby's maken veel herrie hoor!!!!

Wij hebben een dect babyfoon van Philips (twee jaar oud, tegenwoordig is die van Avent/Philips), ben er erg tevreden over.
Wij gebruiken hem nog steeds in huis, aangezien ons huis zo goed geïsoleerd is dat als de deuren dicht zijn en wij beneden zijn en m'n dochter boven slaapt we haar niet horen als ze huilt (ok, als ze echt heel hard krijst wel, maar ik wil haar graag eerder horen, nu roept ze ook vaak 'mama' als er wat is en dat hoor je dus anders echt niet). Mijn dochter wordt volgende week twee.
Ik dacht dat het bereik van een dect babyfoon wel iets kleiner is dan van een niet-dect babyfoon, maar ik haal de hoek van de straat ermee, dus ruim voldoende om bij de buren op de koffie te kunnen oid.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006) en 18 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Hoi,

Ik heb zelf een babyfoon gekocht wat ook een camera is, voor ons is het echt een perfect ding.
www.luvion.nl de babyfoon kost daar 189 euro, niet echt goedkoop, maar wel veel gebruiksgemak vind ik.

en we hebben hem besteld bij www.portofoonwinkel.nl, daar is hij namelijk goedkoper, namelijk 179 euro.

Misschien is dat een compromis voor je man, dan kan je dus zien wat er met je kleintje gebeurd, ook met infrarood dus s'nachts ook goed te gebruiken.

Alice
mv Eva 27-9-2008

Hoi hoi,

Wij hebben sinds mijn zoontje geboren is een babyfoon van Alecto en dan zo een waar je meerdere zenders op kan aansluiten. Er staat er dus een bij mijn dochter en een bij mijn zoon en de ontvanger luistert deze om de beurt af. Wij hebben hem alleen 's-nachts aan staan omdat wij een raar huis hebben en wij anders de kinderen niet horen of pas als ze helemaal over hun toeren zijn en zover wil ik het niet laten komen natuurlijk.

Ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. Ik zou er niet aan moeten denken om er zoeen met een matje te hebben want mijn kinderen liggen soms om de meest onmogelijke manieren in hun bed en zouden dus om de haverklap naast dat matje gaan liggen volgens mij, met de nodige hartverzakkingen aan mijn kant tot gevolg!

Mijn vriendin heeft er wel een die het hartje en of ademhaling registreed en die geeft telkens een kort piepje als alles goed is, lijkt me vreselijk. Wat ik wel prettig vond toen we alleen mijn dochter nog hadden was de continue stand. Dan is er constant een open verbinding met de babykamer en schrik je niet als dat ding ineens aanslaat.
Nou succes met uitzoeken!

Groetjes Sannie

Terug
Bovenaan